Gå til innhold

Skuffende Oppgradering.


gromgut32

Anbefalte innlegg

Vel for å si det sånn... min AGP bus står på 75MHz og det er fordi jeg ikke har låst den når jeg har overklokket (noe som er litt teit)... Og den skal på 67MHz normalt...

 

Hvis du ikke har bra minne bør du heller ikke sitte på så stramme timings at maskinen ikke starter, noe du sikker fant ut nå heh.

 

Det er som sagt riktige verdier på de dataene du har skrevet inn her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel for å si det sånn... min AGP bus står på 75MHz og det er fordi jeg ikke har låst den når jeg har overklokket (noe som er litt teit)... Og den skal på 67MHz normalt...

 

Hvis du ikke har bra minne bør du heller ikke sitte på så stramme timings at maskinen ikke starter, noe du sikker fant ut nå heh.

 

Det er som sagt riktige verdier på de dataene du har skrevet inn her.

Stramme timings er neppe problemet her da, siden greia er nymontert og ikke klokket for fem flate øre.

Lenke til kommentar

Etter mye om og men kom jeg fram på tlf-supporten på Komplett.

Etter enda mer om og men, kom han frem til at det måtte være minnet mitt som gjorde at jeg ikke kunne aktivere PAT, og han anbefalte heller ikke å noengang røre denne funksjonen. Han hengte seg mest opp i brikkesettet på minnet,i mitt tilfelle Samsung på Twinmos minne.

Etter å ha lest litt på seriøse tester på nett, synes jeg da ærlig talt at 512 MB minne burde være nok til å kjøre PAT på de lavere innstillingene i det aller minste..... :roll:

Men men...får tydeligvis ikke mer ut av kassa før jeg får tak i en brikke til... ;)

Lenke til kommentar

Godt tips er å sjekke demovarene til komplett f.eks.

 

Her kan du gjøre ett varp. Jeg kjøpte engang et gf 4 ti4600 ultra kort der til halv pris av vanlig. Kanskje det beste kjøpet jeg har gjort. Ser de har Asus V9280 GeForce4 Ti4200-8X 128MB DDR f.eks til 680 spenn. Dette kortet er gjerne ikke helt up to date, men jeg mistenker at det fremdeles slår 5200 og kanskje til og med 5600 i det meste. Til den prisen syns jeg det fremdeles er ett godt kjøp til du får spart opp til ett fetere kort.

Lenke til kommentar

Vel, PAT er mitt minste problem nå. Nå booter maskina i tide og utide, og ikke pokker om jeg finner ut hva som er galt.

Komplett sa jeg måtte bytte ut komponent for komponent for å finne feilen.....jaada..har jo dobbelt opp av alt liggende jeg??

Har kun det gamle HK m Duron på og SD ram, og hva hjelper det når jeg har intel nå og ddr?

Mistenker minnet, siden det er en av de få tingene jeg har rørt siden problemet oppstod, men kven kveit... :cry:

Lenke til kommentar

Gromgut - siden du plages så ille, så skal jeg tilby deg følgende;

 

Hvis du vil skal du få låne èn eller to RAM- brikker av meg (TwinMos 512 MB PC2100), slik at du kan få prøvd ut om det er minnet som bugger opp for deg.....

Etter at du har testet det ut sender du meg bare brikkene tilbake....

Høres det OK ut..?

Lenke til kommentar
Niks. har samme harddisken som før. Maxtor Diamonmax 40 GB IDE.

Tok Full formattering på den da jeg oppgraderte.

Hastighet? Ser ut som det kan være en gammel HD og har nettopp solgt min WD 20GB 7200, 2mb cache som jeg hadde windows på tidligere. Jeg merket forskjell til min nåværende 120GD WD 8mb cache 7200rpm. Men jeg tror det var noe gale med min 20GB WD.

 

Og jeg tror 9800pro vil gjøre susen! ;)

Lenke til kommentar
hei sann, jeg kan nok nesten se med en gang at det er ikke ett problem at du har underklokka altså. rett og slett fordi selv om du hadde underklokka den hadde den fortsatt vært rask.

 

Du har en kraftig prosessor, og problemet ditt ligger nok i at disken din er treg, og hvis du har ett gammel skjermkort så er det gått mulig at den forrige cpu'en din klarte å kjøre det kortet på maks.

 

Derfor, en ny disk og et nytt skjermkort burde blir din neste oppgradering, husk også å legge inn alle chipsett drivere, det gjør stooor forskjell.

 

 

Mvh. Steffen

Hovedkortet ble kjøpt nytt sammen med CPU'en og driverne var det første jeg la inn. Skjermkortet spiller jo ikke noen rolle på rene CPU-tester.

At det finnes raskere harddisker er vel heller utvilsomt,så det blir nok det neste jeg satser på. Denne er såkalt ultra-ATA da,så innmari treg er den da ikke da..?

en mann på 90 år løper ikke like fort som han gjorde når han var 20...hehehehe.. Enkelt sammenlignbart når det gjelder hdd`er... mener nå jeg da :p

Lenke til kommentar
Gromgut - siden du plages så ille, så skal jeg tilby deg følgende;

 

Hvis du vil skal du få låne èn eller to RAM- brikker av meg (TwinMos 512 MB PC2100), slik at du kan få prøvd ut om det er minnet som bugger opp for deg.....

Etter at du har testet det ut sender du meg bare brikkene tilbake....

Høres det OK ut..?

Skal få låne minnet av en kompis om noen dager. Må vente til han kommer hjem. Han har bare en 256 MB brikke, men det burde vel være nok til å få sjekket om det er der feilen ligger.

Skulle det nå likevel kludre seg til, så tror jeg at jeg tar imot det tilbudet ja. :w00t:

Lenke til kommentar

Begynner nesten å lure på om det er minnet det er noe galt med noen ganger da.

Slik som nå, har jeg nettopp sittet noen timer med forskjellige spill, og har ikke hatt en eneste reboot. men du kan banne på at etter noen minutter her på nett, iallfall under en halvtime, så skjer det igjen... :roll:

Lenke til kommentar

Lurer fortsatt litt på den chipset hastigheten:

 

Hvorfor får jeg 100MHz chipset bus hastighet i AIDA32 på mitt Asus P4P800 mens gromgut32 får 67MHz på sitt Abit IS7E?!?

 

Begge kortene har Intel 865 chipset, så jeg skjønner ikke hvorfor dette skal være forskjellig.

 

Er det noen med Abit IS7-E og AIDA32 som kan teste dette?

 

Kanskje skrive en liten mail til Abit support?

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...