Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor setter opp hastigheten!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg er litt usikker... det står på hardware.no at "Grunnen til at man må bestille slilke "tilleggspakker", skal visstnok være at den tekniske løsningen som ligger i bunn hos Telenor ikke så enkelt lar seg endre".

 

mens på telenor står det at "Fra 19. mars blir denne volumbegrensningen fjernet, sammen med en rekke andre endringer i dagens ADSL-portefølje."

 

så jeg vet ikke hva jeg skal si...

Lenke til kommentar
Jeg har den såkalte "gamle" 384/128 linja med fri bruk til 450 kr. Etter tabellen hw har satt opp skal denne bli "oppgradert" til 1024/256 "20GB" (postet før av en annen medlem) til 449 kr. Det jeg ikke forstår er at 704/128 10 GB linja (eksisterende) blir oppgradert til 1024/256 "20GB", men denne koster 399 kr. Går dette virkelig an? Altså at to prikk like linjer koster forskjellig? Ser helt merkelig ut..

Jeg har også 'gamle' 384/128 fribruk til 450,-/mnd, og la selvsagt også merke til dette.

 

Det eneste jeg kan komme på da er at 450,- inkluderer online basis abo til 98,-/mnd. Mao koster selve adsl 352,-/mnd.

 

Det gjør kanskje ikke 1024/256 '20 gb' til 399,-/mnd. De som har de nye abo'ene; Er online basis abo på 98,-/mnd inkl i denne prisen, eller kommer den i tillegg, eller kanskje den ikke trengs i det hele tatt??

 

Ikke vet jeg... Noen som gjør kanskje?

Endret av leffi
Lenke til kommentar
Kommer ikke Avidi med noe tilsvarende og da?

 

 

*Har ikke lest hele tråden*

Har heller ikke lest hele tråden, men jeg har hørt noe likt om at telenor avidi (idag Canaldigital Kabel-tv) kommer med noe av det samme, men ingenting er helt sikkert enda, etter mine kilder.

Lenke til kommentar
Med andre ord: Lavere ping i cs!! :thumbs:  wee.

Faktisk så blir det sannsynligvis ingen endring i "ping/latency". Økningen av båndbredden har liten effekt på latency såvidt jeg kan forstå.

Kan stemme det... Har spillt en del på den gode gamle ISDN linja mi. Har 0 ping på de serverene jeg har spillt på... :)

Lenke til kommentar

Fikk en mail i dag:

 

Nå blir ADSL-abonnementet ditt enda bedre! Her er noe av det du kan glede deg til:

- FRI BRUK

- Enda høyere fart

- Markedets beste sikkerhetspakke fra Norton

- Fri tilgang til iCanal Musikk-, Familie- og Spillpakke, bredbåndsunderholdning fra Telenor

- Ny og enda mer brukervennlig e-postleser

 

 

Oppgraderingen av ditt ADSL-abonnement vil skje automatisk.

 

Du vil motta skriftlig informasjon som forteller mer om de nye fordelene. Følg med i postkassen din!

Lenke til kommentar
Bra for de fleste dette her. Men ikke for telenorhaterne, som det er mange av på dette forumet. De renner jo tom for argumenter etterhvert. De som hyler å skriker på mamma og pappa om nedlastningsbegrensningene, uten at de er i nærheten av å klare å laste ned 30 Gb i måneden. Ihvertfall ikke lovlig, og det er jo begrenset hvor mange årsregnskap som skal hentes. (Det er jo en yndet målestokk) :D

Tror du har missforstått meg og endel andre,

upload/dl grensene er ikke det største problemet,

men upload hastigheter som ikke hadde holdt til spaceinvaders online engang..

 

Og joda, det er fult mulig og laste 30gb per mnd uten problemer, helt lovlig..

(uten og være i grå sone)

 

Ellers så er det jo faktisk(dog det er grå sone) lov og laste ned spill filmer, mp3's etc.. men ikke opp(ut)

 

--

 

Så hvorfor få mere ut hastighet da tenker du?

Enkelt, mange mennesker kjører ftp'er med filmer(private, lovlig)

holder websider, holder patcher og div andre programmer, og med

slik upload hastighet som telenor har per i dag går det ikke ann og

spille spill samtidig som man laster opp..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...