jaengevik Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 Hva programmvare er bra til bildebehandling? Eg skal lage logoer og slikt??!! smirnoff
mandela Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 (endret) dersom du ikke vil ha piratkopiert programvare på din maskin (lurer på andelen av forumbrukere her som har orginal photoshop vs. piratkopi) anbefaller jeg gimp som snart kommer ut i versjon 2. (pre2 er ute nå for windows / pre3 er også ute, men uten installer) Endret 4. februar 2004 av heraldo
simenn Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 illustrator er bra på logoer. vektor. men så var det jo det med prislappen da, noe høy kanskje.
Gaute Holmin Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 (endret) Har brukt mye Photoshop før (via lisens fra forrige jobben), men nå prøver jeg å lære meg GIMP. GIMP er veldig bra, men bygd opp veldig annerledes enn PhotoShop/Paintshop... EDIT: Noen som har linker til noen tourorials rundt GIMP? Endret 4. februar 2004 av TopDog
mandela Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 http://www.akamera.no/programvare/2003/gimp.html se nederst på siden ellers finnes det mange små tutorials på nettet, her er noen fra gimp.org http://www.gimp.org/tutorials.html
Jabbala Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 dersom du ikke vil ha piratkopiert programvare på din maskin (lurer på andelen av forumbrukere her som har orginal photoshop vs. piratkopi) anbefaller jeg gimp som snart kommer ut i versjon 2. (pre2 er ute nå for windows / pre3 er også ute, men uten installer) Nå kan man jo få tak i demo versjoner av Photoshop da. Disse varer 30 dager, den jeg har gjør det vertfall. Har fått laget logoer på den, disse er gratis og lovlige, kan lastes ned på: www.adobe.com
Gef Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 -Feilpostet Dette har INGENTING med hardware å gjøre, flyttes til programmvare forumet. Pass på at du poster riktig neste gang!
kvikks Skrevet 5. februar 2004 Skrevet 5. februar 2004 Hva programmvare er bra til bildebehandling? Eg skal lage logoer og slikt??!! smirnoff Photoshop : Billedbehandlig, bitmap-grafikk Illustrator: Logoer, vektor grafikk Logoer skal aldri lages som bitmap...
Crack Skrevet 5. februar 2004 Skrevet 5. februar 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack
mandela Skrevet 5. februar 2004 Skrevet 5. februar 2004 Ingen ting kan slå photoshop. 8ern må anskaffes! Gimp knuser photoshop på pris 0 vs. 9450,- http://www.datajungelen.no/Programvare/Adobe.html forresten, fant en fin side med tutorials (i tillegg til den obligatoriske "grokking the gimp" boka som det refereres til i akam omtalen av gimp) http://www.wingimp.org/tutorial/
Crack Skrevet 5. februar 2004 Skrevet 5. februar 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack
baldviking Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 (endret) heraldo @ 05/02/2004 : 21:52 Gimp knuser photoshop på pris 0 vs. 9450,- http://www.datajungelen.no/Programvare/Adobe.html Man kan få Photoshop og andre programmer fra Adobe betydelig billigere ved å kjøpe dem i pakker. F.eks inneholder Adobe Design Collection 7 Photoshop, Illustrator, Indesign og Acrobat til 13.468,- pluss moms. Dette er billig for disse kraftige verktøyene. Ellers kan også verktøy fra Corel anbefales. De holder lavere priser enn Adobe, men her er utbredelsen mye mindre i Norge. http://www.corel.com Edit Forøvrig er jeg enig med simenn og kvikks - det er Illustrator du trenger, ikke Photoshop. Photoshop vil i liten grad dekke dine behov. Logoer i bitmap vil være håpløse om du skal plassere dem på forskjellige arkformat (visittkort, A5, A4, A3) da de er lite skalerbare. Logoer skal lages i vektorgrafikk. Endret 6. februar 2004 av baldviking
kvikks Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Skal man satse inne grafisk bransje er det bare tull å lære seg andre programmer enn Adobe sine. Disse er blitt industristandard, og InDesign kommer til å ta over Quark sitt marked med tiden. Quark er blitt liggende mange, mange år etter. Quark 6 har nesten ingen nye geniale funksjoner. Corel Draw bør også man kunne, brukes spesielt innen skilt-reklame. Priser Adobe:
mandela Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Skal man satse inne grafisk bransje er det bare tull å lære seg andreprogrammer enn Adobe sine. Disse er blitt industristandard tror du er totalt off topic med denne meldingen. Legg merke til formuleringen til trådstarter. Hva får deg til å tro at han "satser i grafisk bransje?"
kvikks Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 (endret) Skal man satse inne grafisk bransje er det bare tull å lære seg andreprogrammer enn Adobe sine. Disse er blitt industristandard tror du er totalt off topic med denne meldingen. Legg merke til formuleringen til trådstarter. Hva får deg til å tro at han "satser i grafisk bransje?" Noe off og noe on... syns ikkje det var totalt off.. Til billedbhandling kan man like godt lære seg PS, men vet jo ikkje om han skal satse noe... Men nevnte det for det. En amatør greier seg fint med PS Elements... evt andre. trenger ikkje å lære seg GIMP engang da. Det er jo veldig avansert, og forutsetter visse kunnskaper innen billedbehandlig. Skal han lage logoer, som står i posten, er det Illustrator og Freehand som gjelder. skal lages i vektor! Uansett driver man å lage logo'er kan man trekke den konklusjonen at han er int. i grafikk, dvs et mulig satsningsområde. Prisene postet eg fordi de ble nevnt tidligere, bla av deg. Endret 6. februar 2004 av kvikks
mandela Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 (endret) jeg ville ikke ha anbefalt en 12-15 åring til å bruke 5700-6800 på et program for å lage noen logoer eller å bruke pirat-versjoner av programmer Gimp er uanestt gratis og bør prøves, det er min mening, spesielt dersom personen bruker /ønsker å bruke flere operativsystemer. Endret 6. februar 2004 av heraldo
baldviking Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Skal trådstarter ha noe helt billig og enkelt inneholder jo både OpenOffice og Word enkle verktøy for vektorgrafikk...
pmarius Skrevet 8. februar 2004 Skrevet 8. februar 2004 dersom du ikke vil ha piratkopiert programvare på din maskin (lurer på andelen av forumbrukere her som har orginal photoshop vs. piratkopi) anbefaller jeg gimp som snart kommer ut i versjon 2. (pre2 er ute nå for windows / pre3 er også ute, men uten installer) På seg selv kjenner man andre... kanskje du er den eneste på forumet med pirat-photoshop
mandela Skrevet 8. februar 2004 Skrevet 8. februar 2004 På seg selv kjenner man andre... morsom påstand, jeg er forresten opensource / GNU fetishist til informasjon la meg si det slik, lav alder + lommepenger-økonomi + "jeg har photoshop 7 og cs", ringer det noen bjeller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå