Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Sprekker langs lister

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hadde en maler til å male tak, taklister, vegger og gulvlister i september og nå ser det slik ut( bilder medfølger). Har maleren gjort feil eller er det luftfuktighet som har gjort det slik nå i vinter? Noen som vet?  Dette går igjen rundt hele stuen

IMG_0803.jpeg

IMG_0810.jpeg

Endret av Gunnart1
Fikk ikke med alt
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tre beveger seg, så det er ganske normalt at sånt skjer. Akrylfugemasse blir gjerne brukt i overgangane for å hindre det. Kanskje ein godt eigna maling i tillegg.

Skrevet

Hadde dette vært mitt arbeid så hadde jeg maskert gulvet nøye helt innunder listen for den nederste bildet. Overmaler man ikke over ned på gulvet, så kan det jo bevege seg uten at det sprekker.

Fagfolk har aldri tid til sånt, så da får man ikke nødvendigvis det beste resultatet heller. Kunne vært bedre, men du har nok fått bransjestandard.

Skrevet
MailMan13 skrev (19 minutter siden):

Fagfolk har aldri tid til sånt, så da får man ikke nødvendigvis det beste resultatet heller. Kunne vært bedre, men du har nok fått bransjestandard.

Det der er ikke bransje standard, vel kanskje for billigste på mitt anbud.

Taket er nok det man må forvente over tid. Gulvet er ikke bra utført. Man fuger ikke flytende parkett mot lister. Det er grunnen til at sprekkene blir så store som de er blitt der. Det beste der er å ta en skarp kniv med litt høybart blad (Type OLFA kniv), og ta bladet langs gulvet og fjerne det som er der og leve med sprekken. Ser fra dørkarm og det på venstre side at det virker som ett nokså gammelt hus.

Taket så kan det hende det ikke er nok plass til fug, slik at det blir brukt for lite, og dremed lett sprekker opp, da det ikke er noe nok fug til at det kan bevege seg. Det skal helst være ett par mm sprekk slik at man får fug godt inn. Da holder det over. Samt litt elastisk maling, så holder det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...