Gå til innhold

forum.overklokking.no=drittunge.no


Anbefalte innlegg

Greit, nivået over poster har kanskje synket en del den siste tiden,

men alle har vel vært ny i bransjen en eller annen gang. Alt for få som husker sine yngre dager da de selv, (kanskje?) stilte slike spørsmål.

Men å ta alle under en kam og kalle alle sammen drittunger, er jo å ta vel hardt i. Det er en haug med mennesker her som bidrar hver eneste dag med noe positivt, som andre mennesker har nytte av.

På den andre side, så er jeg enig i at det er alt for mange her, som henger rundt for å lage kvalme, og spetakkel.

Akkurat de kan moderatorene ta seg av, og vi kan feie for egen dør og prøve og se på oss selv for en gang skyld.

 

Det begynner for eksempel å bli vel mange tråder om hvor dårlig det forumet er bla bla bla dette forumet er bla bla bla og det forumet der borte er. Er vel laget rundt 10 av de den siste uka.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å kaste ut noobs er vel ingen løsning da en del kommer med gode spørsmål.

En annen ting er vel rett og slett at forumet er blitt for stort, alle sitter her og bruker det til tider som mirc. Det blir feil i mine øyne

 

Mvh

Glenn

Vis meg et godt spørsmål :roll:

Føler ikke at det er opp til meg å bevise noe som helst.

 

Er helt enig i at kvaliteten er sunket de siste 2-3 årene, men jeg husker at man klagde på noobs på den tida også

Lenke til kommentar

Does anybody want some cheese with that WHINE?

 

 

....neida!

 

 

Burde kanskje ha endret rettningslinjene litt slik at man MÅTTE lese gjennom de før man "slapp inn". En annen ting er å lage et "Tips til deg som er newbie" vindu som kommer sprettende etter rettningslinjene når man registrerer seg?

Lenke til kommentar

det vil jo bli popup..

og det er det INGEN som liker..

 

selv er jeg 15 år, og synes at jeg klarer å beherske meg her på forumet... synes at det ar et greit sted å være, hvor man som regel ikke blir "angrepet" (verbalt).

 

har selv opplevd å få en klage på forum-navnet mitt, og ble kalt fjortiss pga det, og det synes jeg er dumt, for jeg faktisk ganske fornøyd med det. (lett og huske er det også ;) )

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg vært medlem på forumet så allt for lenge, men må si meg enig i at det er litt mange "unødvendige" poster, men kan ikke moderatorene bare slette poster som folk burde ha funnet svar på i en FAQ eller ved å lete/søke litt, også gi en advarsel/beskjed om hvorfor og hvor de kan se etter svar på det mest grunnleggende? så kanskje de som kommer med "dumme" spm. lærer noe av det og kommer tilbake med bra innlegg/spm. ved en senere annledning?

 

Og det at det er for mange på forumet er vell ikke noe problem, så lenge moderatorene har kontrollen, og folk klarer og oppføre seg?

 

Mvh Joakim

Lenke til kommentar
selv er jeg 15 år, og synes at jeg klarer å beherske meg her på forumet... synes at det ar et greit sted å være, hvor man som regel ikke blir "angrepet" (verbalt).

 

har selv opplevd å få en klage på forum-navnet mitt, og ble kalt fjortiss pga det, og det synes jeg er dumt, for jeg faktisk ganske fornøyd med det. (lett og huske er det også ;) )

:laugh:

(NOT)

Lenke til kommentar

Det eneste jeg er lei av på forumet her er folk som klager HELE tida, kan dere ikke bare la moderatorene og admins gjøre sin jobb. Trenger jeg og minne på at de gjør dette uten å tjene noe på det? Jeg synes de gjør en bra jobb og de gjør det for DEG! Meg selv har fått masse tips og hjelp her så jeg bare sier... All hail mods og admins.

Lenke til kommentar

Må dessverre si meg enig med bamsefar. Det er utrolig mye fjortis- og noob spørsmål rundt omkring her på forumet. De fleste spørsmåla er om svært opplagte ting som en kan finne ut selv ved å gjøre litt reasearch. Dessverre er det få som bryr seg om det og bare spør før de tenker. Undommen i dag *riste litt ironisk på hodet* Jeg her derfor bestemt meg for å kun svare på de postene som inneholder noe vettig. Kan nok ta litt tid å finne slike poster men det er verdt det. Det er fortsatt folk som det var her for to år siden, og det er jeg glad for. Ikke gi opp, men prøv heller å friske opp forumet med ditt nærvær! ;)

Lenke til kommentar

Vel, jeg er nå registrert på www.hw.no og har spurt litt om overklokking litt her fordi jeg kan heller lite om overklokking og dere er jo utrolig elendige på å svare på simple spørsmål og tonen deres ovenfor nybegynnere er forkastelig... :thumbdown:

 

Men over til topic, Jeg er enig med trådstarter med at det er for mange fjortiss innlegg osv, men det har vel ikke noe med å gjøre hvor "noob" du er men hvordan stadig flere oppfører seg. :ermm:

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle kommet med et tips(som n00b og fjortiss) så ville det vært at istedet for å klage over dårlige spørsmål og barnslige innlegg, så kunne de som gjør det skrive fine FAQ'er og informere om de berømte spørsmålene om MP og fsb. Da kunne dere ha foreslått det dere hadde skrevet for moderator/ admin for å skaffe en plass på forsiden/ et annet sted man ofte ser. Ellers så kunne det jo vært hyggelig å slutte å klage over alle de plagsomme innleggene og bare ignorere de istede for å skrive slemme svar om hvor n00b eller dumme de er... :w00t:

Endret av JonasGab
Lenke til kommentar
Hvis jeg skulle kommet med et tips(som n00b og fjortiss) så ville det vært at istedet for å klage over dårlige spørsmål og barnslige innlegg, så kunne de som gjør det skrive fine FAQ'er og informere om de berømte spørsmålene om MP og fsb. Da kunne dere ha foreslått det dere hadde skrevet for moderator/ admin for å skaffe en plass på forsiden/ et annet sted man ofte ser. Ellers så kunne det jo vært hyggelig å slutte å klage over alle de plagsomme innleggene og bare ignorere de istede for å skrive slemme svar om hvor n00b eller dumme de er... :w00t:

bra forslag :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvis jeg skulle kommet med et tips(som n00b og fjortiss) så ville det vært at istedet for å klage over dårlige spørsmål og barnslige innlegg, så kunne de som gjør det skrive fine FAQ'er og informere om de berømte spørsmålene om MP og fsb. Da kunne dere ha foreslått det dere hadde skrevet for moderator/ admin for å skaffe en plass på forsiden/ et annet sted man ofte ser. Ellers så kunne det jo vært hyggelig å slutte å klage over alle de plagsomme innleggene og bare ignorere de istede for å skrive slemme svar om hvor n00b eller dumme de er...   :w00t:

bra forslag :thumbup:

Hadde ikke fungert uansett..Det ligger mange gode poster her om ALT som blir spurt om av FSB,MP osv.Men det er ingen av de som lager nye poster som gidder og ta seg bryet med og søke litt og se om det faktisk er andre som har lurt på det samme.

Endret av clinton
Lenke til kommentar

Jeg er enig at mengden med "gjentatte spørsmål" har økt her på forumet.

Hva med en notis i VIRKELIG stor skrift da man registrerer seg?

Noe om bruk google først eller søk funksjonen.

 

Men alle har vert nybegynnere en gang, bedre å spørre enn å gjøre noe feil.

De noobe spørsmålene er ikke på langt nær så irriterende som de som sutrer på alt mulig. "Ok.no gjør ikke jobben sin" o.s.v..

Du får svar på forumet, og gode artikler her gratis!

 

På den andre siden synes jeg det har vert en meget positiv oppgang i kvaliteten på casemods og worklogs her, morsom lesing og lærerikt! :yes:

 

Jeg vil bentte anledningen til å takke Ok.no

Lenke til kommentar

en får vel bare overse att noen ikke har like mye erfaring som andre, men jeg har nå lært en masse siden jeg opdaget dette forumet for litt over ett år siden, og håper jeg ikke lenger annsees som noen NOOb eller dritt unge. Man alle må da starte en gang og en kan ikke synes det er urimelig at småttiser blir lit fasinert av f. eks. finger scanning! :yes::yes:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...