Datata Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Jeg må snart bytte i ny iPhone og trenger anbefalinger. I dag har jeg iPhone 14 og er fornøyd med den, men den har en feil som gjør at jeg snart må kjøpe ny. Hva skal jeg velge? Kjøpe ny iPhone 14? Jeg har lest i VG at de ikke anbefaler de nyeste modellene, derfor er jeg i tvil. Hva mener du? Kan du anbefale hvilken iPhone jeg skal satse på?
Svein M Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden (endret) Har ikke sett noen som ikke anbefaler kjøp. Tvert imot f.eks tek.no anbefalte iphone 17. Jeg tror også at iphone 17 er den riktige iphone modellen for de fleste. Men den enkelte må selvfølgelig vurdere prisforskjell til andre modeller opp mot hva en vil ha. Mobilene har blitt gradvis bedre fra versjon 14 til 17. Endret 19 timer siden av Svein M
Zeph Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Svein M skrev (19 minutter siden): Har ikke sett noen som ikke anbefaler kjøp. Tvert imot f.eks tek.no anbefalte iphone 17. Jeg tror også at iphone 17 er den riktige iphone modellen for de fleste. Men den enkelte må selvfølgelig vurdere prisforskjell til andre modeller opp mot hva en vil ha. Mobilene har blitt gradvis bedre fra versjon 14 til 17. Tja, spørs kva du brukar den til. Det er veldig lite forskjell ved normal bruk frå år til år i dag. Eg har samanlikna ein 17 Pro med 14 Pro og til min bruk var det nesten ikkje forskjell. Ein eldre telefon blir treigare pga. dårlegare batteri, men det er mogleg å skifte. Du får stadig mindre per krone jo nyare telefon du kjøper. 1
Svein M Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden (endret) iphone 17 er i hverfall noe forbedret i forhold til iphone 16. Og således kan forsvare en noe høyere pris. Og fremstår som mer for pengende enn iphone 17 Pro som er mye dyrere. Tror jeg ville foretrukket iphone 17 fremfor iphone 16 Pro, selv om det var samme minne og lagring og samme pris. Endret 18 timer siden av Svein M
Nimrad Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Datata skrev (1 time siden): Jeg har lest i VG at de ikke anbefaler de nyeste modellene, derfor er jeg i tvil. VG(eller tek.no som lager tester for VG/Schibsted) har anbefalt alle iPhone-modeller så vidt meg bekjent. Datata skrev (1 time siden): Kan du anbefale hvilken iPhone jeg skal satse på? Bare prøv å finne en god pris, du. Forskjellene fra år til år er stort sett bare litt bedre kamera og at den er raskere. Det at den er raskere betyr også at den får oppdateringer lenger frem i tid og vil derfor vare lenger. Hvis kamera og ProMotion(120hz)-skjerm ikke er så viktig for deg så er iPhone 17e et godt kjøp. Hvis det er viktig med kamera og ProMotion, vurder iPhone 17 eller iPhone 16 Pro.
Zeph Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden 120 Hz er eit poeng. Etter å ha hatt 14 Pro i snart fire år er det heilt uaktuelt å gå tilbake til ein treig skjerm.
Svein M Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Om det var iPhone 16e og iPhone 17e du hadde sett fått dårlig omtale så vil jeg si at en må se på hva de har i forhold til pris. Det er for de som vil ha en rimeligere telefon enn den vanlige 16 og 17, men ofrer noen egenskaper.
Orix Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden (endret) iPhone 17 er den største oppgraderingen av basemodellen på lenge. Lagringskapasitet starter nå på 256GB istedenfor 128GB, 120Hz skjerm (med variabel hz som sparer strøm) Always on display, mye bedre batteritid, Dual-Band GPS (støtter både L1+L5, dette utgjør stor forskjell på gps lock og nøyaktighet, har selv testet mot 16) og den har et mye bedre modem (qualcomm X80 vs X71) Med mindre du får en iPhone 16 meget billig så er det iPhone 17 som uten tvil anbefales. Endret 13 timer siden av Orix 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå