Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

MOSE! Hvordan fjerne dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen kvadratmeter med tak belagt med shingel / papp og som har fått et flekkvis grønt belegg av mose. All mosen ble forsøksvis skrubbet vekk med stålbørste for et par år siden, men nå er det like mye ser jeg.
Er det noen som har prøvd noe som virker?
Jeg har fått tips om at kobber avgir ved oksydasjon et stoff som dreper det meste og i går spente jeg opp en grov kobbertråd nær toppen av møne. 
Er det noen som har noe erfaring med dette? Jeg har også kjøpt inn eddiksyre som jeg tenkte å sprøyte på kobbertråden og på mosen direkte, men lurer o på om noe av dette hjelper? Noen som har erfaring?
Eller er det andre måter å få bukt med mose-problemet?  

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har som sagt kjøpt inn eddiksyre som jeg planlegger å sprøyte rett på kobbertråden og på mosa, men jeg lurer jo på om noen har testet dette?
Eller om det er andre som sitter med gode tips til en enkel måte å få bukt med mose på tak??

Skrevet
Woff skrev (10 timer siden):

Jeg har noen kvadratmeter med tak belagt med shingel / papp og som har fått et flekkvis grønt belegg av mose. All mosen ble forsøksvis skrubbet vekk med stålbørste for et par år siden, men nå er det like mye ser jeg.
Er det noen som har prøvd noe som virker?
Jeg har fått tips om at kobber avgir ved oksydasjon et stoff som dreper det meste og i går spente jeg opp en grov kobbertråd nær toppen av møne. 
Er det noen som har noe erfaring med dette? Jeg har også kjøpt inn eddiksyre som jeg tenkte å sprøyte på kobbertråden og på mosen direkte, men lurer o på om noe av dette hjelper? Noen som har erfaring?
Eller er det andre måter å få bukt med mose-problemet?  

Vaskepulver med natriumperkarbonat.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...