Gå til innhold

Creative FX5900XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk akkurat mitt gainward fx5900 2.8ns i posten. Klokke egenskapene imponerer sterkt :yes: har ikke fått testa ut så mye enda, siden expert tools bare lar meg klokke til 840mhz på minnet. Men skal prøve ut andre program nå - ingen tegn til grafikk feil enda, så det blir nok et lite stykke over 850mhz.

Coren/kjernen har jeg ikke fått klokka enda.

 

Oppdatert: klarte 940mhz på minnet.

Endret av Citizenx
Lenke til kommentar

Kjøp et 9800 pro du, bra kjøp!(Om noen forbanna chobos absolutt må klage på PowerColor(2274kr) så kan du kjøpe Sapphire(2095 kr), hvis ingen har noe dritt om det også da, da må du kjøpe et forbanna overprisa Hercules(3453kr)

 

(Sliter ikke ATI-kort med fps-drop i CS? Derfor anbefaler folk nVidia?)

Lenke til kommentar
Kjøp et 9800 pro du, bra kjøp!(Om noen forbanna chobos absolutt må klage på PowerColor(2274kr) så kan du kjøpe Sapphire(2095 kr), hvis ingen har noe dritt om det også da, da må du kjøpe et forbanna overprisa Hercules(3453kr)

 

(Sliter ikke ATI-kort med fps-drop i CS? Derfor anbefaler folk nVidia?)

Måtte du få en advarsel for den der :thumbdown:

Lenke til kommentar
FX5900 XT er absolutt å anbefale, visst du får det til en pris rund 1600-1700 kr, 9800Pro er litt dyrere og gir ikke så mye mer ytelse at det er verd prisen etter min mening

Nei, et kort som er overall en del raskere, har overlegent AA kvalitet og DX9 ytelse og desidert vil være det beste kortet til HL2 er neppe verdt ~300kr mer. :roll:

 

Det spiller vel heller ikke noe rolle at FarCry (som nå er ute snart) defaulter til PS1.1 (DX8) på NV3x kort.

 

http://www.hardocp.com/images/articles/107...d7CL_7_14_l.jpg

 

http://www.hardocp.com/images/articles/107...d7CL_7_15_l.jpg

Lenke til kommentar

9800pro er et overklokkingsvenlig kort, men det avhenger fra kort til kort hvor mye du får overklokket. hvis du kjøper HIS (hightech) 9800pro IceQ som koster 2500 får du med artic cooling vga silencer som er en av de beste skjermkortkjølerene på markedet, dermed kan du klokke kortet enda lengre... :)

Lenke til kommentar
Kan dem som har "peiling" komme med et seriøst og økonomisk forslag til et skjermkort for dagens spilling som kan overklokkes?

Sapphire Radeon 9600XT 128MB koster 1.455,- hos komplett.no (bittelitt økonomisk).

Mener å ha sett at det klarer HL2, og klokker sånn passe.

 

Hvis ikke kan du kjøpe et Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB (2.095,-) og klokke det til XT.

 

Spiller du mye CS ville jeg gått for FX-serien til nVidia.

ok ok..

 

men lurte på en ting..!

 

Hvorfor mener du at han trenger Nvidia kort til CS???!

 

Har da hatt bådde Nvidia og ATI og har aldri merket forskjell i CS...! :roll:

 

Mener han burde gå for ATI, da kan han bådde game CS og andre spill :p

Noen ATi kort sliter med FPS-drop i CS pga en litt "dårligere" OpenGL-"kontroller" (som CS er basert på) enn nVidia.

 

Les litt rundt om så skal du se.

Lenke til kommentar

Ok skal prøve å avklare sånn at denne diskusjonen kan dø.

9800 Pro er endel bedre enn 5900xt. Sjekk evt linker til tester tidligere i denne tråden. Begge kortene kan klokkes ganske mye.

Billigste 5900XT får du hos itbutikken.no til 1643,-.

Billigste 9800 Pro får du hos pcutstyr.no til 2039,-

 

Har du pengene, så gå for 9800 Pro. Etter min mening er de 400kr verdt det, men 5900XT er et bra kort det og (har det selv). At 5900XT er et low-end kort er FEIL. (Selv om det ikke er like bra som "vanlig" 5900).

5900XT var tidligere det som gav mest for pengene, men nå ville jeg som sagt gått for et 9800 Pro.

Endret av lodott
Lenke til kommentar
5900XT er jo low-end kort da. Billigversjonen av 5900-kortene.

Husk at hos nVidia betyr XT det samme som SE hos ATI. Bare innført for å lure forbrukerne.

Jeg anbefaler deg og lese noen tester før du sier noe sånnt.

Da syns jeg du skal se på Ytelsen til R9800Se og 9600Se, så kan du få sammenligne den med et 5900Xt og et "vanlig" 5900.

 

Så kan du kommentere den på nytt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...