Gå til innhold

Skuffende Oppgradering.


gromgut32

Anbefalte innlegg

Merker jo ikke store forskjellen uansett med det lille skjermkortet jeg har i nå. GeForce MMX 440,64 MB.

Dette ligger på posten og venter på meg nå: SPARKLE SP 8834T - Grafikadapter - GF FX 5200 - AGP 8x - 128 MB

 

Hadde jo ikke råd til mer...  :cry:

Det er jo så og si nedgradering...

Kan ikke fatte at det blir tregere da, siden det gamle er 4x AGP...?

Hmm.. kanskje du burde sett denne før du bestilte kortet?

 

FX 5200 ligger nesten på bunnen i de fleste testene der ;)

 

Fant ike MMX 440 kortet der, men det er jo eldgammelt også da :roll:

Som sagt: har radeon 9600 nå. Sendte tilbake sparkle-kortet. Men ble litt overrasket over at det ikke var vifte på kortet da....var jo det på de testene jeg har lest om kortet... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var vel ikke helt klar i toppen heller der da..*kremt*. Ble litt vel mye drivstoff til formateringen... ;)

 

Men nå har iallefall maskina vært oppe og gått noen dager, og alt ser stabilt og fint ut nå. Høyst sannsynlig at den jumper'n som hadde ramla av HDD som føkka opp hele oppdateringa mi. :roll:

På den annen side fant jeg ut at blant oppdateringene i xp så lå det en skjermdriver som neppe passa så godt med resten av systemet. Lot iallfall være å laste ned den denne gangen.

Nå er scoren min 49 sek på super pi.

3DMark 03 : 2408 (ikke noe å hoppe i taket for,men bedre enn før... ;) )

 

Pcmark 2002 : CPU :7381

Memory: 7239

HDD : 1236

 

CPUmark 99 : 198 (som før)

 

Ikke noen versting, men nå er den iallefall bedre enn duron-oppsettet jeg hadde før, og nå merkes det endelig! :thumbs:

Lenke til kommentar
Tenkte jo jeg skulle oppdatere xp litt nå da og se hvordan pc'n tok det, men nå har explorer begynt å krangle igjen. Får ikke åpna nye vinduer, og dermed reagerer ikke "installer"-knappen på oppdateringssiden... :mad:

Vet jeg har fikset ett sånt problem ett par ganger før, men husker ikke for mitt liv hvordan... :roll:

jeg hadde samme problem, men det var fordi jeg hadde fått virus. msblaster osv. Oppdater virus sjekker din først. Men det du også kan gjøre er å dra på windows update center og laste de ned derfra. Da vil det sikkert fungere.

Lenke til kommentar

Chipset Bus Properties

Bus Type Intel Hub Interface

Bus Width 8-bit

Real Clock 67 MHz (QDR)

Effective Clock 267 MHz

Bandwidth 267 MB/s

Hmm... dette er ikke normalt.

 

Bushastighet skal være 100MHz (Quad Data Rate) = 400 Effective Clock.

 

Stusser litt over de dårlige resultatene, har samme maskin ca. som deg og scorer 45 sek. eller.no på Super PI.

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

Chipset Bus Properties

Bus Type Intel Hub Interface

Bus Width 8-bit

Real Clock 67 MHz (QDR)

Effective Clock 267 MHz

Bandwidth 267 MB/s

Hmm... dette er ikke normalt.

 

Bushastighet skal være 100MHz (Quad Data Rate) = 400 Effective Clock.

 

Stusser litt over de dårlige resultatene, har samme maskin ca. som deg og scorer 45 sek. eller.no på Super PI.

 

timtowtdi

Er vel en del som kan spille inn og senke tiden med 4 sek da sikkert. Kanskje du har bedre kjøling enn meg f.eks? CPU'n min kom "boxed" og jeg bruker kun det ennå. Ikke har jeg dual oppsett på minnet heller.

 

Edit: Hmm... bushastigheten er fremdeles på 67 mhz etter formateringen.. :ermm:

Endret av gromgut32
Lenke til kommentar

PC3200 minne

 

DDR speed= 200*2 = 400

Dual DDR channel = 400 * 2 =800mhz effektivt minne

 

PC2100 minne

DDR speed =133*2 = 266

Dual DDR channel = 266 * 2 =533mhz effektivt minne

 

Here is how Intel does it. The 800MHz FSB will offer a minimum of 6.4GB/s of bandwidth. Currently, the technology for a memory interface that will support that does not exist, it's simply too fast. So if we can't have faster memory, lets just widen the memory interface which will in turn increase overall bandwidth. With the new 865 and 875 chipsets Intel used the 64-bit DDR memory interface of the 845PE chipset, and added a second 64-bit channel in addition to adding DDR400 support (PC3200). 128-bit memory interface (64-bit x 2) with DDR400 gives us the 6.4GB/s of memory bandwidth with is balanced with the 800MHz FSB. NO alien technology, no gimmicks, no tricks, just plain and simple a MUCH wider path to give us more overall bandwidth.

 

To correctly use dual-channel DDR, the user must match identical memory speeds or the memory will default to single-channel DDR speeds. When using dual-DDR supported motherboards, the user should purchase two sticks of matching RAM rather than one stick of a larger size (i.e. Two 256MB sticks of DDR400 will outperform one 512MB stick of DDR400). In short, these are the requirements for using dual-channel DDR:

 

Both sticks of memory must be the same size.

 

Both sticks of memory must have the same type of memory chips.

 

Both sticks of memory must have the same speed/latency.

 

Single-sided and double-sided memory sticks can not be mixed.

 

 

Lagt inn IAA da ? :

http://www.intel.com/support/chipsets/IAA/

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Har du bare en minnebrikke eller ?

Du skal jo ha to eller fire for 800mhz ,

 

chipset fsb bussen wil vel ikke gå quad pumped på 800mhz da ,

minnet må være 800mhz også.

 

To matchede memory i dimm 1+3 eller 2+4

Eller fire machede memory 1+2+3+4 .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...