Gå til innhold

Vannkj. / Kabbis Resurreksjon?


Anbefalte innlegg

Dette hørtes da snodig ut..

 

Halvsame: Kjøpte du din MJ1000 på webzoo? Hva fulgte med i pakken? Kauder, sammenlign utstyret/pumpa di med Halvsame sitt... rart at det skulle finnes to forskjellige versjoner av samme pumpa.. Vil helst slippe MacGyver-løsninger på akkurat dette! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dumma meg ut litt her, ja.. Kan bekrefte at den er 18.9mm. Grunnen til at jeg hadde fått for meg at den var 12mm på begge: testa pumpe med kun én slange (12mm), men nedsenket i vanntanken! Så jeg brukte jo ikke noen slange på inntaket til pumpa!

 

Pumpa ligger for tiden hjemme hos en kompis, hadde jeg hatt den foran meg kunne jeg sagt med en gang at den ene nippelen er bredere. Beklager bryderiet..

 

:blush:

Lenke til kommentar

vi tilgir deg... Men det du kan gjøre Arachno, er at du kjøpe med et Venturi-sett eller noe slikt på webzoo, da får du med en greie til å feste på slik at du kan fest på mindre slanger. Står om det i manualen. Evt. sende folka en mail...

Lenke til kommentar

fin blokk kauder... har laga blokk sjølv på den måten du har laga din no og eg fann ut at det er for tynt med 1mm som bunnplate. får elendige resultater. her er korleis den nye blokken min ser ut... www.ghost7.tk ... slik eg hugsar det frå ein graf so var 5-6mm minste krav for å få bra temp.. har so klart med design av blokk å gjere...

Lenke til kommentar

Hm.. Hørtes ikke bra ut. Merkelig at bunnen må være så tykk, for hva med rbx og slike? De har bare 1mm, dog med masse riller og greier, men kun 1mm. Hadde du samme kanaldesign som meg?

 

Btw; najs finish på den blokken..

Endret av Kauder
Lenke til kommentar

UPDATE:

Her er "MacGyver"-løsningen jeg gjorde på pumpenippelproblemet (sammen med en diskett for å vise størrelsen på pumpen for de som måtte lure). Går btw utifra at folk fremdeles husker disketten... Klar over at det ble _litt_ mye silikon, skal skjære vekk!:

 

19.JPG

 

Her er en gammel slangenippel til hageslange, som jeg strippet ned og feste til 18.9mm nippelen på pumpa. Brukte god gummiteip og stramte/påførte sakte og stramt. Derette klinte jeg på en liten dunge silikon...

 

20.JPG

 

Vanvittig klumsete lagt på silikon til pakning:

 

21.JPG

 

Tanken som jeg fundere på om er så bra som jeg gjerne sku hatt. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre der. (Fremdeles litt skitten...):

 

22.JPG

 

Noen forslag til hva jeg skal gjøre med den innvendige finishen i blokken? Skulla hatt den sandblåst, men har ikke tilgang nå... Den er litt smal oxo..

Endret av Kauder
Lenke til kommentar

Det er jo ikke så farlig hvordan den ser ut inni, jo mer ruglete det er jo mer vannstrømning.

 

btw: hvis den silikon pakninga blir litt for dårlig for ujevn eller noe kan du kjøpe en gummimatte 1mm på biltema og klippe ut til hva du trenger. fikk tips av diablito2k og det funker bra for meg :p

Lenke til kommentar

Jepp, men det er svinaktig vanskelig... Er bare toppen 1cm bred i kanalen. Noen som forresten har noen innnvendinger på designet mitt med 1mm bunnplate etc? Vet det er litt sent, men... Skal jo lage noen blokker til.

 

UPDATE:

 

Se hva jeg fant på en heldig tur på skraphaugen! :D :D :D Og nei, den er ikke 80mm, den er 120. Jess, 4free, i tillegg fant jeg en 300w strømforsyning (dog gammel, ikke akkurat atx) som funker.

 

27.JPG

 

Så til selve blokken igjen: Fikset litt bedre/penere silikonering som pakning, og har testkjørt den i 'like' tre døgn i strekk.

 

26.JPG

 

Dessuten fikset høla til niplene/slangefestene i plexien:

 

25.JPG

 

Og her er to bilder av hvordan blokken ser ut til nå, og slik den nok kommer til å se ut...

 

24.JPG23.JPG

 

Blir enda mer oppdateringer når jeg først får tak i radiator, som jeg veldig forhåpentligvis får tak i i løpet av dagen. Noen forslag til hvordan feste den i kabinettet? Tenkt i toppen med vfter som blåser ut i toppen. Dog har jeg ikke så stor plass der oppe.

 

Så en fyr (dyktig) som laget seg greier selv også, han hadde en tøff en med raddisen: SlaterSpeeds 'Liquified'

 

Alle bildene mine ligger klynget til på her hvis noen vil glo på alle...

 

Edit: tss...

Endret av Kauder
Lenke til kommentar

Er det så lurt å ha radiatoren i toppen? Varmen stiger jo så da trekker du jo varm luft fra hele kabinette gjennom radiatoren, kan hende at det ikke er så farli, men jeg ville plasert den nede i front der jeg får kaldest luft inn i kabinette. (hvis du har plass da)

 

Fin kjøler, spendt på å se resultate av kjølinga (om det var for tynn bund som noen synes). Lykke til med resten av prosjekte :thumbup:

Lenke til kommentar

Takker. Ja, det som er problemet, at lufta ikke blir så kald som mulig. Derfor den som han i Liquified var litt knas. Evt. putte kun inntak og ikke gjennomtak, det vil jo være en fordel for innholdet ellers i kabinettet. Tenker og på radiator og vifte i front.

Lenke til kommentar

Har vært og hentet meg register. Nærmere bestemt to stk. Et i aluminium og et i kobber. Et fra en gaaaaammel Toyota og et fra en Ford Sierra. Var sinnsykt drit å grave seg innover i dashbordet og få dem ut. *puh* Men nå har jeg ihvertfall raddis!!! Som dere får se bilder av og slikt i morra. Da får jeg sikkert et helhetsbilde av alt sammen. Dog sikkert sugent da jeg ikke har fått tak i bra kamera enda...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...