Gå til innhold

TEST: Den store LCD-testen: Del 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke så overraskende at Samsung vannt. Det gjorde den hos meg for et års tid siden (Syncmaster 191T). Den har ikke skuffet.

Egentlig bra gjort at Samsung fortsatt holder seg i spiss (et år er lang tid)...

Skal bli spennende å se om dere finner de små svakhetene jeg har oppdaget når vi kommer til 19" testen...

Vel blåst :cool:

Lenke til kommentar

hei igjen herr Øivind Dahle

hvor har det blitt av din rimende tale?

 

jeg spurte tidligere om det var på tide å slutte

men rimingen måtte jeg ikke kutte

 

hva har skjedd med din muntre tale

det er kanskje bedre å bare være Dahle?

 

Jeg vet ikke helt om jeg skal slutte å rime

normale ting er litt kjedelig å skrive

Lenke til kommentar

Thx Oivind for all your help and congrats to a very nice guide =)

 

With some help from Oivind I bought 2x 173T one for me and one for my girlfriend and we are very happy with it :) We got them this Tuesday so only 2 days so far.

 

In windows it looks PERFECT. Very bright and clear and very sharp colors, also correct colors as stated in the guide. We almost had to use sunglasses and change background color in Mirc too grey to not hurt our eyes hehe

 

In movies it's also PERFECT. Not spotted any afterglow at all yet. And I promiss, we have seen colors that we never have seen before when we watched movies =)

 

In gaming... well this is the first TFT we ever looked at so yes, I can still spot the afterglow. But there is no problem with it and I bet, in a week I will not be able to see it anymore =) In CS blood-red colors tend to blur more than the others... maybe I will get used to it or maybe I can fix it some with powerstrip. But still it's very easy to aim at thoose heads now =) Give me some more days and I will tell if it's still disturbing.

 

The fact that this screen is VERY sexy is not a bad thing either =) And we keep "finding" things we never seen before in movies / games / windows hehe

 

 

So again thx Oivind and all the other testers to help us pick TFT :love: hehe

Lenke til kommentar
Meget imponerende, endelig en praktisk LCD test for oss vanlige dødelige uten tusenvis av grafer! Helt klare kommentarer som faktisk sa meg noe, nei dette var konge!

Dette var og litt av poenget. En test gjorrt av vanlige folk for vanlige folk, samtidig som den er gort av folk med bra kunnskap om og dtor interresse for feltet. Tipper det siste er mangelvare på mange store tester her i landet (uten at jeg prøver å disse hw-skribentene :) )

 

Meget bra test. Stusser bare litt over at NECen ikke ble best overall.To 3. plasser, mot samsung sin 2. og 5. plass. Ikke at det gjør noe, men men. Tror jeg personlig ville gått for NECen.
Beste skjerm er ikke en sammenlagt kåring, men en egen vurdering på lik linje med de andre kåringene. Det kunne like gjerne ha vært en skjerm som ikke utmerket seg i noen av de andre kåringene (selv om det hadde vært litt rart).

 

Merkelig at ingen diskuterer Blackview her.....
Tja, synes ikke det er merkelig i det hele tatt jeg :p

 

Da er det godt det er lønningsdag i morgen!
Hører rykter om at du selger den splitter nye q17 din superbillig til meg :)

 

 

 

Artig med så mye positive tilbakemeldinger :D

Lenke til kommentar

På TV durer torsdagsklubben med Thomas og OJ

er vi heldige, så erter de prestene på seg

 

i morgen er det atter en dag

tro om posten kan gjøre meg til lags

 

jeg tror jeg har fått ett modem jeg kan hente

høy hastighet på internet, nå er jeg lei av å vente

 

ellers skal du ha takk for komplimentet, kjære Samen

men nå tror jeg det er slutt for denne dagen.

Lenke til kommentar
Nydelig test ja, denne var det jeg trengte nå :)

 

Men ja, så er spørsmålet, er det verdt å betale 800,- mer for Samsung 173T, eller vil EIZO'en gi mer for pengene. Jeg spiller litt, men det er mest strategi og bilspill.

 

Så, noen som har meninger om hva som gir mest pr krone?

i ditt tilfelle ut fra det du skriver er nok 173t et soleklart valg her!!

 

EIzo egner seg ikke bra i bilspill

Lenke til kommentar
Nydelig test ja, denne var det jeg trengte nå  :)

 

Men ja, så er spørsmålet, er det verdt å betale 800,- mer for Samsung 173T, eller vil EIZO'en gi mer for pengene. Jeg spiller litt, men det er mest strategi og bilspill.

 

Så, noen som har meninger om hva som gir mest pr krone?

i ditt tilfelle ut fra det du skriver er nok 173t et soleklart valg her!!

 

EIzo egner seg ikke bra i bilspill

Nå har jeg også tatt en titt på tilgjengeligheten til EIZO-skjermen

 

Komplett har den på "Antatt 30.04.04" :p:roll:

Lenke til kommentar
Nå har jeg også tatt en titt på tilgjengeligheten til EIZO-skjermen

 

Komplett har den på "Antatt 30.04.04"  :p   :roll:

 

 

antar at du da har gått for 173t, og tipper du har kjøpt den på den billigste webshoppen, som appåtil har alle vinnerne på forsiden:P

 

 

edit: ikke ment som reklame for denne butikken

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...