GuJoDy Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Solgte nettopp min Sony Xperia 1 V. Den ble tilbakestilt til fabrikkstandard før jeg sendte den. Ny eier sier at telefonen spør om gammel/min PIN-kode for å komme videre med oppsett. Kan dette stemme?
Iki Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Jeg regner med du tok ut sim kortet før den ble sendt? 2
wil Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden (endret) Hei. Det kan være flere ting dette. 1. Kjøper prøver og lure deg til å gi bort Pinkoden din. 2. Du har glemt og ta ut Simkortet og på den måten så spør den etter Simkortkoden. 3. Hvis du laget en Pinkode for å låse opp Telefonen, så kan det være den, som det spørres etter. 4. Det kan være at hvis du har glemt og logge av Googlekontoen din på Telefonen, så krever den at det blir logget på med Googlekontoen din. Endret 20 timer siden av wil 2
GuJoDy Skrevet 20 timer siden Forfatter Skrevet 20 timer siden På Google-Account står det "Signed Out" på den solgte telefonen.
GuJoDy Skrevet 19 timer siden Forfatter Skrevet 19 timer siden wil skrev (30 minutter siden): Hei. Det kan være flere ting dette. 1. Kjøper prøver og lure deg til å gi bort Pinkoden din. 2. Du har glemt og ta ut Simkortet og på den måten så spør den etter Simkortkoden. 3. Hvis du laget en Pinkode for å låse opp Telefonen, så kan det være den, som det spørres etter. 4. Det kan være at hvis du har glemt og logge av Googlekontoen din på Telefonen, så krever den at det blir logget på med Googlekontoen din. Ser ut til å være pkt 4.
Complexity Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden (endret) Kjørte du tilbakestilling via recovery? ("bios") Eller via menyen på telefonen? Om du gjordet det via recovery vil den spørre etter pinkode eller passord fra forrige brukte konto som en tyverisikring. Endret 19 timer siden av Complexity 1
GuJoDy Skrevet 19 timer siden Forfatter Skrevet 19 timer siden Kjørte tilbakestillingen via en meny på mobilen. Har gitt ny eier av telefonen mitt PIN. Vil han da kunne endre innstillingene slik at det er hans google-konto som telefonen kobler seg til? Dvs, slette min google-konto fra den telefonen?
tsetsefluen Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden wil skrev (2 timer siden): Hei. Det kan være flere ting dette. 1. Kjøper prøver og lure deg til å gi bort Pinkoden din. 2. Du har glemt og ta ut Simkortet og på den måten så spør den etter Simkortkoden. 3. Hvis du laget en Pinkode for å låse opp Telefonen, så kan det være den, som det spørres etter. 4. Det kan være at hvis du har glemt og logge av Googlekontoen din på Telefonen, så krever den at det blir logget på med Googlekontoen din. Hvordan logge ut fra google kontoen? 1
Svein M Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) Det ser ut til at en skal ta vekk Google (gmail) kontoen før en tar factory reset. Jeg er ikke helt sikker på hva som skjer når en ikke har gjort det. Kanskje er det nok med den gamle pin koden for å låse opp mobilen. Og google kontoen er vel ikke på mobilen lenger etter factory reset, så jeg vil tro at pin bare låser opp mobilen. Og at bruker da kan legge inn sin egen google konto. Om det ikke går med Pin-code så er det vel full pålogging med gammel Google konto som må til. Endret 8 timer siden av Svein M
Runar Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Svein M skrev (46 minutter siden): Om det ikke går med Pin-code så er det vel full pålogging med gammel Google konto som må til. Noe trådstarter selvfølgelig ikke må gi til kjøper, men heller finne en løsning hvor trådstarter enten får telefonen i retur eller reiser dit kjøper oppholder seg.
mronym Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Med nyere android må man faktisk ta factory reset to ganger for å unngå dette. Første gangen blir du spurt pin kode som en antityveri tiltak.
GuJoDy Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden Ja, det er vel slikt som skjer når man ikke leser bruksanvisningen🙄 Valgte å gi kjøperen min PIN slik at han får tatt i bruk telefonen. Venter på tilbakemelding ang prosessen videre. Vet ikke hva galt som kan skje ved at telefonen låses opp med min PIN. Jeg har ikke opplevd noe lignende med tidligere salg av mobiltelefon. Mulig det er noe nytt som google har innført.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå