Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.


Anbefalte innlegg

Tjohei!

Da har vel jeg hatt noe i nærheten av en lucid-dream. Når jeg skulle sove så prøvde jeg bare intenst å notere akkurat når jeg sovna, da hører man/hørte jeg masse høye lyder ++, og etter å ha "våkna" i drømmen i samme rom osv, tok jeg en VT med fingrene, og vips. Men gjorde ikke noe spesielt da, bare lekte meg med "makten". Varte veldig kort også.

 

Beste var vel at jeg så meg selv ligge i senga og sove elns, så når drømmen begynte å fade ut en gang gikk jeg tilbake til soverommet og kommanderte meg selv (som lå tydelig i senga i drømmen) til å sove videre. Verste er at det funka! :p

 

Edit: Men fikk noe sånn derre Old Hag-aktig på starten (mens jeg prøvde å sovne). Det var temmelig ille i grunn.

Endret av Iguil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en del slike drømmer når jeg var liten. Og ble som regel rimelig skuffet da jeg våknet opp, og reagerte på at jeg faktisk bare hadde drømt!

Enkelte ganger kunne dette ta en stund før jeg faktisk oppdaget det. utenom de gangene jeg ommøblerte på rommet, da var det ikke veldig vanskelig å innse at det kun var en drøm, hehe=)

Lenke til kommentar

Jeg hadde en riktig så festlig drøm her en natt:

 

Jeg satt i en bil og kjørte, ganske bra faktisk! Plutselig ble jeg stoppet av en politimann. "You know you where driving to fast?" sa han, PÅ ENGELSK. Etterhvert skjønte jeg at jeg var i USA siden kjørelisensen min hadde påskrevet atjeg bodde i chicago. Nå starter det virkelig morsome! Jeg fant ut at jeg skulle kjøre og hoppe fra en bygning i byen. Så, jeg står på toppen av Wayne Enterprises-bygninga(ja jeg så batman begins kvelden før), og idet jeg hoppa fant jeg meg selv på toppen igjen. Jeg hoppa utafor kanten, og havna på toppen igjen. Intressangt. Uansett, når jeg endelig hoppa våkna jeg når jeg traff bakken.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Yo! :w00t:

 

Lucid Dreaming ja... Det er noe jeg ville kunne for å si det sånn! Men det er jammen med ikke enkelt...

 

Stresser til å med med å huske drømmene mine in the first place! Må virkelig konsentrere meg så jeg kan skrive de ned med en gang, hvis ikke glemmer jeg de LETT!

 

Men jeg prøver å sette tiden f eks 1 time før jeg skal våkne for å se om jeg har drømt noe da, men jeg husker ingeting! Å når jeg våkner en time etter huskeer jeg faktisk litt... Så jeg tror bare at jeg må trene meg opp til dette! Eller?

 

Er det viktig å ta "Reality check" til å med IRL?

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt mye på om jeg skal lære meg dette her, men er litt skeptisk. Det er mye som tyder på at drømmer er hjernens måte å "avreagere" på, kan det ikke da oppstå komplikasjoner hvis den ikke får gjøre som den vil om natta? På den annen side drømmer man jo en hel masse man ikke husker, så den får nok jobbe mye for seg selv likevel.

Synspunkter?

Lenke til kommentar

Jeg synes i alle fall det er verdt det! tenk hvis du kunne gjøre hva du ville i drømmen! absolutt HVA du ville! Å det er akkurat som å sitte der du sitter nå, det virker helt virkelig!

 

Men man må jobbe å trene med det for å klare å kontrollere det da, jeg anbefaler deg å prøve det... å skrive ned drømmene dine i en slags "dream journal" Jeg har gjort det i 3 dager nå..

 

Men problemet er jo å huske hva du har drømt i begynnelsen, vil jo tro d forbedrere seg etterhvert da som du har fått mer trening!

 

Jeg synes det har hjelpt bare i løpet av 3 dager! så skal nok klare dette;)

 

Peeeeeeace out :thumbup:

Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg mesT! Det er at jeg får masse tegn om at jeg drømmer i drømmen min, f eks jeg skulle stille inn klokka, så gikk viserene helt amokk!

 

Å jeg vet jo godt hvis det er en drøm vil sånne ting skje! Men jeg hadde ikke peiling om at jeg drømte:S Skjønner ikke hva mer som må til for at jeg skal vite at jeg drømmer når jeg drømmer liksom... Å være "lucid" mener jeg!

 

Noen som har ide?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg skulle ekperimenetere litt med dette, så jeg la meg ned i sengen nå og prøvde å konsentrere meg om å være bevist på når jeg entret sovemodus. Vel, jeg har ikke peiling på hva som skjedde, men jeg har aldri opplevd noe lignende før. Etter ca 10-15 min. skjedde det noe meget skremmende, først merket jeg at jeg mistet mer og mer kontroll over kroppen min, en ganske sånn vanlig følelse av at man sovner, men så skjedde det noe veldig spessielt, jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det, for jeg har aldri opplevd noe lignende. Pulsen min steg høyere og høyere, og det var akkuratt som om jeg fikk problemer med å puste, i tillegg fikk jeg en veldig rar følelse i kroppen, jeg kan ikke beskrive den, men jeg ble plutselig veldig redd mens jeg lå der og hadde pusteproblemer. (jeg hadde ikke pusteproblemer, men det føltes sånn). Jeg åpnet øynene igjen, og våknet med dunkende hjerte.

 

Det var veldig ekkelt, og jeg ble nesten redd for å prøve mer. Er det noen som kan fortelle meg hva som skjedde? Er dette normalt? Er det farlig?

 

Er fortsatt litt skjelven her jeg sitter, aldri opplevd noe lignende. :(

Lenke til kommentar

Det er vel når man er kommet til REM fasen at kroppen er like aktiv eller mer aktiv enn når man er våken, det er denne delen av søvnen at man drømmer.

Har ikke opplevd slik som du beskriver men har opplevd det å ligge hele natta å være helt lammet i kroppen, mens alle sansene fungrer som vanlig.

Jeg kunne høre, se (ganske blurry da) men ikke kjenne kroppen, smaksansen og luktesansen er jeg usikker på, la liksom ikke merke til noen rare lukter eller smak.

 

Jeg har selv bare opplevd LD en gang, jeg hadde kontrollen og alt var like realistisk som virkelig verden, men var ikke helt klar over at jeg drømte.

Ganske funky greier, tror det hadde noe med at jeg hadde en del mer koffein i kroppen enn hva jeg burde.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte jeg skulle ekperimenetere litt med dette, så jeg la meg ned i sengen nå og prøvde å konsentrere meg om å være bevist på når jeg entret sovemodus. Vel, jeg har ikke peiling på hva som skjedde, men jeg har aldri opplevd noe lignende før. Etter ca 10-15 min. skjedde det noe meget skremmende, først merket jeg at jeg mistet mer og mer kontroll over kroppen min, en ganske sånn vanlig følelse av at man sovner, men så skjedde det noe veldig spessielt, jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det, for jeg har aldri opplevd noe lignende. Pulsen min steg høyere og høyere, og det var akkuratt som om jeg fikk problemer med å puste, i tillegg fikk jeg en veldig rar følelse i kroppen, jeg kan ikke beskrive den, men jeg ble plutselig veldig redd mens jeg lå der og hadde pusteproblemer. (jeg hadde ikke pusteproblemer, men det føltes sånn). Jeg åpnet øynene igjen, og våknet med dunkende hjerte.

 

Det var veldig ekkelt, og jeg ble nesten redd for å prøve mer. Er det noen som kan fortelle meg hva som skjedde? Er dette normalt? Er det farlig?

 

Er fortsatt litt skjelven her jeg sitter, aldri opplevd noe lignende.  :(

6874796[/snapback]

Det er ikkje særlig farleg. Du klarte faktisk å vere bevisst i søvne heilt til du kom inn i drøymefasen (REM). I drøymefasen økar hjartefrekvensen og kroppen arbeit hardare. I tillegg ville du mest sannsynleg vært ute av stand til å røyra deg. Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...