Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.


Anbefalte innlegg

Ok har lest mye om LD nå og har bestemt meg for og prøve, det høres virkelig gøy og herlig ut, men også veldig skummelt.

6941228[/snapback]

 

Prøvde LD i natt, eller hvertfall å huske drømmen min, funka dårlig.

Men det skjedde noe rart, jeg våkna midt på natta av en VELDIG rusten bil som kjørte forbi, tror ikke jeg hørte motoren en gang. Men den bråka hvertfall noe sinnsykt pga knirking og knaking og høye skrikelyder når den kjørte forbi vinduet mitt( er en vei der)

Og da ble jeg sur fordi jeg prøvde å LD, men så tenkte jeg at det kansje var en drøm og da 2 sekunder etterpå så sovna jeg igjen.

 

Det var ingen andre som hadde hørt den rustne bilen :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahh kult, så det er et navn til de drømmene :w00t:

 

Har hatt en del slike drømmer, som var nokså rare... Som å gå på skolen, på date med læreren som var dritfin... Drømte en gang at jeg gjorde noe som var et barndomsminne... Jeg og noen flere gutter tok et brannslokkningsaparat og spylte det i et forlatt hus en gang, da jeg drømte dette dro jeg rundt med en vannslange og spylte på asfalten og husene..

Lenke til kommentar

Er det noen som har opplevd at man ligger helt paralysert, man kan ikke skrike eller bevege på seg. Man bare ligger der og er redd.

 

Det hendte med meg en gang, jeg lå i senga mi helt lys våken men jeg kunne ikke bevege meg,det var mørkt på rommet mitt. så ser jeg en mørk skygge som kommer mot meg. Og plutselig er det en liten jente som står ved senga mi og drar meg i armen. Helt sykt! da ble jeg så redd at jeg våkna, livredd ble jeg :S

Lenke til kommentar
Er det noen som har opplevd at man ligger helt paralysert, man kan ikke skrike eller bevege på seg. Man bare ligger der og er redd.

 

Det hendte med meg en gang, jeg lå i senga mi helt lys våken men jeg kunne ikke bevege meg,det var mørkt på rommet mitt. så ser jeg en mørk skygge som kommer mot meg. Og plutselig er det en liten jente som  står ved senga mi og drar meg i armen. Helt sykt! da ble jeg så redd at jeg våkna, livredd ble jeg :S

6968439[/snapback]

haha netopp sett silent hill elns før du gikk å la deg den kvelden? :wee:

neida, jeg har opplevd det samme selv bortsett fra det med den skyggen og jenta

dvs ligge der å være helt paralysert mens man er våken

Lenke til kommentar

Freaky drøm jeg hadde mens jeg lå og sov i datastolen(så en film som var kjedelig). Drømte at jeg våknet på skolen, gikk rundt på skolen og klasserommene, det var tomt overalt. Var visst den gamle barneskolen min, så når jeg kom til et av klasserommene satt en lærer der og skrev noe saker på et ark. Dro bort til læreren så hadde han et freaky katteansikt, våknet, datt ned av stolen så stod katta rett der jeg datt ned og så på samme ansikt som i drømmen.. Fikk litt sjokkfølelse :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
problemet er bare at når jeg innser at hele greia må være en drøm, våkner jeg.

1843521[/snapback]

samme her.

 

Men ofte så har jeg veldig realistiske drømmer, så når jeg våkner finner jeg ut at det skjedde på ordntlig. f.eks bare når jeg kommer hjem fra skolen en dag.

Lenke til kommentar

Hmm, tror jeg har drevet med de greierne der relativt lenge :hmm:

Ialfall de siste 5-6 årene, viste ikke at det hadde et navn =D

Kan vell si at ialfall 60% av alle drømmene mine er det jeg som kontrolerer. Som en bok der hvor jeg skriver handlingen.

 

Derfor jeg elsker å sove <3

Men blir nesten aldri en "LD" drøm hvis jeg er veldig sliten eller stresset, da faller jeg bare om som en stein å sovner tanketomt.

 

Tror forresten jeg skal finne senga nå jeg :fun:

 

Naughty Night :sleep:

Lenke til kommentar

Etter som jeg har forstått så skal man kunne ha full kontroll i slike drømmer, jeg har hatt noen merkelige drømmer i det siste, jeg har ikke kunne styre meg selv i drømmene osv så jeg er litt usikker på om det er LD.

Men iallefall, det som skjer er at når jeg kommer hjem fra skolen å legger meg i sofaen foran PCen å sløver med noe musikk så blir jeg ofte veldig trøtt helt plutselig, et slags søvnkick på en måte. Jeg vil ikke sove fordi jeg ender ofte opp med å ikke få sove på natten igjen, så jeg stritter i mot å prøver å holde meg våken.

Da er det som om jeg kan kjenne at jeg går inn i drømmeland på et vis, jeg er bevist fra jeg er våken til jeg drømmer, men det er skjeldent at det er noe personer inni bildet, ofte bare mønstere som går i takt med musikken, jeg hører musikken også når jeg drømmer.

Dette varer en stund så forsvinner alt, eller at noen kommer å vekker meg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...