Gå til innhold

Vannkj. / Kabbis Resurreksjon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hei igjen.

Jeg må si jeg gadd ikke så mye mer oppdateringer pga lav oppslutning ;) ... Men det forståes jo da det er kjørt 10 (?) worklogs bare ang vannkjøling for tida. Dessuten flere mye mer interessante og ambisiøse prosjekter enn mitt. :roll:

 

Men jeg har altså drevet på allikevel. Svinaktig gøy som dette er så kan jeg jo ikke stoppe så lenge jeg har materialer og bedre resultater kan oppnåes!

 

Har gjort:

1: Jeg er ferdig med rev. 2 av cpu-blokken min.

2: Jeg er ferdig med rev. 2 av chipset-blokken min.

3: Har laget 4 tanker til systemet mitt.

4: Nye opphang til pumpen. Som er så stilleående at det er helt vilt..

5: Laget hdd-kjøler.

6: Laget gpu-kjøler.

 

Skal gjøre?:

Tenker på ram-kjølere til skjermkort. Og så må jeg ha en skikkelig 120mm på radiatoren.

 

Resultater:

39 grader på cpu med ny kjøler (samme resultat som med den første, bare med chipset, hdd og gpu i tillegg).

Par-og-førti grader på hdd ned til par-og-tredve.

 

Vanntempen er 24-25 grader. Noen som er enig i en liten pussighet i 25 vanntemp og 39 på cpu? 25 er målt i tanken etter hele omløpet... :thumbdown:

 

Da kan det legges til at til sommeren blir det ny(e) blokker. Skal jobbe litt hos besteforeldrene mine og slikt. = Utstyr = Masse muligheter!

 

Skal få lagt noen bilder av dette snart...

 

:roll:

Lenke til kommentar
Vanntempen er 24-25 grader. Noen som er enig i en liten pussighet i 25 vanntemp og 39 på cpu? 25 er målt i tanken etter hele omløpet... 

 

tenk deg litt om..... la oss si at du har ca 20 grader i rommet, og vannet blir varmet opp av cpu+ så burde jo vannet holde en høyere temp.. vannet vil ALLTID være litt varmere enn lufta, og det kommer igjen ann på radiatoren du har. de beste raddisene klarer og holde en vanntemp som er 1-3 grader over luft..

 

 

lang historie kort, gidd whine over vanntempen..!!!

Lenke til kommentar

Whiner ikke over vanntempen, din løk. Jeg whiner over cpu-tempen. Vanntempen er jo konge, tom. etter hele omløpet (25 grader!) og det er da det er noe galt når cpu-tempen er så høy med en vanntemp sikkert lavere enn 25 før omløpet rett fra raddis..

 

Rotete? Neida.. Men jeg klagde altså ikke over vanntemp.

 

Edit: lol... Tenk deg litt om selv, pussig hvis jeg klager over vanntemp ~ romtemp?

Endret av Kauder
Lenke til kommentar
Vanntempen er 24-25 grader. Noen som er enig i en liten pussighet i 25 vanntemp og 39 på cpu? 25 er målt i tanken etter hele omløpet... 

 

slik som du skrev det der, virket det som at du klagde over vanntempen. beklager at jeg tok det feil vei. ;) uannsett så er ikke 39c ille på cpu (under load da)

Lenke til kommentar

Men greit Diablito, du er tilgitt :p

 

Jeg tok og installerte Hmonitor nettopp for å sjekke tempen med det, og se om det var et greiere måleprogram enn AbitEq som jeg har brukt til nå.

Det pussige var at Hmonitor viste dette:

temp.JPG

 

To forskjellige temps på cpu? AbitEq har alltid vist de 39 gradene som står der, men CPU2 virker mer sannsynlig... Kan noen forklare dette?

 

Har sett i CPU-Z at det viser to cpuer, pga HT osv, men ikke to temperaturer...

 

;)

Lenke til kommentar

Hm. Skulle vel gå temmelig fort å se noen temp-endringer. Nothing.

 

Har forresten pusset undersiden med 1200grit for så å polere den. Kan den flaten være for fin? Leste på Cathar sin design-side at hans var pusset med 600 finest for å fungere skikkelig med kjølepastaer... Men vetke jeg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...