Gå til innhold

OneCall - Fri data til 299,-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Porterte over i dag. Fikk 300 mbit ned ved der Kiel ferga legger til. Med tvilling og data sim til 69,-/stk blir det et greit tilbud.

Merk at dette er en kampanje og varer ut 15.04.2026.

Screenshot_20260331_161059_Chrome.png

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke fri data etter 100 gb? 

Jeg har lest en del tilbakemeldinger at onecall er ikke særlig flinke å holde prisene på samme nivå i ettertid.

Tenker på også at andre «faste» abonnement til samme pris med 10-15 mb hastighet er vel også raskt nok…

Skrevet

Hvilket nettverk er dette og hva er farten etter 100 gig? Jeg bruker ofte 300-400 per måned og da blir dette snaut. 299+69 blir jo 368 per måned. Man får nå Starlink for 349 per måned, 100 mbit fart, data ubegrenset såvidt jeg vet. Ikke helt det samme selvsagt, men kanskje verdt å nevne. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
JoergenOlsen skrev (2 timer siden):

Er vel ikke fri data etter 100 gb? 

oncall-100gb.thumb.png.682c54a9f8ef24d2b00e866abbc3ed4e.pngEDIT: Jeg klarer ikke å finne en del info for OneCall 100 GB, som hastighet og hva som skjer med hastigheten etter brukte 100 GB. Skjermdumpen ser ut til å gjelde abonnementet Fri Data.

Jeg har Happybytes Fri Data (298 kr/mnd, 15 Mbit/s, Telenor), 108 GB/mnd og 3 Mbit/s etter 108 GB. Jeg tror det er ganske vanlig med "struping" til 3 Mbit/s etter oppbrukt datamengde for denne type abonnementer.

I fjor høst måtte jeg laste ned noen store spill på nytt pga feil på eksten harddisk. Første dagen lastet jeg ned 108 GB (16, 5 timer), resten av måneden hadde jeg bare 3 Mbit/s og lastet ned spill om natta (8 timer hver natt) = 322 GB, totalt 430 GB :grin:.
Teoretisk mulig: Nedlasting 24 timer i døgnet ved 3 Mbit/s = 932 GB + 108 GB = ca. 1000 GB = 1 TB.

Det står også "Merk at TaMedData (Ubrukt mobildata overføreres til neste måned) ikke gjelder for abonnement med Fri Data." Men om OneCall 100 GB regnes som et abonnement med Fri Data finner jeg ikke info om.

Endret av SpaceHog
typos
Skrevet

OneCall 100gb ser bra ut det. 300 mbps.
Rollover data er der ser jeg. Kan jo vær aktuelt for dei som bruker mye data, men en annen måned bruker lite data.
Si en måned du bare bruker 50 gb, så har jo man 150 gb neste måned.
Eller nesten ingen databruk og har 200gb neste måned.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har per idag 11 mnd igjen av 50 gb hos fjordkraft mobil for 199 kr mnd uten binding. Det er vel nok for en som er opptatt av pris og bruker ikke alt for mye data, men en del…

Tenkte deretter fornye eller å bruke 299 kr abonnement med 10-15 mbs. Det er vel ikke sååå viktig å ha ubegrenset hastighet til bruk på mobilen…

Er nesten litt skummelt at man blir «påtvingt» ubegrenset abonnement sammenlignet med fast data. 20 gb pakker koster jo like mye som ubegrenset🫣 

Skrevet
Trulss skrev (På 31.3.2026 den 23.30):

Jeg er så lei 100 GB grensa, og at ICE er eneste alternativ.

Chilimobil Raskest eller Chilimobil Duo gjev 150 MB. Men då må ein opp i ein annan prisklasse.

https://www.chilimobil.no/

Om ein skal bruke abonnementet på ein fast stad er vel trådlaust breiband eller Starlink mogelege alternativ.

Skrevet

En ting jeg må bemerkes, er at jeg opplever normal bruk med OneCall som noe mer "snappy" enn hos Happybytes 15 mbit 108 GB til 298,-. Noe raskere responstid. Noe raskere lasting av nettsider. YouTube klarer høyere oppløsning. Altså jeg er veldig klar over at 15 og 300 mbit er milevis i forskjell. 😂 Men nettsider laster ikke i 300 mbit. De laster mange små elementer fra mange kilder, samtidig... Streaming derimot blir noe krevende. 

Og jeg syns det er festlig at OneCall begrenser hastighet til 300 mbit. Som om det utgjør noe forskjell på full pupp og 300 mbit på en telefon... 🤪

• Liker 2
Skrevet

Porterte over jeg også. Fint tilbud. Det eneste jeg ble litt overrasket over er at de ikke ser ut til å ha IPv6 støtte. Med tanke på at Telia har støttet IPv6 i flere år og OneCall er en av deres merkevarer, så skjønner jeg ikke helt hvorfor. Regner med det er en eller annen teknisk årsak? Kanskje noen flinke folk her inne vet mer? 🙂

Skrevet
Harald- skrev (1 minutt siden):

Jo det er inkludert rollover og ingen begrensinger på hastighet 🤩

Det stemmer ikke helt. Hastigheten er begrenset til 300 Mbit/s

Skrevet (endret)

Porterte over i dag. Ser jo lovende ut for målgruppen som bruker under 100gb data i mnd.

Er ikke helt fri data abonnement, men liker veldig godt muligheten av rollover data her. Og ett rent 100gb abonnement som kun OneCall er alene om i dag.

Annen ting jeg ser dette abonnementet har er faktisk 100 gb i EU. Ikke noe cap på 80 gb eller 45/73 gb som Happybytes og Chilimobil har på sine fri data abonnement.

Endret av Bernt_
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
30 minutes ago, Kynxx said:

Det at man får 100GB i EU/EØS er jo bare genialt. Da vil jeg si man får mye for 299,-

Det var interessant info. Har brukt One Call ring kontant som hovednummer for inngående telefon i sikkert 20 år, og og rent teknisk så har det fungert feilfritt i alle år, i Norge og i utlandet. Så har jeg pleid å bruke div andre leverandører til data på grunn av at One Call har pleid å være så dyre. Herunder en forholdvis lang periode med Ice.

Så ble det Happybytes på grunn av Happybytes sine kjempegode priser utenfor EU, og muligheten til å skru av alle datakostnader i Norge når man er bortreist utenfor EU. Når det gjelder hastighet så synes jeg nesten at 15 Mbs er en mer passende hastighet enn 300 Mbs, hvis man har en kapasitetskrense på 100 eller 108 GB. Går det for fort i starten, så blir det jo 3 Mbs det meste av tiden.

Ser at OneCall bruker nettet til Telia, og skulle man for eksempel ta seg råd til begge deler, i en periode, så har man jo dobbel dekning. (Hvis de da ikke uansett har roaming til hverandre?)

Ellers så har jeg jo egentlig oppdaget at når man er ute på reise, eller uansett hvor man er, så er det egentlig tull å bruke 4/5G til det meste av databruken. Hvis man for det meste bruker de mange Wifi nettene man har rundt seg, så er det jo egentlig ikke nødvendig å bruke så mye data på mobiltelefonen.

Endret av arne22
  • Liker 2
Skrevet

Hold litt på tanken. Jeg ser litt motstridende info på nettsidene, jeg skal til Sverige på søndag. Kommer tilbake med korrekt info da. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...