TheKims Skrevet 21. april Skrevet 21. april Hei. Kjøpte meg en LG C5 65" som jeg tenkte å hente i morgen. Gjorde en liten bommert med målene og gikk inn på 55" varianten. TVen jeg har bestilt blir akkurat litt for høy til å ha stående i bilen min, så lurer på om det går greit å frakte den liggende når den er i original emballasje?
Fibonacci Skrevet 21. april Skrevet 21. april Jeg fraktet en 65" TV liggende på planet på pickupen i fjor. Funket helt fint. Tviler på alle TV-ene står vertikalt fra de kommer fra fabrikken i Sør-Korea til de står på Elkjøp.
Jalla21 Skrevet 21. april Skrevet 21. april TheKims skrev (59 minutter siden): Hei. Kjøpte meg en LG C5 65" som jeg tenkte å hente i morgen. Gjorde en liten bommert med målene og gikk inn på 55" varianten. TVen jeg har bestilt blir akkurat litt for høy til å ha stående i bilen min, så lurer på om det går greit å frakte den liggende når den er i original emballasje? Nei, OLED-TV bør ikke fraktes liggende. På grunn av de svært tynne og skjøre skjermpanelene, kan egenvekten føre til at skjermen bøyes og sprekker når den ligger flatt. Produsentene anbefaler sterkt å frakte dem stående i originalemballasjen for å sikre tilstrekkelig støtte.
sedsberg Skrevet 22. april Skrevet 22. april (endret) 10 hours ago, Fibonacci said: Jeg fraktet en 65" TV liggende på planet på pickupen i fjor. Funket helt fint. Tviler på alle TV-ene står vertikalt fra de kommer fra fabrikken i Sør-Korea til de står på Elkjøp. Sansynligvis blir de satt på pall stående og vil dermed stå oppreist helt til butikken. Endret 22. april av sedsberg 1
OC-Freak Skrevet 22. april Skrevet 22. april (endret) Jobber i logistikk og her er regelen at alle tv'er/skjermer fra 40" og opp fraktes stående. Har dog privat fraktet LCD liggende, men tror ikke jeg hadde turt med OLED pga glass/tynt panel. Endret 22. april av OC-Freak 2 1
freedomseeker Skrevet 22. april Skrevet 22. april Når man frakter mange skjermer i en varebil/lastebil, er det naturlig at de står oppreist for å unngå unødvendig vekt og press fra stabling. TVer er jo også konstruert for å stå oppreist. Men det blir jo tross alt litt annerledes enn å frakte den forsiktig hjem i en personbil. 1
TheKims Skrevet 22. april Forfatter Skrevet 22. april Fikk låne min nevø sin handikapp bil Tror nok det skulle ha gått bra å ha den liggende i min bil også. Virket som den hadde bra støtte av isopor når jeg pakket den ut, men er ikke vits å gamble når det er en såpass dyr TV. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå