Gå til innhold

HW.no medlemmer er ikke som andre forum medlemmer


Anbefalte innlegg

Dette forumet må jo være det mest sinnsyke jeg har vært borti.

 

Hvorfor kan ikke mod/admins gi moderator status til hvem som helst?

Hvorfor må det diskuteres om noen får custom titles?

Hvorfor blir det bråk om stenging av en tråd kanskje ikke var riktig?

Hvorfor må disse tingene begrunnes av de ansvarlige?

 

Enkelte her tror at dette forumet styres av den norske lov. Er det juridisk lovlig, så er det en skandale om det ikke er lovlig på forumet.

 

Situasjonen her er jo helt ute av kontroll. Det er moderatorene som styrer, og de burde kunne gjøre hva som helst uten å måtte begrunne noe som helst. Og uten at det senere blir diskusjon ut av det. Hvorfor bryr det folk om en n00b med 1 innlegg blir moderator? Dere er vel her for å diskutere/lese om data?

 

Jeg er moderator på et forum med over 60000 medlemmer. Det er ikke lenge siden det ble utført en stor endring i systemet der, og mange moderatorer ble "ansatt" (kun brukermoderatorer).

Jeg har i min tid som moderator der ikke sett ETT ENESTE INNLEGG hvor dette ble diskutert. Ingen lurte på hvorfor den og den ble moderator. Ingen lurte på hvorfor den og den ikke ble moderator.

Jeg har stengt temmelig mange emner, men har ALDRI fått tilbakemelding fra noen som er uenig, og synes det var dårlig. Jeg føler jeg kan stenge hva som helst, til og med uten begrunnelse, og allikevel ikke skape noe diskusjon.

 

Jeg tror grunnen er at alle 60000 medlemmene i det forumet er der KUN for å diskutere det forumet dreier seg om. Og da er det likegyldig hvem som er moderator eller hvorfor emner blir stengt. Og det er ingen krise om det blir gjort en feil.

 

Hvis et emne her blir stengt uten begrunnelse ville det skapt en 100 siders diskusjon hvor moderatoren må komme med en skikkelig begrunnelse og unnskyldning.

 

Poenget med dette innlegget var kanskje å oppfordre moderatorene til å drite i hva folk medlemmer mener om den og den avgjørelsen, og ikke grunngi hvorfor ting gjøres. Det fører kanskje til at noen blir irritert og forlater forumet, men det er positivt. For de som bryr seg er de som ikke har noe her å gjøre.

 

Ellers, gratulerer med første plassen som største IPB! (og burde ikke dere være med i denne listen - kanskje noen skulle starte et skryte emne for å gjøre dem oppmerksomme?)

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er fordi det er veldig mange som ikke helt har fått med seg at dette kun er noe som noen er så snille å tilbyr oss. mens derimot tror dette forumet (eller hvilketsomhelst annet) er en rettighet de har..

dessuten er det mange barnslige sytepaver her, sikter ikke til noen spesielle. men har mange ganger sittet å ristet på hodet.

et par mulige grunner av ting som jeg har bitt meg merke i etterhvert.

Lenke til kommentar

Er så enig så enig.

Sitter litt med følelsen av at den høya takhøyden her i forumet har slått litt tilbake. Brukerne sitter og forventer at det er deres ord som er lov her.

 

Nå er ikke dette ment som noe mot ot folk (henger litt der selv), men mener noe av problemet skyldes at det er kommet inn mange medlemmer som faktisk ikke har så stor interresse av å diskutere data. Demed bryr de seg ikke om å bare diskutere kategori-relevant stoff, men skal også diskutere alt annet og.

Lenke til kommentar

La meg sitere irc.easynews.com :)

QUOTE
irc is a wonderful privilege, not a right. you won't ruin it

Dette gjelder dette forumet og :thumbup: (hvis du skjønner)

 

men det er tydeligvis folk som ikke forstår dette, synd i grunn :(

 

Og forresten, veldig enig i det du sier GeeZuZz

Håper ikke jeg motsier meg selv nå? :p

Lenke til kommentar

Må bare si meg enig i det du sier her GeeZuZz! Blir veldig ofte fullstendig oppgitt over hvor masse tid og krefter enkelte bruker bare på å finne feil/rakke ned på andre her på forumet. Synest det er meget synd at det skal være på denne måten. En moderator/admin må få gjøre som de vil uten at vi skal lage kvalme av den grunn.

 

MVH Lars

Lenke til kommentar

Enig, jeg bare satt og leste i den andre tråden som ble stengt, og lo av all tåpeligheten som kom ut av brukerne etterhvert.

Det er så tåpelig tema og diskutere, at det er helt utrolig, tror tråden skulle ha skiftet navn til "den ultimate tålmodighetstesten for moderators".

 

Hva i allverden har det og si om noen fikk en "prøveperiode" som moderatorer? Og hva i allverden har det og si om de mistet mod statusen etter å ikke funnet passende som moderatorer

 

Jeg tror hw.no er det eneste forumet jeg har sett slike diskusjoner. Nå sier jeg ikke at andre forum er himmelen, men der går det mest på flaming, og små kommentarer, ikke 15 sider kverrulering over et tema som ikke hadde trengt å vært tatt opp engang.

La Admin's og moderators gjøre jobben sin, og skal dere absolutt ytre en mening om hva de gjør, så lag en hjemmeside om det da, for det er ingen andre en spesielt interesserte som gidder å høre på sytingen deres.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med trådstarter her. Kan vi ikke alle bare være venner? :)

 

Jeg tror at det er vi brukerne som må gjøre noe med stemmningen her på hw.no, derfor vil jeg be dere fra bunnen av mitt hjerte, å kunne tilgi personer som gjør feil, ikke bare fokusere på det negative, prøve å tenker positivt på det meste. Er det en som sier noe feil, så må dere begynne å henge ham ut og drive å slenge en masse drittkasting til ham, kalle ham dum, idiot etc. Dere må prøve å holde en grei tone og overbevise, vil ikke personen bli overbevist, ja så er det bare å glemme det, så vil han nok forstå hvem som hadde rett til syvende og sist.

 

Har ett eksempel tidligere denne uken, da en person som overhodet ikke hadde peiling på data (slik som det virket på meg) ble slengt dritt til, kalt papetisk dritt osv. bare pga. hans "n00bete" utsagn som mange vil kalle det.

 

Kanskje litt mye å be om, men tenk litt for dere selv da, det er DERE som gjør dette forumet til det det er!

 

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg ikke orket å lese hele innlegget ditt, Gezzuzz, og ikke noen av de andre postene, men min mening er at forumet her er en stor del av mitt liv, og jeg henger her sikkert flere timer for dagen. Spesielt nå når jeg er arbeidsledig.

 

Så dette forumet er ikke bare for å lese om data, nei. Det er jo litt ironisk hvordan du henger deg opp i hva andre henger seg opp i...

Lenke til kommentar

QUOTE (Toolshed @ 02/02/2004 : 02:12)
Så dette forumet er ikke bare for å lese om data, nei. Det er jo litt ironisk hvordan du henger deg opp i hva andre henger seg opp i...

Men blir det ikke litt feil å slenge en masse dritt i en tråd som er der for å skape en informativ dialog?

 

Sier ikke at du gjorde det (husker ikke så langt tilbake), men prinsippet er det samme

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig helt enig.

 

I kveld har det vært en ting som har provosert meg. Dette var at det virket som om bruker oivind_dahle fikk via trusler igjennom viljen sin, og fjernet 2 av 3 medlem mods. Dette reagerte jeg på, men har nå roet meg ned, og også fått det forklart at det ikke var sånn.

 

Hva jeg mener om diverse brukere skal jeg holde unna forumet :), og prøve å være snill gutt.

 

Dette har vært første gang jeg har reagert på styringen av forumet, og jeg håper det blir lenge til neste gang, da jeg er i det hele tatt godt fornøyd med styringen her.

 

Et forum er nødt til å være et diktatur, ikke et demokrati, det vil aldri fungere.

Lenke til kommentar

Den ærlige pessimisten har alltid ført menneskeheten lenger fram enn solstrålefortelleren.

 

Uten et kristisk øye hadde forumet blitt gutteklubben grei. Jeg for min del ønsker svar når det blir gjort en del ting, nettopp fordi jeg bryr meg.

Og uten tilbakemeldinger er det vanskelig for et forum å utvikle seg i den retning man ønsker.

Lenke til kommentar

Jepp Admin/moderatorne her er sjefene og om de ønsker å annsette noen "tillitsmenn" her på forumet er vel det deres sak.

Er det ikke slik i det virkelige liv , om du starter som en vanlig annsatt må du jo gjøre deg fortjent til å avansere i systemet og da er det ikke nok med lang fartstid du må ha gjordt noe som sjefene mener bør belønnes med en høyere stilling, og hva skjer da om noen begynner å lage rabalder fordi de ikke er enig, jo mest sannsynelig en stor støvel i ræva og ut. Her er det moderatorne som bestemmer dermed skulle ikke det vere noe å diskutere..

Lenke til kommentar

For å oppsummere: Det største problemet med forumet er at alle skal ha meninger om absolutt alt. Noe som selvfølgelig er helt naturlig, men noen meninger er det best og holde for seg selv. Og det er her vanskelighetene oppstår, når alle skal si sine meninger, og være uenig i andre sine. Da blir glir diskusjon fort over til irritasjon, og det tjener ingen på. La oss droppe all krangelen og diskutere ting som hører hjemme på forumet.

 

:p God natt folkens.

 

Edit: btw. som teletubbies sier "stooor klem" :thumbup:

Endret av apollox
Lenke til kommentar

En moderator bør begrunne hvorfor han/hun foretar seg noe pga det er ikke sikkert at den personen som opprettet tråden, eller som svarte på en tråd er klar over feilen som er gjort. Tror nok at di fleste ikke gjøre det igjen.

 

En moderator sitter med mye makt og jeg personlig har sett hvordan den makten har blitt utnyttet. Hvis brukerene ikke kan si sin mening er det noen vitsi med et forum i det hele tatt. Som jeg ser det skal en moderator passe på at lover og regler,som regulerer forumet er fulgt,og at alle brukerene oppførere seg.

 

imo

Endret av knut oddsen
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...