Gå til innhold

"Aliens"-Disclosure 2026

Er "aliens" virkelig?  

31 stemmer

1. 1. Er "aliens" virkelig?

• Ja
      18
    • Nei
      13

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Duriello skrev (4 minutter siden):

Da er det bare å vente på overdreven bruk av; 👈👉👆👇 og 🖕 😂

Ja. Latterliggjøring har vært en rød tråd gjennom hele denne tråden. De prøver så godt de kan, men jeg biter ikke på. Det er bare en elendig hersketeknikk. Alt jeg har sagt i denne tråden kan jeg poste kilder til. Jeg har prøvd høflig å spørre hva jeg har skrevet som er så feil, men får ikke noe svar. Det eneste de påpeker, er at jeg skrev litt fort i det ene innlegget mitt og jeg misforstod da jeg ble engasjert. Det er ikke akkurat faktafeil, men en brukerfeil fra min side. Slik var det i den andre tråden om romvesener også. 

Endret av RosaGnom
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Karltorbj skrev (1 minutt siden):

Sjekk de to svarene hans, før dere ble enige om, at dere var enige

Han innrømmet at han hadde feil og du bare fortsatte å mase.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Karltorbj skrev (2 minutter siden):

Sjekk de to svarene hans, før dere ble enige om, at dere var enige

Hadde jeg rettet svaret mitt mot rosasgnom så ville jeg sitert han. Svaret var generelt til holdningen i debattklimaet her. 😉

Endret av PÃ¥inter
Skrevet (endret)
4 hours ago, skaftetryne32 said:

Her viser du jo at du ikke forstår dette begrepet innen naturvitenskapen, når noe i vitenskapen får status som teori så er det fordi den er så ekstremt grundig bevist at den regnes som nesten i praksis bevist, og ikke glem at ingenting er noensinne 100% bevist i naturvitenskapen, det er ikke en hypotese, som er ordet du muligens tenker på. En vitenskapelig teori er en ekstremt godt bevist hypotese, altså en ide, den gjetter ja, men gjetninger får ingen plass, ikke før det er bevist. 

Det er riktig og spesielt viktig når man snakker om en så omfattende teori. Teorien utelukker på ingen måte at noen biologiske skapninger har kommet utenfra.

3 hours ago, skaftetryne32 said:

Det er absolutt ingen bevis for det, ingen i mennesket sin biologi, og så vidt jeg vet er det ikke funnet noe dna som ikke hører hjemme i denne milliarder med år lange historien med liv på denne planeten.

Hvordan kan du bevise at ikke noe DNA har blitt funnet som ikke hører hjemme på denne planeten? Det er jo helt umulig. Som du sier selv, over milliarder av år. Står det "made on earth" på DNA'et eller

Du er veldig bastant på å kreve bevis når det er noe du er uenig i.
Men straks dine egne syn skal forsvares så lemper du kravene ikke bare litt, men helt ned til null og niks.

Endret av Radon Måling
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
On 2/20/2026 at 12:09 PM, Orake1et said:

Det har vært "aliens"-diskusjoner i et par andre tråder her inne, men disse trådene har dessverre blitt stengt. Formodentlig på grunn av "programmeringen" vi har blitt utsatt for i tiår om at slikt bare er tull.

Det er imidlertid på tide å legge det fra seg for i 2026 skal du "reprogrammeres" til å forstå at dette er virkelig. Vi lever i en tid med "soft disclosure" og drypp for drypp skal du få et annet syn på dette ved utgangen av 2026, enn du hadde ved inngangen til 2026. 

I lys av det er det på sin plass med en "før og etter"-tråd. Vær gjerne bastant og tydelig på hvor dumt dette er nå og så kan vi gjøre opp status 31.12.2026. 

Dagens bidrag til disclosure er dette:

Kan ikke se hva du linket, men kan gjette det er Trumps utspill i går.

Et annet spørsmål som ligger under klassiske diskusjoner om aliens er vel egentlig: tror man vanlige mennesker som oss får vite alt? Tror man forskere får fri tilgang og deretter frihet til å gi oppklarende beviser innen alle slags tema - som de så bare gladelig deler med verdens befolkning?

For min del så føler jeg vel nokså realistisk at: Nei det meste som er sensitiv informasjon er godt skjult. De er mestere på å holde ting hemmelig. Aliens ville være en sånn case. Så ja - det blir veldig spennende dersom det kommer noen "disclosures".

For skeptikere har på mange måter rett, det er ikke entydige bevis nok. Det fins en million filmer men hvordan kan man vite om disse er ekte.

Skrevet
Radon Måling skrev (25 minutter siden):

Kan ikke se hva du linket, men kan gjette det er Trumps utspill i går.

Et annet spørsmål som ligger under klassiske diskusjoner om aliens er vel egentlig: tror man vanlige mennesker som oss får vite alt? Tror man forskere får fri tilgang og deretter frihet til å gi oppklarende beviser innen alle slags tema - som de så bare gladelig deler med verdens befolkning?

For min del så føler jeg vel nokså realistisk at: Nei det meste som er sensitiv informasjon er godt skjult. De er mestere på å holde ting hemmelig. Aliens ville være en sånn case. Så ja - det blir veldig spennende dersom det kommer noen "disclosures".

For skeptikere har på mange måter rett, det er ikke entydige bevis nok. Det fins en million filmer men hvordan kan man vite om disse er ekte.

Synes det er rart at ingen av dem, har klart bilde.

• Liker 1
Skrevet
Karltorbj skrev (3 minutter siden):

Synes det er rart at ingen av dem, har klart bilde.

Du kan jo prøve å ha full zoom på mobil kamera ditt, og se hvor lett det er å holde bildet stille eller hvor klart det er.

Skrevet
JK22 skrev (3 timer siden):

Ved å adoptere tesen om at ingenting er absolutt sikkert, alt forbli hypoteser som kan diskuteres, bevises og forkastes uten konsekvenser utover et generelt ønske om økt kunnskap har man gått mye lengre på ti år enn på to hundre år. 

Og trolig vil det gå veldig, veldig mye raskere de neste ti årene.

Det er naturlig for det er nå veldig, veldig mange flere som tenker på ulike problemstillinger og de gjør det fra ulike perspektiver, med ulike kompetanse, og med tilnærmet ubegrenset informasjon. På toppen kommer AI som gir ubegrenset kapasitet.

Hvis man sammenligner med hvordan beste kunnskap har utviklet seg historisk er kontrasten enorm. Folk ville blitt overasket over hvor mye historie som har syltynt grunnlag. Et eksempel er nevnte Zahi Wahass. Han er vant til at hans ord er lov. Hvis han tror det er slik har lærebokene skrevet det i tiår, helt frem til de senere år hvor millioner av andre blander seg inn med andre perspektiver og ny teknologi.

Konsekvensen av dette er at etablerte sannheter kommer til å falle som fluer fremover og hvis man er "låst" til det man lærte på skolen er jeg redd man vil bli utsatt for veldig mange "konspirasjonsteorier" de neste årene.

Skrevet
Radon Måling skrev (42 minutter siden):

Tror man forskere får fri tilgang og deretter frihet til å gi oppklarende beviser innen alle slags tema - som de så bare gladelig deler med verdens befolkning?

Definitivt ikke og mye av grunnen til at jeg og mange andre tror at det er sammenheng mellom "aliens" og vår historie er at sentrale deler av vår historie har blitt skjult for oss. Pyramidene er bare ett av mange eksempler og jeg tror at hvis bevis frigjøres, vil mange av bevisene våre historiske funn fra jorden som kaster nytt lys over vår historie.

• Liker 1
Skrevet
21 minutes ago, Orake1et said:

Definitivt ikke og mye av grunnen til at jeg og mange andre tror at det er sammenheng mellom "aliens" og vår historie er at sentrale deler av vår historie har blitt skjult for oss. Pyramidene er bare ett av mange eksempler og jeg tror at hvis bevis frigjøres, vil mange av bevisene våre historiske funn fra jorden som kaster nytt lys over vår historie.

Ja vi vet jo at nesten alle former for organisasjoner forsiktig velger hva de kommuniserer offentlig og hvilken informasjon som holdes internt. Det er ikke en konspirasjonsteori slik mange velger å avfeie alt som.

Aliens er en ting, kanskje man kan forstå en viss logikk for hvorfor det holdes hemmelig. Hvis de kommer hit har de opplagt en heftig teknologi. Pyramidene vet jeg ikke lenger hva jeg skal tro.

Men generelt dette med potensielt avanserte sivilisasjoner som fantes tidligere - der har jeg litt vanskelig å skjønne hva og hvorfor det skal holdes hemmelig. Klarer ikke å se hva som er oppsiden 

Skrevet
Radon Måling skrev (11 minutter siden):

Men generelt dette med potensielt avanserte sivilisasjoner som fantes tidligere - der har jeg litt vanskelig å skjønne hva og hvorfor det skal holdes hemmelig. Klarer ikke å se hva som er oppsiden 

En grunn kan være religion. Vi vet at religiøse ledere har fjernet mye oppigjennom årene (deriblant "book of enoch" fra moderne bibel) og mønsteret er at de fjerner ting som strider mot historien de ønsker å fortelle. En tidligere sivilisasjon som forsvant vil definitivt forstyrre historien de vil fortelle.

En annen grunn kan være at flommen som våre eldste tekster beskriver, og som Platon beskriver ift slutten på Atlantis, kan være syklisk. Hvis den f.eks. kommer hvert 12 000 år har vi snart et problem og det er ikke opplagt at folk er tjent med å vite det.

En tredje grunn kan være makt. Teorien er at Vatikanet, gamle losjer og hemmelige organisasjoner vet, men hvorfor skal de dele? Kunnskap er makt. 

Skrevet (endret)
Radon Måling skrev (47 minutter siden):

Ja vi vet jo at nesten alle former for organisasjoner forsiktig velger hva de kommuniserer offentlig og hvilken informasjon som holdes internt. Det er ikke en konspirasjonsteori slik mange velger å avfeie alt som.

Aliens er en ting, kanskje man kan forstå en viss logikk for hvorfor det holdes hemmelig. Hvis de kommer hit har de opplagt en heftig teknologi. Pyramidene vet jeg ikke lenger hva jeg skal tro.

En sinnsvakt heftig teknologi, tror ikke det er lurt å sende raketter mot dem. ( noe vi dessverre, er troende til å finne på )

Er det fysisk mulig å reise raskere en lysets hastiget?

Hvis ikke, må vi regne med at det vil ta litt tid å finne en blivende plass, når jorden kollapser.

Det må tas stykkvis, først stasjon på månen, så Mars, så ...........................

Eller må vi tenke enda mer langsiktig, for å redde menneskeheten? Sende avgårde steiner med bakterier og amøber på, så om en fire milliarder års tid, så dukker det opp mennesker, på en eller annen eksoplanet der ute? Sende ut på mannskapsløse fartøyer med liv i?

Ormehull, andre dimensjoner og bøying av universet, ser jeg på som overtro.

Det er mye vi må finne ut av, som ikke er gjort på 100 år, G kreftene i forhold til hastigheten, freks.

Endret av Karltorbj

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...