Gå til innhold

Vannkj. / Kabbis Resurreksjon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sull: Vet ikke om jeg skal bruke begge registrene, men tviler. Har sikkert ikke plass heller. Hvor mye rekker et slikt register til?

 

andrekr: En _gammel_ toyota... Pass på at resten av bilen er vrak, hvis ikke så er det sikkert ikke kobber-register... Lykke til med gravingen, undertegnede brukte minst 3 kvarter på å få den ene utav bilen...

 

Edit:Så ikke pumpespørsmålet: JA! Kjøp med et Ventura-sett når du kjøper pumpen, der får du med en overgang (en slags trakt som du tre på og kapper etter hvilken dimensjon du skal ha...). Men dette står tidligere i logen?

 

Sull: Hvordan vet du det med dremel vs. chieftec? Erfaring, eller? Ser det som ganske sannsynlig at stål mot dremel går til *******.

 

Edit2: Ser at folk kommer inn og leser, e.l. så hvorfor ikke gi en tilbakemelding?.. Hva dere mener om 1mm ekstra bunn etc etc...

Endret av Kauder
Lenke til kommentar

Hehe! Om pumpen greier det kommer vel helt an på hvor trangt det er i registrene, og hvor mye vann pumpa greier å presse gjennom utenom å miste alt for mye trykk.

Men, prøv deg fram. :thumbup:

 

Men tilbake til den bunnen din.. Hvorfor ikke bare ha den tynnest mulig?

Da burde jo varmeoverføringa være optimal vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Har puttet greiene inni nå. Kjører på det as we speak. MEN tempen er ræv. Ca. 25 i vannet og cpuen ligger på 39. Kan det være at jeg kjører på boxed goop? (Fikk med min AeroCool HT-101). 15 grader pga goop?!! Trenger den noe tid på å "kjøre seg inn"? Rett og slett dårlig blokk? Var jo en fyr som sa det var bæd design...

 

HVA KAN DET VÆRE!!??

 

Btw, skal se å få lagt ut noen bilder samt arbeid til nå...

 

Trenger råd, folks.. Virkelig.

Endret av Kauder
Lenke til kommentar

As5? Arctic silver 5? Jeg prøver å finne frem til resultatene dine med kobber-blokken, men ble ikke de betydelig lavere?

 

Takk for svar, du... Er btw i 45 grader med prime95... Hvor henger du på mirc?

Endret av Kauder
Lenke til kommentar

UPDATE:

 

Endelig ferdig. Så lite ferdig som jeg kan, men har herved vannkjøling. Kjempegøy! Resultatene kan diskuteres hvorvidt bra den er, og jeg har begynt å designe ny blokk.

 

Men her er loggen så langt jeg kom til updatene fra før:

 

Radiatorene jeg fikk tak i fra en Toyota og en Ford Sierra:

Ford:

29.JPG

 

Toyota (noen som vet hvordan få vekk eiringen på aluminium?):

31.JPG

 

Her har jeg loddet løs den ene nippelen på kobberradiatoren, som jeg brukte i systemet. Hvor mye rekker en slik radiator til før en trenger mer kjøling? (Den er 15x15x5cm).

30.JPG

 

Her er bilder av systemet ferdig, puttet i boksen og testet i flere døgn:

Jeg valgte å bruke en hel halvliters Farrisflaske allikevel, da jeg ikke fikk luft i vannet skikkelig ut med den lille (stygge) hvite flasken. Tenker gjøre noe mer i en pumpe og tank i ett-konstruksjon slik at jeg slipper den enorme MacGyveren på pumpa.

34.JPG

 

Puttet sammen en trakt til 120mm'en og raddisen. Dekket den med aluteip. Gjett hva den ellers er laget i? Grandiosa-papp!!! Genialt eller hva... Dog lagde jeg den 4x for høy... Hadde bare trengt å være en brøkdel så høy. Så DET blir revisjon 2 av viftetrakten..

33.JPG

32.JPG

 

Blokken min nydelig plassert på mitt nydelige Abit IC7 hk.

35.JPG

 

Jeg LOVER at jeg skal få lagt ut skikkelige bilder, må få lånt med et skikkelig kamera de nærmeste dagene. Webcam er forferdelig å ta bilder med...

 

Se her for alle bildene.

Lenke til kommentar

Sittet en stund og fundert litt på ny blokkdesign, samt gpu og chipset, har disse idéene til ny cpu-blokk:

 

#1

#2

#3

#4

 

Alle disse med en inngang i midten og to utganger på sidene. Funderer også litt på den Cascade-modellen, fant ikke link til den posten her på forumet som snakket om den, i farten...

 

Edit: liten leif også, jo!

Endret av Kauder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...