Gå til innhold

Creative FX5900XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hara selv et GAINWARD FX5900XT på min gamle gamle pc og det er et godt kort. Det er klokket 10mhz (fra produsenten) over standard 5900xt men jeg vet ikke hvordan Creative sitt er.

 

EDIT: en liten skriiveleif i starten der ja...

EDIT: skriveleif i forrige edit :blush:

Endret av TDK
Lenke til kommentar
Deuce, skaff deg litt peil da..!

 

Et kort fra Power Color er ikke et overclokkings object..!

 

Du har helt rett i at et Radeon 9800pro er et godt kjøp, men ikke fra Power Color..!

 

for d andre, sa friction (når jeg la inn forslag om Radeon 9600XT) at han hadde tenkt og bruke 1000-2000...!

 

Ikke at penger ikke var et problem... :green:

Les litt da! Hvorfor bruker de som overklokker mest, Powercolor (Kjekka,dp m.fl) ?

Slike dumme utspill fra folk som ikke har peiling på hva de snakker om kan holde de for deg selve.! :cool:

Endret av Deuce
Lenke til kommentar
Kan dem som har "peiling" komme med et seriøst og økonomisk forslag til et skjermkort for dagens spilling som kan overklokkes?

Sapphire Radeon 9600XT 128MB koster 1.455,- hos komplett.no (bittelitt økonomisk).

Mener å ha sett at det klarer HL2, og klokker sånn passe.

 

Hvis ikke kan du kjøpe et Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB (2.095,-) og klokke det til XT.

 

Spiller du mye CS ville jeg gått for FX-serien til nVidia.

ok ok..

 

men lurte på en ting..!

 

Hvorfor mener du at han trenger Nvidia kort til CS???!

 

Har da hatt bådde Nvidia og ATI og har aldri merket forskjell i CS...! :roll:

 

Mener han burde gå for ATI, da kan han bådde game CS og andre spill :p

Lenke til kommentar
Deuce, skaff deg litt peil da..!

 

Et kort fra Power Color er ikke et overclokkings object..!

 

Du har helt rett i at et Radeon 9800pro er et godt kjøp, men ikke fra Power Color..!

 

for d andre, sa friction (når jeg la inn forslag om Radeon 9600XT) at han hadde tenkt og bruke 1000-2000...!

 

Ikke at penger ikke var et problem... :green:

Les litt da! Hvorfor bruker de som overklokker mest, Powercolor (Kjekka,dp m.fl) ?

Slike dumme utspill fra folk som ikke har peiling på hva de snakker om kan holde de for deg selve.! :cool:

ja vel ja vel...!

 

Lurer bare på om du kan gi meg en link hvor det står om overcloking med Powercolor? :eek:

Lenke til kommentar
Jeg hara selv et GAINWARD FX5900XT på min gamle gamle pc og det er et godt kort. Det er klokket 10mhz (fra produsenten) over standard 5900xt men jeg vet ikke hvordan Creative sitt er.

 

EDIT: en liten skriiveleif i starten der ja...

EDIT: skriveleif i forrige edit :blush:

Bedre minne på ditt kort og..

Folk pleier og overse det :p

Lenke til kommentar
Deuce, skaff deg litt peil da..!

 

Et kort fra Power Color er ikke et overclokkings object..!

 

Du har helt rett i at et Radeon 9800pro er et godt kjøp, men ikke fra Power Color..!

 

for d andre, sa friction (når jeg la inn forslag om Radeon 9600XT) at han hadde tenkt og bruke 1000-2000...!

 

Ikke at penger ikke var et problem... :green:

apropos peiling... :blink:

 

 

Powercolor lager like gode kort som alle andre ..

hvis det er problemene med vifta du sikter til så ble det løst for en god stund siden.

Lenke til kommentar

Jeg har et Sapphire 9800pro kort som er flashet til Xt og det klarer alle spill som er ute på markede uten problemmer på full oppløsning..

 

og hvis du har God kjøling på det kortet så klokker det høyt nok...

 

Artic Vga silencer er veldig godt eksempel....

 

det anbefales på det sterkest :thumbs:

Lenke til kommentar
Deuce, skaff deg litt peil da..!

 

Et kort fra Power Color er ikke et overclokkings object..!

 

Du har helt rett i at et Radeon 9800pro er et godt kjøp, men ikke fra Power Color..!

 

for d andre, sa friction (når jeg la inn forslag om Radeon 9600XT) at han hadde tenkt og bruke 1000-2000...!

 

Ikke at penger ikke var et problem... :green:

apropos peiling... :blink:

 

 

Powercolor lager like gode kort som alle andre ..

hvis det er problemene med vifta du sikter til så ble det løst for en god stund siden.

ja bla d jeg tenkte på.

 

Pluss at en god del kort i USA ble trukket tilbake pga "undervolting"

 

det er ca 3 mnd hvis jeg ikke hukser alt for feil.

 

Så PoworColor har ikke så godt rykte på seg..!

 

Skal jeg legge til at jeg var ganske fornøyd med min cloking av et powerColor kort, Radeon 9600Pro...! :)

 

Men si deg enig i en ting da,,, det er andre produsenter som har bedre overclokings evne en PowerClor?!

Lenke til kommentar
Deuce, skaff deg litt peil da..!

 

Et kort fra Power Color er ikke et overclokkings object..!

 

Du har helt rett i at et Radeon 9800pro er et godt kjøp, men ikke fra Power Color..!

 

for d andre, sa friction (når jeg la inn forslag om Radeon 9600XT) at han hadde tenkt og bruke 1000-2000...!

 

Ikke at penger ikke var et problem... :green:

apropos peiling... :blink:

 

 

Powercolor lager like gode kort som alle andre ..

hvis det er problemene med vifta du sikter til så ble det løst for en god stund siden.

ja bla d jeg tenkte på.

 

Pluss at en god del kort i USA ble trukket tilbake pga "undervolting"

 

det er ca 3 mnd hvis jeg ikke hukser alt for feil.

 

Så PoworColor har ikke så godt rykte på seg..!

 

Skal jeg legge til at jeg var ganske fornøyd med min cloking av et powerColor kort, Radeon 9600Pro...! :)

 

Men si deg enig i en ting da,,, det er andre produsenter som har bedre overclokings evne en PowerClor?!

Om det klokker bra eller ikke er vel forskjellig, kommer ann på flaksen + hvilken kjøling du opperer med.

Hercules har ihvertfall ett bra kvalitetsstempel! :cool:

Lenke til kommentar
FX 5900XT er et meget godt valg men du trenger ikke å legge til alt for mye for å få et bedre overall kort, Radeon 9800pro

jepp det er sikkert eit bra kort... men no når Radeon 9800pro kortene har så lav pris, er det ikkje eit spørsmål om hva man skal kjøpe :roll: Kjøp PowerColor 9800 pro fra komplett.no :thumbup: det vil du ikkje angre på...

Lenke til kommentar
he he, hvis du vireklig mener at penger ikke er et problem kan du jo kjøpe go' kort selv.....

 

ASUS RADEON 9800XT, har et selv:-D

 

koster 5000,- kr da...!:-P

så er det det å prøve å gjøre noe økonomisk?:p

er ikke akkurat økonomisk å kjøpe et XT kort, da disse gir mellom 5 og 10% ekstra ytelse.

og btw, asus selger nu 9800pro 256mb kort MED HL2 kupong :)

sjekk bare hjemmesiden..

Lenke til kommentar
Har Aopen Gf 5900xt. Har klokket mitt fra 400/700 til 480/840. Det er med standardkjøling. Tror du får det kortet til 1650,- på itbutikken nå...

Det er en del bedre enn 9600xt, men jeg ville nok gått for et 9800 Pro kort om du har råd...

Og da regner jeg med at med den klokken merker du ingenting av problemer med blåskjermer eller bugs i spillet?

Lenke til kommentar
he he, hvis du vireklig mener at penger ikke er et problem kan du jo kjøpe go' kort selv.....

 

ASUS RADEON 9800XT, har et selv:-D

 

koster 5000,- kr da...!:-P

så er det det å prøve å gjøre noe økonomisk?:p

er ikke akkurat økonomisk å kjøpe et XT kort, da disse gir mellom 5 og 10% ekstra ytelse.

og btw, asus selger nu 9800pro 256mb kort MED HL2 kupong :)

sjekk bare hjemmesiden..

Hørt mye negativt om 256 kort. Siden minnet øker mens resten av specs holder seg på samme nivået blir et 256 kort nesten dårligere enn et 128 kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...