Gå til innhold

Creative FX5900XT


Anbefalte innlegg

Zvinx: nå har det seg slik at PowerColor er blitt mye bedre den siste tiden, og per i dag vil jeg påstå at det er et like godt kjøp som f.eks Sapphire.

 

Angående det Hightech kortet med VGA silencer så er det et fullverdig 9800PRO, og det virker som om produsenten vil at det skal klokkes, siden det kommer med den kjøleren standard.

 

Dessuten så vil jeg tro at Asus sitt 9800XT er minimalt bedre enn Creative sitt, siden kortene er basert på samme brikke. Selvfølgelig, det er nok litt dårligere kvalitet på Creative sitt i forhold til Asus sitt, menmen..

 

Men tilbake til topic, FX5900XT er et godt kort hvis du skal spille CS og de fleste nye spill, bare det at du kan vell ikke kjøre med alt på max da.

 

Vil heller anbefale deg å spare litt til å kjøpe et 9800PRO som koster 2274 på komplett.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Creative lager faktisk meget gode kort. Selv har jeg ett FX5600Ultra kort, original kjøleren var ikke hørbar. Noe til overklokking var det ikke.

 

FX5900 XT er absolutt å anbefale, visst du får det til en pris rund 1600-1700 kr, 9800Pro er litt dyrere og gir ikke så mye mer ytelse at det er verd prisen etter min mening

Lenke til kommentar
Zvinx: nå har det seg slik at PowerColor er blitt mye bedre den siste tiden, og per i dag vil jeg påstå at det er et like godt kjøp som f.eks Sapphire.

 

Angående det Hightech kortet med VGA silencer så er det et fullverdig 9800PRO, og det virker som om produsenten vil at det skal klokkes, siden det kommer med den kjøleren standard.

 

Dessuten så vil jeg tro at Asus sitt 9800XT er minimalt bedre enn Creative sitt, siden kortene er basert på samme brikke. Selvfølgelig, det er nok litt dårligere kvalitet på Creative sitt i forhold til Asus sitt, menmen..

 

Men tilbake til topic, FX5900XT er et godt kort hvis du skal spille CS og de fleste nye spill, bare det at du kan vell ikke kjøre med alt på max da.

 

Vil heller anbefale deg å spare litt til å kjøpe et 9800PRO som koster 2274 på komplett.no

LOL!

Lenke til kommentar
Har Aopen Gf 5900xt. Har klokket mitt fra 400/700 til 480/840. Det er med standardkjøling. Tror du får det kortet til 1650,- på itbutikken nå...

Det er en del bedre enn 9600xt, men jeg ville nok gått for et 9800 Pro kort om du har råd...

Og da regner jeg med at med den klokken merker du ingenting av problemer med blåskjermer eller bugs i spillet?

Det stemmer, men det er litt forskjell på hvor mye 5900xt kortene kan overklokkes (kommer litt an på produsenten/kjølingen som følger med).

Jeg er i allfall storfornøyd med kortet.

Endret av lodott
Lenke til kommentar
LOL!

 

Hva er det du ler av Zvinx? at han sier at 9800xt kortet til creative er like bra som asus sitt? ja for asus sitt må jo være bedre fordi det har tøffere vifte! (tåpelig)

 

Jeg er og fornøyd med mitt 5900xt. (jeg har ikke fått testet overklokkings egenskpene ennå fordi jeg ikke har fått tid..) :):)

Lenke til kommentar
Ok..

 

Men føler at jeg står mellom to kort her:

 

-5900XT

-9800pro

 

Da er spørsmålet: Hvilket kort er det beste? Og hva får man med kortet som spill osv.

9800pro er det beste, utifra tester. (Ta de testene med en klype salt) Men generelt ser det ut som 9800pro er hakket vassere.

 

I bundelen på PC Radeon 9800pro er det ihvertfall med Tomb Raider: Angel of darkness + noen til som jeg ikke har testet. ;)

Lenke til kommentar
Spiller du mye CS ville jeg gått for FX-serien til nVidia.

og hvorfor det?, klarer da 100fps med alle ati sine kort over 9500 uansett. og du er kanskje en av de som tror at det blir bedre å spille med 200fps og developer av, det er bare lullshit. ta fram ei stoppeklokke og fyr opp 200fps, ta tida som det tar å tømme et magasin på galil/mp5 etc, skru så av developer og 100fps så tar du tida igen. det som skjer er at skjermen din drukner i frames og spillet går rett og slett tregere........

 

tilbake til topic: har selv PowerColor 9800pro og er veldig fornøyd med det, klokker veldig langt med stock kjøling, jeg kommer op til 440/390 med orginal kjøling, uten artifacts. scorer da ca 6850 i 3dmark03....

Lenke til kommentar
LOL!

 

Hva er det du ler av Zvinx? at han sier at 9800xt kortet til creative er like bra som asus sitt? ja for asus sitt må jo være bedre fordi det har tøffere vifte! (tåpelig)

 

Jeg er og fornøyd med mitt 5900xt. (jeg har ikke fått testet overklokkings egenskpene ennå fordi jeg ikke har fått tid..) :):)

nei da,,,

 

Det er bare det at jeg kjenner typen..!

 

Syns dette var så dumt sagt fra han basert på noe vi har snakket om ;)

 

Men du, kan du komme med en god forklaring på hvorfor ASUS sitt Radeon koster 4218,- og Creative sitt 3634,-, altså tusenlappen mer? :dontgetit:

Lenke til kommentar

9800 pro er verdt prisforskjellen til 5900 xt. Det billigeste 9800 pro er Powercolor om jeg ikke tar feil, ligger på ca. 2100 kr. De billigeste 5900 xt ligger på 1800 eller no... Jeg ville kjørt 9800 pro. Specs på korta? Vill du ha oppgit detaljert info? Her er lit: Føler på meg at det ikke var det du var ute etter....

 

Kodenavn kjerne: R350

Produksjonsprosess: 0.15 mikrometer

Antall transistorer: 107 millioner+

Frekvens kjerne: 380 MHz

Minne: 128 MB, 256-bit

 

Frekvens minne: 340 MHz DDR (effektivt 680 MHz)

Minnebåndbredde: 21.8 GB/s

Pipelines: 8 pipelines med 1 teksturenhet per pipe (8 x 1)

AGP-standard: 3.0 (8X AGP)

RAMDAC: 2 x 400 MHz

DirectX-generasjon: 9

Annet: Smartshader 2.1, Smoothvision 2.1, Videoshader, Fullstream-teknologi, 128-bit floating-point color precision, TV-utgang, DVI-utgang.

Lenke til kommentar
LOL!

 

Hva er det du ler av Zvinx? at han sier at 9800xt kortet til creative er like bra som asus sitt? ja for asus sitt må jo være bedre fordi det har tøffere vifte! (tåpelig)

 

Jeg er og fornøyd med mitt 5900xt. (jeg har ikke fått testet overklokkings egenskpene ennå fordi jeg ikke har fått tid..) :):)

Bare en ting, nå har da ikke jeg sagt at ASUS er bedre en Creative...! :cry:

 

Hvor har du d fra? Ja, jeg anbefalte et ASUS kort...?

Lenke til kommentar

jeg ville helt klart valgt et 9800pro føre et 5900xt, spesielt siden xt til nvidia low end, i motsetning til ati sine xt kort, som er high end

 

kanskje et vanlig 5900 kort flasha til 5950 ultra er et bedre valg?

 

når det gjelder å velge mellom powercolor og sapphire lite retail utgavene av 9800pro, tror jeg personlig at det ikke har noe å si, for begge korta er klin like referansekortet fra ati og har samme vifte, farge, design og form, kort fortalt de er helt like, jeg har sapphire og en kompis har powercolor, og jeg klarte ikke å se noe forskjell på de

 

pengemessig er 5900 @ 5950 ultra det beste, men ati har fremdeles et forsprang på dx9 spill

 

edit: skriveleif

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Og jeg synger i kor, Zvinx shut tha fuck up. shut tha fuck up FFS!

Du bare driter deg ut, i tillegg mister du repekt på forumet når du holder på sånn.

Og en ting til, ikke snakk fjortis!

Det heter DET ikke D.

 

Forresten så yter et Fx5900Xt bedere enn et R9600Xt.

 

Sånn takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...