Gå til innhold

Skuffende Oppgradering.


gromgut32

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer fortsatt litt på den chipset hastigheten:

 

Hvorfor får jeg 100MHz chipset bus hastighet i AIDA32 på mitt Asus P4P800 mens gromgut32 får 67MHz på sitt Abit IS7E?!?

 

Begge kortene har Intel 865 chipset, så jeg skjønner ikke hvorfor dette skal være forskjellig.

 

Er det noen med Abit IS7-E og AIDA32 som kan teste dette?

 

Kanskje skrive en liten mail til Abit support?

 

timtowtdi

Det har jeg oxo lurt en god del på, men i følge Komplett Support så dette heelt normalt ut... :ermm:

Lenke til kommentar

Har nå prøvd en ny formatering da....puuh...for ett ork!

Om det hadde vært noe galt med minne eller PSU, skulle det da ikke ha skjedd noe på den tiden det tar å formatere og installere XP på nytt....?

Men nå er det vel bare å vente og se om det skjer igjen..... :ermm:

Lenke til kommentar

Det er nesten så jeg får lyst til å komme bortom deg...........:-) for å få løst problemet ditt.

Skjedde problemet ditt nå før du hadde kopla deg til internett....?

 

Ja, hvis du kan få testet med et annet PSU, så er nok det noe du bør prøve ut først ja......

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Det er nesten så jeg får lyst til å komme bortom deg...........:-) for å få løst problemet ditt.

Skjedde problemet ditt nå før du hadde kopla deg til internett....?

 

Ja, hvis du kan få testet med et annen PSU, så er nok det noe du bør prøve ut først ja......

Nei, det dukka først opp da, men med alle oppstartene under alle innstalleringene, så var jo ikke maskina i ro så lenge før jeg kobla opp heller da... Veldig rart at den skal reagere på det kjappere på nett da...

 

Eehh...ikke si at du er i nabolaget da? Hadde ikke vært meg imot med litt hjælp her nei.. :w00t:

Endret av gromgut32
Lenke til kommentar

Minne kan undervolte på de kortene, sett volten til 2,8v.....

 

"Occasionally one will notice that their motherboard undervolts memory, which could cause errors, which could be the reason for your errors getting into XP.

 

If you memory voltage is sitting at 'default', I'd suggest you bump it to 2.8v."

Lenke til kommentar
Minne kan undervolte på de kortene, sett volten til 2,8v.....

 

"Occasionally one will notice that their motherboard undervolts memory, which could cause errors, which could be the reason for your errors getting into XP.

 

If you memory voltage is sitting at 'default', I'd suggest you bump it to 2.8v."

Og dette gjøres i bios da sikkert? Ingen risiko fo å svi av minnet med dette da..? :ermm:

Lenke til kommentar
Eehh...ikke si at du er i nabolaget da? Hadde ikke vært meg imot med litt hjælp her nei..

 

Jeg bor på Kongsvinger..........enn du?

 

Dessuten bør du absolutt prøve det Jarmo sier her...........man vet jo aldri.......

Hehe...Kongsvinger er nok ett godt stykke fra Kr.Sund ja. Oppdaga nettopp at jeg ikke hadde den info'n i profilen. Har ei lysløype innafor her oxo, så jeg begynte å lure... :p

Lenke til kommentar
Minne kan undervolte på de kortene, sett volten til 2,8v.....

 

"Occasionally one will notice that their motherboard undervolts memory, which could cause errors, which could be the reason for your errors getting into XP.

 

If you memory voltage is sitting at 'default', I'd suggest you bump it to 2.8v."

Og dette gjøres i bios da sikkert? Ingen risiko fo å svi av minnet med dette da..? :ermm:

Nei da, du kan kjøre minnebrikkene enda høyere> 2,9v

Lenke til kommentar
Minne kan undervolte på de kortene, sett volten til 2,8v.....

 

"Occasionally one will notice that their motherboard undervolts memory, which could cause errors, which could be the reason for your errors getting into XP.

 

If you memory voltage is sitting at 'default', I'd suggest you bump it to 2.8v."

Og dette gjøres i bios da sikkert? Ingen risiko fo å svi av minnet med dette da..? :ermm:

Nei da, du kan kjøre minnebrikkene enda høyere> 2,9v

Ja, det var jo myyye høyere.... :p

 

Men men...villig til å prøve alt nå...får ta en ny treeeeg men frivillig omstart nå da... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...