Gå til innhold

Skuffende Oppgradering.


gromgut32

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hadde spart deg for en del sider ja, deg og andre :)

 

Men spørsmålet (og please svar rett etterpå og ikke vent før 3 andre har skrevet)

 

Har du fått opp bluescreen? hvis ikke så kan du jo trykke vekk automatisk restart

På bluescreen så får du opp en error, og sikkert noe 0x8002120 eller no slikt no. Søk deg inne på microsoft sine sider og se hva du får ut av det. Post det gjerne her også, kanskje vi får opp make...

Lenke til kommentar

Har valgt vekk automatisk omstart ved feilmld nå. rakk det akkurat før neste restarten kom, så nå får vi jo se om det funker... men uansett, så er det noe som ikke er som det skal da...?

 

Og zaxowen..? Bortsett fra Takk for tipset, må jeg si : det der kunne du pinadø nevnt før. :p

Lenke til kommentar

Fikk iallefall bluescreen nå... der sto det:

0x0000008E (0xC0000005,0x805C13BE,0xA623CAf4,0x00000000)

 

med andre ord : gresk.... :dontgetit:

 

P.S: Ser sidetallene stige ja, så tror jeg dropper den andre posten så sant ingen spør og jeg må svare da... har jo egentlig ikke noe der å gjøre dette da.. ;)

Endret av gromgut32
Lenke til kommentar

Joda de tegnene der betyr masse de, bare se her på Microsoft sine support sider:

 

http://support.microsoft.com/search/defaul...sfxSearch_Query

 

Er det noen av de 5 problemene der som ligner på noen av feilmeldingene du har fått? For er det det, så nærmere vi oss ihvertfall en løsning på hva det er som forårsaker problemet ditt.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Dette må vel være den legste tråden på lenge .

 

Treg maskin :

 

"Consider " dette.

 

Dual DDR ,mere enn en minnemodul ,spesiellt på intel chipset

( nye hovedkort er faktisk konstruert for dette, for å oppnå maksimal ytelse )

 

Moderne harddisk (ikke en 2mb buffer 40GB)

 

Tilstrekkelig PSU , Power Supply Unit , dette må presiseres

om og om igjen , ustabil strøm = restarter og annet uforklarlige symptomer .

 

Memory moduler som er ment for Chipsettet .

 

Adekvat kjøling i hh til hastigheten som kjøres .

 

 

Etter dette så kommer software / bios .

 

BIOS:

Sett de instillingene du skal ha , deretter installer OS .

Ikke endre på OS avhengige bios instillinger etter OS'et er installert

(her gjør mange feil med å deaktivere ting som HT o.a )

OS blir ved HT enablet installert med en egen HAL og kernel

som supporterer dette .

 

Grafikk ,Chipset drivere og DX 9.

 

Installer OS .

Chipset drivere

DX9

VGA drivere

( i denne rekkefølge )

 

 

Mine "two cents of advice" for å minimalisere problemer .

 

 

....................................

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Apropos det: Når jeg skal flashe bios, har jeg forstått at mye kan skjære seg, så har noen spørsmål angående det. En stund siden jeg satte meg inn i det, og minnet mitt ligner litt på altzheimers...

Oppstartsdisketter vet jeg at jeg trenger, og finner sikkert noe om det på microsoft. Mener å huske det finnes en måte i xp oxo..?

 

Dette er ett Abit IS7-E HK og Phoenix Award Bios. Går jeg til produsenten av Bios el HK for å laste ned Biosen?

Lenke til kommentar

Du Gromgut - oppstartsdisketter trenger du ikke.

 

Du har 2 muligheter:

 

1. Kanskje det er med et lite program på HK ditt som tillater deg å flashe BIOS via Windows. Isåfall heter det Abit FlashMenu. Det finner du på Abit's sider der du også finner BIOS oppdateringer til ditt HK.

2. Du kan laste ned BIOS- filen, sammen med et program som heter Awdflash.exe - for så å ekstrakte BIOS- fila over til en diskett. Så skrur du av PC'n - setter disketten med de eksstrakterte BIOS- filene i diskettstasjonen - og starter PC'n med disketten i. Følg deretter anvisningene.

 

Det er lettest å bruke Abit FlashMenu.

Lenke til kommentar
Produsenten av HK selvfølgelig ...........

Prøvde det først, men ikke enkelt å finne frem til rett plass på motherboard.com, som man kommer til...

 

Lurer litt på om den gamle strømforsyningen har føkka opp power-good signalet fra Hk til PSU jeg....det kan jo skje såvidt jeg vet...?

Lenke til kommentar
Du Gromgut - oppstartsdisketter trenger du ikke.

 

Du har 2 muligheter:

 

1. Kanskje det er med et lite program på HK ditt som tillater deg å flashe BIOS via Windows. Isåfall heter det Abit FlashMenu. Det finner du på Abit's sider der du også finner BIOS oppdateringer til ditt HK.

2. Du kan laste ned BIOS- filen, sammen med et program som heter Awdflash.exe - for så å ekstrakte BIOS- fila over til en diskett. Så skrur du av PC'n - setter disketten med de eksstrakterte BIOS- filene i diskettstasjonen - og starter PC'n med disketten i. Følg deretter anvisningene.

 

Det er lettest å bruke Abit FlashMenu.

V oppstart står det i valg mellom enten å gå inn i bios, eller award bios flash...?

 

men må sikkert ha den nye biosen på diskett først da?

Endret av gromgut32
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...