Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er dette noe det går an å lære seg?

7358688[/snapback]

 

Det går an å lære seg ja, men kun du selv kan lære deg det. ;) Det krever trening, lære seg teknikker, og så skal det visstnok hjelpe å lese mye om det. Det gjør at hjernen er mer fokusert på det, og drømmer er som kjent påvirket av det vi gjør og tenker i løpet av en dag.

Ett av rådene er: Når du legger deg, ikke tenk at du skal prøve å ha en LD. Tenk at du SKAL ha en LD. :) Si til deg selv at du kommer til å ha det.

 

Noen har lettere for å få det til enn andre, noen vil trenge lang tid med trening, mens noen har det mer eller mindre medfødt og har LD'er hver natt.

Lenke til kommentar

Ok, drømte noe virkelig rart i går natt.

 

Jeg gikk rundt omkring, og husker ikke hva jeg gjorde, men jeg likte ikke det jeg gjorde, fordi jeg prøvde å våkne. Så jeg husket at jeg kunne se på klokka, jeg gjorde det, 04:12 og tikkende gikk klokka, så på den igjen, samme tid og den tikket fortsatt...

Så jeg tenkte at dette var virkeligheten da, husker ikke hva jeg gjorde, men jeg visste bare at jeg måtte ut av drømmen, så jeg kløp meg i armen, gjorde vondt, så jeg måtte jo bare være våken nå.

Så husker jeg ikke, men jeg gikk rundt litt, for så å være våken i senga uten å ha merket noe. Svært irriterende...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg driver å øver meg på LD for tiden.

Har vel drevet noen måneder nå, og har hatt 3 stykker på den tiden.

Jeg skriver også drømmedagbok slik at jeg husker drømmmen/e bedre, å det funker som bare juling.

Når jeg var liten hadde jeg LD ganske ofte, men jeg tenkte jo ikke noe spesielt over dette da.

Så tok det mange år og jeg begynte å lese om LD og nå har jeg hatt 3 st på relativt kort tid så jeg er drit happy.

Jeg SKAL lære meg å kontrollere LD over tid ;D

Lenke til kommentar
Jeg driver å øver meg på LD for tiden.

Har vel drevet noen måneder nå, og har hatt 3 stykker på den tiden.

Jeg skriver også drømmedagbok slik at jeg husker drømmmen/e bedre, å det funker som bare juling.

Når jeg var liten hadde jeg LD ganske ofte, men jeg tenkte jo ikke noe spesielt over dette da.

Så tok det mange år og jeg begynte å lese om LD og nå har jeg hatt 3 st på relativt kort tid så jeg er drit happy.

Jeg SKAL lære meg å kontrollere LD over tid ;D

8231383[/snapback]

 

Jeg vil også oppleve det igjen! Har ikke hatt det på lenge. Kan du fortelle litt om hva du gjør for å få det til, hvor ofte du gjør det o.s.v?

Lenke til kommentar
Det hendte med meg en gang, jeg lå i senga mi helt lys våken men jeg kunne ikke bevege meg,det var mørkt på rommet mitt. så ser jeg en mørk skygge som kommer mot meg. Og plutselig er det en liten jente som  står ved senga mi og drar meg i armen. Helt sykt! da ble jeg så redd at jeg våkna, livredd ble jeg :S

6968439[/snapback]

Tror den lille jenta representerer frykten din. Er du i en bevisst drøm og møter henne (som oftest når noen følger etter deg i mareritt er det henne), spør hvem hun er og om hun kan gi deg en gave. ^^

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Unnskyld for bump, men dette må jeg fortelle :D

Inatt hadde jeg min første LD, og det var utrolig kult!

Jeg lå i sengen, og da ringte det plutselig, så jeg tok den og da var den en sang med en merkelig tekst. Noe liknende "Dildoen ligger i skapet, gå og hjelp jenter". Det ble da gjentatt mange ganger med en relativt fengende melodi :p

Dette syns jeg var så rart, så jeg tenkte "Hah, dette må jo vær en drøm" Så jeg tok en reality check der jeg prøvde å skru av mobilen, men sangen bare spillte :p

Da ble jeg selvfølgelig veldig oppspilt, og tenkte at jeg skulle fly opp til en venn. Jeg fløy bare rett igjennom døren min.

Jeg fløy bare noen meter, før jeg ble så oppspilt at jeg våknet.

 

Alt føltes så utrolig virkelig, og jeg er så glad for å endelig få en LD, selvom det er veldig lenge siden jeg virkelig prøvde.

 

Unnskyld for at det er så rotete skrevet, og sikkert mange skrivefeil, men jeg måtte fortelle om dette :D

Endret av Mafiabåss
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...