Gå til innhold

Hardware.no: Kronerulling II


Anbefalte innlegg

INSOMNIAC. Skal ikkje nekte deg å ha egne meininger, men vart litt provosert av det du skriver. Sorry.

 

 

All ære til YUMMY som tar insjativet(felt vanskelig ord å skrive det der) til å starte opp igjen med kronerullinga.

 

Mange av oss, meg innkluder hadde. hm (bare meg, kanskje). hadde om ikkje det hadde vore for hw.no og ok.no sittet her med Psu på 1000 mghrz og Pcu på 250watt og hk ka e det?

 

Edit: Sorry, men vart veldig off topic her. Men slik var det for meg for 3-4 år sidan, før Dere kom inn i mitt liv. :love:

 

Poste. Ikkje poste. Elle melle di fortelle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må lese det jeg sier på nytt. Jeg påstår ikke at dere tar imot pengene dere sanker direkte. Jeg snakker om at dere bruker lesernes midler til å produsere artikler dere selv burde dekket som den kommersielle organisasjon dere er. Når man i tillegg tar i betraktning det jeg sier om (1)produksjonsnivået og brutte løfter(1) jeg sa, får man (2)inntrykk av at det er om å gjøre å gjøre minst mulig for mest mulig penger til seg selv(2), og ikke brenne for sluttproduktet.

 

For å presisere igjen: Hadde status mht. (1) vært en annen hadde også min oppfatning av dette tiltake vært et annet, nettopp pga (2)

Okay, ser poenget ditt. Men måten du argumenterer på gjør at det er lett å misforstå deg, og poenget ditt forsvant totalt i tåka. Men nå håper jeg at alt er avklart. Og at du har fått med deg hva som er fakta om leserprosjektet. :)

Lenke til kommentar
Jeg har svart deg godt nok.

Du har ikke svart på noe som helst. Du svarte på noe annet, noe vi ser er pga du misforstod, siden har du bekreftet at du har forstått "spørsmålet"/tiltalen. Så sa du at "håper dette er avklart". Det er ikke annet enn at du forstod hva jeg mente som er avklart. Tiltalen i seg selv må fortsatt besvares.

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar
Jeg har svart deg godt nok.

Du har ikke svart på noe som helst. Du svarte på noe annet, noe vi ser er pga du misforstod, siden har du bekreftet at du har forstått "spørsmålet"/tiltalen. Så sa du at "håper dette er avklart". Det er ikke annet enn at du forstod hva jeg mente som er avklart. Tiltalen i seg selv må fortsatt besvares.

vel, det er ikke noe som blir dekka annet enn materiale og innkjøp.... selve inntektene fra siden er fra arbeidet (som er MANGE timer)...

 

er det noen her som taper? jeg ser ingen? bortsett fra kanskje at du taper ansikt

 

personlig har jeg altfor lite penger til overs, så det er ikke sikkert at jeg bidrar, men hadde jeg hatt penger nå, hadde det nok kommet

Lenke til kommentar
selve inntektene fra siden er fra arbeidet (som er MANGE timer)...

jasså? syv og en halv times intensiv arbeidsdag?

 

det jeg forsøker er å vinkle dette opp mot alle de brutte lovnadene og det latterlig lave produksjonsnivået her i gården. hvis du legger godviljen litt til (eller legger godviljen mot "de mektige" vekk, som tro det eller ei, får DEG til å tape ansikt hos endel kritiske/ikke-naive lesere), ser nok også du dette.

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar
Jeg har svart deg godt nok.

Du har ikke svart på noe som helst. Du svarte på noe annet, noe vi ser er pga du misforstod, siden har du bekreftet at du har forstått "spørsmålet"/tiltalen. Så sa du at "håper dette er avklart". Det er ikke annet enn at du forstod hva jeg mente som er avklart. Tiltalen i seg selv må fortsatt besvares.

Ærlig talt, skjønner ikke hva du er ute etter ?

Etter min mening er ikke forholdene så kritiske som du vil ha det til.....

Lenke til kommentar

jasså? syv og en halv times intensiv arbeidsdag?

 

det jeg forsøker er å vinkle dette opp mot alle de brutte lovnadene og det latterlig lave produksjonsnivået her i gården.  hvis du legger godviljen litt til (eller legger godviljen mot "de mektige" vekk, som tro det eller ei, får DEG til å tape ansikt hos endel kritiske/ikke-naive lesere), ser nok også du dette.

 

 

Hm, denne tråden har visst gått litt av sporet, siden sist jeg kikket innom? Synd det da, ettersom det i første rekke skulle omhandle kronerulling!

Leit å se at enkelte drar inn momenter og argumenter som strengt tatt ikke tilhører tema, slik at det i stedet fortoner seg i retning av misunnelse?

Og ettersom du ser ut til å sparke i alle retninger Insomniac, (også i min), kan jeg ikke la være å svare, i første rekke for meg sjøl.

 

Jeg kan til en viss grad forstå dine klager om brutte lovnader og manglende produksjon, men det faller deg tydeligvis ikke inn at det kan finnes årsaker til dette da? Og for min del bruker jeg faktisk mye mer tid enn du aner, og vil nok fortsette med det når jeg kommer i "produksjon" igjen.

Å skyte først for deretter å stille spørsmål er vel ikke det smarteste man kan gjøre, Insomniac?

Og jada, jeg er en typisk eksponent for brutte lovnader, dessverre. Bakgrunnen for dette raker absolutt ingen, men konsekvensen blir i alle fall at det ikke alltid går som man tror og håper.

Du virker forstandig nok til at en slik tanke også bør åpenbare seg i ditt hode, men paradoksalt nok fremstår du som ganske så triggerhappy og anklagende!

 

Alt og alle kan kritiseres, også du og jeg. Og ettersom vi nå begge har fått hver vår porsjon, så synes jeg at tråden bør dras tilbake til sitt utgangspunkt, som egentlig handlet om kronerulling til et nytt prosjekt! Og som faktisk kan komme både deg og meg til nytte! Og faktisk litt til glede også, for den som vet å sette pris på slike sprell. Men det ser ut som om dine tanker kanskje går i en litt annen retning?

Strengt tatt burde dette kanskje vært fremsatt som en PM, men ettersom påstander og "etterlysninger" allerede ligger her, fant jeg det riktig å svare "offentlig".

Om du eller andre for den saks skyld føler for kommentere mine synspunkter, så send meg gjerne en PM!

Lenke til kommentar
Alvorlig talt - hvor går pengene som skal gå til dette?  høyere årslønn til yummy?

 

Dere burde skamme dere som sper dere på stakkars studenters giverglede som gir fordi de tror dere gjør dette gratis.  Når dere selv står for utallige brutte lovnader og latterlig lav produksjonsevne er det DERE som må forbedre rutinene før det kan rettferdiggjøres at leserne (som i det hele tatt holder liv i dere pga reklameinntekter) betaler moroa.  Spesielt tatt i betraktning at dere får de fleste produkter gratis fra microplex mm. (men for all del, de som gjør noe på denne siden gratis skal ha takk og BURDE fått betalt - bør kjenne sin besøksrett).

Du burde seriøst sette deg inn i ting før du fyrer av slike salver, mann!

Det er IKKE snakk om å tigge penger av fattige studenter eller liknende. Dette er et initiativ som originalt ble tatt av en av våre lesere. Pengene som kommer inn blir øremerket til et prosjekt som vi gjør i samarbeid med våre lesere. Deretter vil vi selge "produktet" til 1 krone. Vi trekker tilfeldig ut 1 person fra de som har bidratt med midler, og vedkommende får altså tilbud om å kjøpe hele greia for 1 krone. Årsaken til at vi selger for 1 krone, er for å omgå lotteriloven som ikke tillater at vi gir tingen(e) bort gratis.

 

Et slikt "leserprosjekt" ville under normale omstendigheter ikke blitt gjort ettersom det vil koste en god del penger. Dette er noe vi ikke har midler til å gjøre i den normale driften.

 

Og min årslønn er veldig upåvirket av dette prosjektet, da de midler som kommer inn er ØREMERKET leserprosjektet. Og skulle det bli noen kroner for lite, tar vi fra vår egen konto slik at vi går ut i null. Ingen medarbeidere vil tjene noe som helst på å utføre prosjektet.

 

Så jeg foreslår at du ikke uttaler deg om noe før du faktisk kjenner til saken. Det er bare du som taper på det, og det synes jeg ikke er noe kjekt.

Som det er sagt utallige ganger tidligere: FRIVILLIG!!!

Lenke til kommentar

Dette får bli det SISTE innlegget i "disputten" med insomniac. Vi kan ta dette opp i en annen tråd enn denne dersom det er interessant.

 

Pengene som kommer inn til leserprosjektet går uavkortet til et prosjekt som normalt sett ikke ville blitt gjennomført fordi det ikke er regningssvarende å svi av 5-10 tusen på en enkelt artikkel. Overklokking.no har en begrenset inntekt som skal dekke alt fra leie av båndbredde, drift og vedlikehold samt en lang rekke andre driftsmessige kostnader. Det er derfor ikke forsvarlig prioritering av midler å bruke så mye penger på en enkelt artikkel som har begrenset levetid. I stedet velger vi å bruke penger på videreutvikling av siden, innkjøp av profesjonelt testutstyr, innkjøp av nødvendig hardware for våre tester og dekning av våre medarbeideres utgifter i tilknytning til deres arbeid for oss.

 

Så kort sagt: bidrag som kommer inn til leserprosjektet muliggjør artikler som vi normalt sett ikke ville prioritert.

 

For øvrig er ALLE andre artikler, bruk av vårt forum osv. 100% gratis for våre lesere. Så jeg ser ikke noen betenkeligheter med å gi våre lesere mulighet til å bidra litt til en interessant artikkel ut over å gi oss høyere statistikk...

 

PS: jeg oppfordrer alle som har mulighet til å delta på dette prosjektet, men husk for all del at dere ALDRI må sette dere selv i en økonomisk knipe. "Av ører blir det kroner, og av kroner blir det millioner". (Sitat: Skrue McDuck) :)

Lenke til kommentar

heh.. jeg liker skrue Mc duck..

når jeg var liten ble jeg kalt for en liten skrue Mc duck..

tror det var pga. all sparingen og gjerrigheten..

 

men faktum er at jeg ikke er lik skrueMc duck. det er det en spessiellt god grunn til..

 

jeg har ikke flust med penger. det synes jeg er synd, for jeg kan nemlig ikke donere noe.. iallefall ikke enda.. men det får nå være slik...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...