Gå til innhold

forum.overklokking.no=drittunge.no


Anbefalte innlegg

Folk skriver jo inn på dette forumet først og fremst for å få hjelp til noe som er datarelatert ikke for andre ting(som regel). Da må dere jo forvente at det kommer noen dumme spørsmål av og til.

Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar.

 

Folk som skriver med sms språk og sånnt har tydligvis ikke lest retningslinjene, så da er det bare opp til moderatorer/admin til å gi de advarsel...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Does anybody want some cheese with that WHINE?

 

 

....neida!

 

 

Burde kanskje ha endret rettningslinjene litt slik at man MÅTTE lese gjennom de før man "slapp inn". En annen ting er å lage et "Tips til deg som er newbie" vindu som kommer sprettende etter rettningslinjene når man registrerer seg?

hvis ingen WHINER så blir det et jahvelig kjipt forum..

Lenke til kommentar

hehe, forumet er bare blitt for stort (mye takket være HW.no).

hopp over de postene med sms språk eller lignende, så går det nok

bra. ellers så hadde det vært en ide' å lage et helt nytt forum for

data interesserte over 18år. vi hadde da, også, slippet å tenke på

sarte sjeler.

 

egentlig liker jeg meg her. synd at kvaliteten har gått så kraftig ned

den siste tiden.

Lenke til kommentar

tilbake til det med FAQ og Guides...

jeg har sett på noen, når jeg har trengt det.. men jeg synes de er vanskelige å navigere seg frem til, og så synes jeg også at det kan være litt vanskelig å få med seg alt som stod der...

korte enkle svar, synes jeg er best, og så kan man avt. utdype svarene senere om nødvendig...

 

hadde forresten også vært fint med en slags "nerde-guide" som bestod mest av f.eks. PSU = Power supply unit...

Lenke til kommentar

Jeg synes det har blitt litt for mange kategorier her etterhvert. Likte delphi når det var på sitt store, da det var 1 kategori for alt som hadde med data å gjøre, lett å finne nyeste postene og lett å følge med på poster.

 

Vet at dette var www.hardware.no sitt forum og ikke overklokking.no, men det er sikkert mange som husker delphi forumet.

 

Spes offtopic kan fjernes helt synes jeg.

 

 

edit: Burde også settes en grense på maks 10 smilyer per post, da noen overdriver veldig med smilyene.

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar
Before asking a technical question by email, or in a newsgroup, or on a website chat board, do the following:

 

Try to find an answer by searching the Web.

 

Try to find an answer by reading the manual.

 

Try to find an answer by reading a FAQ.

 

Try to find an answer by inspection or experimentation.

 

Try to find an answer by asking a skilled friend.

 

If you are a programmer, try to find an answer by reading the source code.

hentet herfra

noe alla det hadde vært kjekt at folk må lese før de kan registrere seg.

Endret av kolleckio
Lenke til kommentar
Before asking a technical question by email, or in a newsgroup, or on a website chat board, do the following:

 

Try to find an answer by searching the Web.

 

Try to find an answer by reading the manual.

 

Try to find an answer by reading a FAQ.

 

Try to find an answer by inspection or experimentation.

 

Try to find an answer by asking a skilled friend.

 

If you are a programmer, try to find an answer by reading the source code.

hentet herfra

noe alla det hadde vært kjekt at folk må lese før de kan registrere seg.

herlig, det er slik det skal være. Igjen en grunn til å være veldig strikt på topic/plasering, da blir det lettere for andre å finne det senere.

Lenke til kommentar

Vel, jeg er nå registrert på www.hw.no og har spurt litt om overklokking litt her fordi jeg kan heller lite om overklokking og dere er jo utrolig elendige på å svare på simple spørsmål og tonen deres ovenfor nybegynnere er forkastelig...  :thumbdown:

 

Det kan vel da kanskje ha noe med at det er en av de fjortisene som svarer.

Mange gjør seg nok også dessverre fortjent til å få en del flabb.

 

-----

 

Til alle dere som sier at alle en gang var ny på dette. Ja dere har helt rett, men i stedet for å spørre før en tenker seg om, så kan en faktisk ta seg tid til å søke gjennom forumet først. Alle spørsmåla som dukker opp nå for tiden er stort sett svart på for 1-2 år siden, og opp til flere ganger. Problemet er at alt for mange ikke tar seg tid til å gjøre noe reasearch rundt om på nettet , på ok.no samt forumet.

Lenke til kommentar

Hei har ikke logget meg på på vell ett år eller noe sånt men er litt enig i det som blir sakt og uenig... Er ikke litt av poenget at det skal være til hjelp for de som ikke kan en ting om overklokking såvel som de som har erfaringene??

 

Men jeg ser også problemet med at det kommer for mange dumme spørsmål på helt banale ting som burde være grunlegende for en som skal overkklokke noe som helst.

Sån som jeg ser det er forumet litt for stort å tar for seg for mange ting! hadde også litt problemer med å søke meg fram til ting her men det gikk etter et par forsøk å det er vell to forsøk for mye til at en "fjortis" gidder?!

Lenke til kommentar
Eg blir faktisk mer irritert over all den whiningen her på forumet enn fjortiss språk og spørsmål. Folk skal klage over alt nå for tiden. Klage klage klage.

mhm! I mine øyne er det minst like "fjortiss" å være så forbanna ovenfra og ned. Hvis det er så pinsomt å lese et spørsmål som dere mener han burde funnet svar på et annet sted hva med å ignorere det? Er ikke det litt lettere enn å bruke masse tid og krefter på å kjefte og smelle? :ermm: Seriøst, det blir for dumt å være så übercool at man ikke kan la folk være litt nybegynnere. Dere var der en gang dere også, og dere kan sikkert ikke alt i hele verden enda dere heller.. ;)

Lenke til kommentar

Tja er vel en del unødvendig posting, men det er vel fordi at vi er så flinke at det blir mindre jobb å poste enn å søke, dette er da positivt

 

Antallet kategorier er definitivt for høyt og burde vært halvert, dessuten burde det vært lettere å se at det er noe som heter forumkategorier. Alle ser jo ikke i spalten helt til venstre dermed blir det mye feilposting.

 

Faq's tror jeg er unødvendig, det er få som gidder å lete i alle kategoriene etter en faq, da har jeg heller mer tro på guider som blir oppdatert!

 

Alderen på medlemmer blir vel stabilt snart. Husk en gang avhengig alltid avhengig å snart har vi aldersgruppen >50 her :p

 

Ang datakunnskaper så er det lite man kan gjøre med dette, folk prøver å hjelpe selv om de ike har peil og dette må man bare godta. Disse blir som oftest rettet på av senere innlegg men ikke alltid, altså den leter må være kritisk

 

 

Har jeg sagt min mening til alle deler da? tror det...

 

 

Ang forumkategorier, går det ikke ann å ha et filtre som komplett og andre webshopper har så blir det lettere å finne frem? og felles kategorier som tilbakemeldinger etc blir liggende helt i starten av treet. Vet man ikke hvordan et slikt tre funker så har man lite å gjøre her fordi alle burde skjønne det etter litt prøving og feiling.

 

Men det er bare et forslag som kanskje er litt på trynet. Burde være det samme i søkedelen så man slipper å bla igjennom den grusomt lange lista, desuten burde søkefunksjonen skiftes ut eller forbedres.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...