Gå til innhold

Skuffende Oppgradering.


gromgut32

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Resett biosen, ta alle riktige justeringer etter manualen og sjekk at disken ikke kjører i PIO-modus, altså DMA er på.

Tar jo ett år å lese gjennom alt som manualen har å si om bios, som så klart ikke er på norsk, som så lite her i verden er.

Tar en formatering i morgen, og setter HDD-jumper'n på master og ser hva som skjer.

Hvordan resetter jeg biosen uansett da? Vet jo hvordan jeg renser cmos,men bios?

Lenke til kommentar

Har satt HDD på master nå, og funker likedan(så langt). Utsetter formateringen til i morra, siden jeg fikk radeon 9600-kortet i dag, og MÅ jo bare prøve det før jeg gjør noe mer.. :D

Systemet kødder såpass at jeg ikke får innstallert noe(inkl. driverne til radeonkortet) så hipp hipp for xp's drivere! :w00t:

Akkurat nå gidder jeg rett og slett ikke gjøre mere med saken,( dessuten er jeg for drita og skal opp kl 06 i morra på jobb) og ser det an i morra. Har lastet ned oppstarts-og-formaterings diskett fra maxtor,så får jeg se hvordan det går. Kan jo godt hende at mye av f...skapet kom av at jumper'n var borte.... :roll:

Lenke til kommentar
Jeg begynner nesten å helle til at det er HDD din som er problemet. På sidene til Maxtor kan du også laste ned et program som sjekker disken din for problemer - synes kanskje du burde prøve det før du formaterer atter en gang.

Har prøvd å finne noen problemløsere, men ikke på maxtorsiden da. De fleste var til liten nytte, men en jeg fikk fra komplett viste i det minste at det ikke er noe galt med minnet. ( Tok jo bare 4,5 timer!!)

En problemsøker for HDD har jeg ikke funnet(som funker) men om ikke alarmen går denne gangen, så er jo det en begynnelse...som sagt:kan være jumper'n... :ermm:

Lenke til kommentar
Merker jo ikke store forskjellen uansett med det lille skjermkortet jeg har i nå. GeForce MMX 440,64 MB.

Dette ligger på posten og venter på meg nå: SPARKLE SP 8834T - Grafikadapter - GF FX 5200 - AGP 8x - 128 MB

 

Hadde jo ikke råd til mer...  :cry:

Det er jo så og si nedgradering...

Kan ikke fatte at det blir tregere da, siden det gamle er 4x AGP...?

Hmm.. kanskje du burde sett denne før du bestilte kortet?

 

FX 5200 ligger nesten på bunnen i de fleste testene der ;)

 

Fant ike MMX 440 kortet der, men det er jo eldgammelt også da :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...