Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det er Lucid Dreaming, men jeg har total kontroll over alt jeg gjør når jeg sover. Jeg bestemmer selv mine egne drømmer, og hvis jeg f.eks. lager noe skumle greier (populært kalt mareritt), kan jeg velge nøyaktig hvordan jeg skal takle alt i drømmen. Altså. Det trenger ikke engang være noe mareritt. Bestemmer alltid alt selv. Jeg kan også våkne akkurat når ejg vil. Inni drømmen kan jeg "tenke" at jeg skal våkne så våkner jeg. Eller jeg kan stille meg inn på et klokkeslett så vekkerklokke ikke er nødvendig. Men jeg kan lett skille mellom drøm og virkelighet. Jeg vet gjennom hele greiene at det bare er en drøm, men at det er jeg som styrer og er sjef. Er dette også lucid dreaming?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har en venn som snakker mye om sånt. Han kan vist nok ha det sånn hver natt, sloss med drager, fly osv. Men jeg har bare hatt en sånn drøm en gang, jeg var på en synkende ferje og tenkte: "Nei vent nå litt, dette må være en drøm og hvis det er en drøm må jeg kunne fly." Jeg prøvde å fly, men endte opp med å bare stå å vifte med armene. :flau:

Lenke til kommentar

Første gangen jeg hadde LD var da jeg var 8 elno.

Etter en serie hendelser i drømmen lå jeg i veien og mot meg kom det en diger bil! Den kjørte over bena mine og knuste dem, men de ble leget med en gang, da tenkte jeg "jeg drømmer". Etter det ble den drømmen kontrollert. siden da har jeg hatt det kanskje 20 ganger elno.

Lenke til kommentar

Er mange som ikke har opplevd det, og mange som opplever det stadig vekk. Tingen er vel å være klar til å "ta imot LD" , å begynne å fantasere, samtidig som man er klar over at man ønsker LD :p

 

Skal prøve såå jæævlig i natt, men ender sikkert at jeg våkner, som sist, drømte at jeg sprang, så våkna jeg , så så jeg at beina mi var i jogge modus ;/

 

- Det var freaky, for det var som om det ikke var mine bein :p

Lenke til kommentar

Leste en artikkel om det på tragisk.com her om dagen, synes sånt er ganske interresant selv:

http://www.tragisk.com/index.php?id=tips018

 

Og jeg vet ikke om den er postet i tråden her alt, har ikke lest gjennom, men hvis ikke, her er en veldig interresant side om lucid dreaming:

www.ld4all.com

Skal forresten prøve tragisk.com sin måte, men vær obs på diverse drawbacks som står beskrevet nederst på siden. :p

 

Edit: "Som du raskt vil innse, har metoden sine svakheter. På den ene siden kan den gjøre drømmene dine til en ... drøm. På den andre siden kan den gjøre ditt virkelige liv til et mareritt."

-tragisk.com

^^

Endret av Potetfar
Lenke til kommentar

Den drømmen jeg har hatt som plaget meg mest var en halvtimes drøm. Jeg har alltid vekkerklokken på en halvtime før jeg skal stå opp, og i den halvtimen drømmer jeg veldig. En dag den halvtimen drømte jeg at jeg sto opp, dusjet, pusset tennene, gjorde klar bøkene til skolen og gikk ned. Da våknet jeg av vekkerklokken igjen og måtte gjøre alt om igjen. Irriterende!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Haha ja.

Det var en såkalt False awakening.

Skjedd meg ett par ganger også, men det funker bra til å bli lucid med.

9078832[/snapback]

Fikk FA da jeg skulle Lucid Dream for noen dager siden.

 

Drømte at jeg våknet opp og så skulle jeg skrive logg men så husket jeg ikke hva jeg drømte om (noe som er logisk siden jeg drømte), så gikk jeg opp og spise frokost uten å kle på meg :hmm: Og så våknet jeg opp og skrev logg om en drøm jeg hadde drømt om som var at jeg ikke hadde drømt noe. . .

 

Har enda ikke fått til LD, men har bare gått 2 dager.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...