Gå til innhold

Hardware.no: Kronerulling II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La meg si det slik: du MÅ flytte luft _ut_ av kabbiset... :p

 

Seriøst: Dette vil nok ikke fungere. Men det man KAN gjøre, er å bruke vannkjøling på denne måten. Forutsetningen er at alt av vannkjølingsutstyr som kommer i kontakt med luften inne blir isolert. Smeller man på et peltierelement, skulle sjansen for lave temperaturer være 100%. :) Blir det kaldt nok her, vurderer jeg å forsøke noe slikt.

 

Nok om det - vi holder oss til topic!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alvorlig talt - hvor går pengene som skal gå til dette? høyere årslønn til yummy?

 

Dere burde skamme dere som sper dere på stakkars studenters giverglede som gir fordi de tror dere gjør dette gratis. Når dere selv står for utallige brutte lovnader og latterlig lav produksjonsevne er det DERE som må forbedre rutinene før det kan rettferdiggjøres at leserne (som i det hele tatt holder liv i dere pga reklameinntekter) betaler moroa. Spesielt tatt i betraktning at dere får de fleste produkter gratis fra microplex mm. (men for all del, de som gjør noe på denne siden gratis skal ha takk og BURDE fått betalt - bør kjenne sin besøksrett).

Lenke til kommentar
Alvorlig talt - hvor går pengene som skal gå til dette? høyere årslønn til yummy?

 

Dere burde skamme dere som sper dere på stakkars studenters giverglede som gir fordi de tror dere gjør dette gratis. Når dere selv står for utallige brutte lovnader og latterlig lav produksjonsevne er det DERE som må forbedre rutinene før det kan rettferdiggjøres at leserne (som i det hele tatt holder liv i dere pga reklameinntekter) betaler moroa. Spesielt tatt i betraktning at dere får de fleste produkter gratis fra microplex mm. (men for all del, de som gjør noe på denne siden gratis skal ha takk og BURDE fått betalt - bør kjenne sin besøksrett).

Du burde seriøst sette deg inn i ting før du fyrer av slike salver, mann!

Det er IKKE snakk om å tigge penger av fattige studenter eller liknende. Dette er et initiativ som originalt ble tatt av en av våre lesere. Pengene som kommer inn blir øremerket til et prosjekt som vi gjør i samarbeid med våre lesere. Deretter vil vi selge "produktet" til 1 krone. Vi trekker tilfeldig ut 1 person fra de som har bidratt med midler, og vedkommende får altså tilbud om å kjøpe hele greia for 1 krone. Årsaken til at vi selger for 1 krone, er for å omgå lotteriloven som ikke tillater at vi gir tingen(e) bort gratis.

 

Et slikt "leserprosjekt" ville under normale omstendigheter ikke blitt gjort ettersom det vil koste en god del penger. Dette er noe vi ikke har midler til å gjøre i den normale driften.

 

Og min årslønn er veldig upåvirket av dette prosjektet, da de midler som kommer inn er ØREMERKET leserprosjektet. Og skulle det bli noen kroner for lite, tar vi fra vår egen konto slik at vi går ut i null. Ingen medarbeidere vil tjene noe som helst på å utføre prosjektet.

 

Så jeg foreslår at du ikke uttaler deg om noe før du faktisk kjenner til saken. Det er bare du som taper på det, og det synes jeg ikke er noe kjekt.

Lenke til kommentar

PS: det er kommet inn totalt 400,- til nå i 2004. Fra før av stod det omtrent samme beløp inne (har ikke tallene tilgjengelig akkurat nå). Vi må nok vente til det totale beløpet har passert minst 4-5 laken om vi skal ta'n HELT ut. ;)

Når vi kommer så langt at det er interessant å gjøre noe, skal jeg forsøke å få sponset en del slik at vi kan bruke mesteparten av pengene på andre ting enn hovedkort, skjermkort osv. Men det kommer til syvende og sist an på hva vi velger å gjøre. Selv tror jeg det kunne bli veldig interessant å sette opp et helt system. De som da bidrar til prosjektet vil på den måten ha gode sjanser for å få seg et topp moderne system. Det er vel litt mer moro enn å få et skarve skjermkort, eller hva? :)

Lenke til kommentar
FA.. HELLER! Robber de deg også? :laugh::laugh::laugh::laugh:

 

(de ville ha en hel bunte med cash til passet, ran kaller jeg det,skulle ha vært politiannmeldt :p:p )

Så sant så sant :( var og bestilte et slikt på Fredag og kosta F*** meg 740,- penger :( tar 12 dager og det er 10 dager til jeg reiser :( ja kan jo bare skylde meg selv for ikke å ha Best før :(

Lenke til kommentar
Alvorlig talt - hvor går pengene som skal gå til dette?  høyere årslønn til yummy?

 

Dere burde skamme dere som sper dere på stakkars studenters giverglede som gir fordi de tror dere gjør dette gratis.  Når dere selv står for utallige brutte lovnader og latterlig lav produksjonsevne er det DERE som må forbedre rutinene før det kan rettferdiggjøres at leserne (som i det hele tatt holder liv i dere pga reklameinntekter) betaler moroa.  Spesielt tatt i betraktning at dere får de fleste produkter gratis fra microplex mm. (men for all del, de som gjør noe på denne siden gratis skal ha takk og BURDE fått betalt - bør kjenne sin besøksrett).

Du burde seriøst sette deg inn i ting før du fyrer av slike salver, mann!

Det er IKKE snakk om å tigge penger av fattige studenter eller liknende. Dette er et initiativ som originalt ble tatt av en av våre lesere. Pengene som kommer inn blir øremerket til et prosjekt som vi gjør i samarbeid med våre lesere. Deretter vil vi selge "produktet" til 1 krone. Vi trekker tilfeldig ut 1 person fra de som har bidratt med midler, og vedkommende får altså tilbud om å kjøpe hele greia for 1 krone. Årsaken til at vi selger for 1 krone, er for å omgå lotteriloven som ikke tillater at vi gir tingen(e) bort gratis.

 

Et slikt "leserprosjekt" ville under normale omstendigheter ikke blitt gjort ettersom det vil koste en god del penger. Dette er noe vi ikke har midler til å gjøre i den normale driften.

 

Og min årslønn er veldig upåvirket av dette prosjektet, da de midler som kommer inn er ØREMERKET leserprosjektet. Og skulle det bli noen kroner for lite, tar vi fra vår egen konto slik at vi går ut i null. Ingen medarbeidere vil tjene noe som helst på å utføre prosjektet.

 

Så jeg foreslår at du ikke uttaler deg om noe før du faktisk kjenner til saken. Det er bare du som taper på det, og det synes jeg ikke er noe kjekt.

Du må lese det jeg sier på nytt. Jeg påstår ikke at dere tar imot pengene dere sanker direkte. Jeg snakker om at dere bruker lesernes midler til å produsere artikler dere selv burde dekket som den kommersielle organisasjon dere er. Når man i tillegg tar i betraktning det jeg sier om (1)produksjonsnivået og brutte løfter(1) jeg sa, får man (2)inntrykk av at det er om å gjøre å gjøre minst mulig for mest mulig penger til seg selv(2), og ikke brenne for sluttproduktet.

 

For å presisere igjen: Hadde status mht. (1) vært en annen hadde også min oppfatning av dette tiltake vært et annet, nettopp pga (2)

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...