Gå til innhold

TEST: Den store LCD-testen: Del 1


Anbefalte innlegg

Hvordan er gjennomsnitts responstiden på CRT skjermer(17") egentlig?

Respondtida på crter er ca 2ms.

:wow: Jeg tror du er gal! Tilsvarende 500 Hz oppdatering er det i hvertfall ikke.

 

Skjermer med 100Hz oppdaterer bildet 100 ganger per sekund (altså hvert 10 ms) så noe raskere enn det er det i hvertfall ikke.

 

PS: Glimrende test !! :thumbup:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

snadder! rett og slett snadder :love:

Tusen takk til øyvind dahle og resten av test teamet for å ha stilt opp og bidratt til denne flotte testen.

Rgner med at jeg klarer å overtale pappa til enten en Iiyama E431S eller en Hercules Prophetview 920 DVI. Regner meg selv som en spiller og likte VELDIG godt designet til Hercules-en

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg ødelegge moroa for de som har tenkt å kjøpe seg eller har en Samsung 173T, men hvis du er en like ivrig spiller som jeg er så er den litt for dårlig. Sendte i dag inn min egen, under stor tvil siden den er perfekt på alt annet, men spill blir den litt for dårlig til. Er en irriterende tearing hos meg som plager vettet av meg. Så for de som spiller mer enn Øyvinds 2 timer i uka (:p) så burde de heller se på en annen skjerm.

Lenke til kommentar

Hmm, ja, jeg har et spørsmål. På min 191T plages jeg med det jeg TIPPER er hva man kaller "tearing". I spill skjer det av og til at den ikke klarer raske bevegelser og jeg får da områder hvor det kommer streker som "river" i stykker bildet. Problem med min skjerm, min type skjerm eller LCD generelt? :/

 

Skjer altså ikke ofte, men når det skjer er det VELDIG slitsomt :/

Lenke til kommentar

Anbefaler folk å "vente" litt å kanskje se om brukere som har disse skjermene kommer med kommentarer her i forumet. Slik som han over. Selv de 7 kan overse noe på den tiden de har brukt skjermene. Jeg tror testen er veldig bra og nøye gjennomført. Men har noen hatt skjermen et par måneder har de kanskje noe de ikke liker.

 

Bare et tips..

 

ellers klarte jeg ikke selv å vente så bestiller vel 2stk Samsung SyncMaster 173T :-) Dualscreen opphengt på veggen foran meg !!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Hmm, ja, jeg har et spørsmål. På min 191T plages jeg med det jeg TIPPER er hva man kaller "tearing". I spill skjer det av og til at den ikke klarer raske bevegelser og jeg får da områder hvor det kommer streker som "river" i stykker bildet. Problem med min skjerm, min type skjerm eller LCD generelt? :/

 

Skjer altså ikke ofte, men når det skjer er det VELDIG slitsomt :/

Det er akkurat det samme som jeg opplever med min (nå angrerett sendte) Samsung 173T.

Så det er vel neppe bare din skjerm.

Lenke til kommentar
hvorfor er det negativt å ha ekstern strømforsyning?

Det var fleire grunnar til at ekstern strømforsyning blei vurdert som ein negativ ting.

 

1) Skjermane som hadde det var ikkje tynnare enn dei som hadde integrert.

 

2) du fekk ein ekstra ting på skrivebordet, som også var veldig varm ( Pizzavarmer?)

 

3) Kabel løysning mellom skjerm og adapter var forskjellig og ofte integrert.

(litt dumt viss bissevoven tar eit godt tygg)

Då sitt du der med skjermen enn ingen strøm.

 

Dette er berre ei lita oppramsing, men det er noko av dei punkta me vurderte ekstern som ein negativ ting.

Dei positive aspekta blei også vurdert men me syntes at dei negative var større enn dei positive.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Jeg bøyer meg i støvet for Øyvind Dahle og alle hans hjelpere på denne testen. Etter å ha lest denne så fikk jeg veldig lyst på den Nec skjermen, scoret høyt i både spill og bilde/film testen. Så likte jeg denne kommenataren ganske godt da: Vi påpeker også at vi ikke klarte å oppdage etterslep i spill som Counter Strike eller minesveiper.

 

:w00t::thumbup::thumbs::w00t:

 

Edit: Nå burde'n få LCD-guru som tittel, istedenfor bruker!

Endret av eiriksen
Lenke til kommentar

hei alle sammen!!

 

Soom jeg skriver i testen er det viktig at du definerer ditt behov, og for de som spiller litt mer enn vanlig er nec 1760 nx et godt valg. Selv om samsung 173t er overall vinner kom den på siste plass i spill testen.

 

Husk å lese denne nøye.

 

retter samtidig takk til alle som har deltatt i testingen.

 

Håper dere liker det dere leser

Lenke til kommentar

Jeg sitter å grubler på Iiyama E431S... men lurer på om det at svart ikke er helt svart gjøre mye.. for jeg ser en del på film, blir det noe å irritere seg over eller går det greit?

 

kan jo bestille den og bruke angreretten hvis jeg ikke er fornøyd.

 

edit: nei forresten, tror jeg går for Testvinneren jeg(Samsung 173T), kan da legge i 500 ekstra når jeg først skal ha en skjerm :D

 

men blir vel ikkenoe kjøp før neste lønning, om 1 mnd :ermm:

Endret av venomzorg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...