Gå til innhold

Vinter OL 2026

Anbefalte innlegg

Skrevet
Imaginacíon skrev (5 minutter siden):

Det er 5 mila i morgen da.

jo for all del, må ha med den.  Jeg var vel bare tidlig ute med kunngjøring "neste møteplass"

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mr.M skrev (14 minutter siden):

jo for all del, må ha med den.  Jeg var vel bare tidlig ute med kunngjøring "neste møteplass"

Morgendagens løp blir en veldig lang øvelse - tipper de går rundt 2.30++

De siste herrene gikk på 2.33 i dag...

Forøvrig hadde det vært morsomt om Heidi gikk bort og vant - jeg tror ikke hun har vunnet noe individuelt - det hadde vært en bra avslutning på dette OL

• Liker 1
Skrevet (endret)
obygda skrev (1 time siden):

Jo. 

Et retorisk spørsmål ettersom de svenske damene ikke har samme problem med skiene.

Svenske herrelaget var jo med på notene i VM i 2023 spesielt på femmila og de hevdet seg godt i WC i fjor, samt sølv på femmila i Granåsen.
Men i år har de falt helt sammen, merkelig.

Endret av Neptun1
Skrevet
Neptun1 skrev (3 minutter siden):

Et retorisk spørsmål ettersom de svenske damene ikke har samme problem med skiene.

Svenske herrelaget var jo med på notene i VM i 2023 spesielt på femmila og de hevdet seg godt i WC i fjor, samt sølv på femmila i Granåsen.
Men i år har de falt helt sammen, merkelig.

Det ligger et ansvar hos utøver å prøve skiene også - og hver utøver har sine egne preferanser. 

Skrevet

Ebba Andersson og Jessie Diggins tenker jeg blir skumle imårra. 

Det er litt prestisje over det aller første olympiske femmilsgullet for damer, sånn sett er det veldig synd at Karlsson ikke får vært med i den kampen, spesielt siden ho hadde knappa inn knallformen til det OL'et her. 

På den annen side så ville det vært absolutt storveies om Weng tok den, etter så mange mesterskap i "skyggen" av Bjørgen og Johaug. Ho har vært med i hele 6 VM og har stafettmedalje fra alle sammen, og individuell medalje fra 4 av dem. I tillegg har ho 3 OL med medaljer fra 2 av dem. Tilsammen 6 mesterskapsgull i stafett, men ikke et eneste individuelt gull. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (13 timer siden):

Det er 5 mila i morgen da. Men føler jeg er litt mettet nå.

Ikke glem ishockey-finalen, da ! Det blir en skikkelig hatkamp mellom USA og Canada, i dagens noe spesielle forhold mellom de to nasjonene. Med hockey-tilknytning i nær familie er jeg nødt til å se den .. 🏒

• Liker 1
Skrevet
22 minutes ago, SilverShaded said:

Ikke glem ishockey-finalen, da ! Det blir en skikkelig hatkamp mellom USA og Canada, i dagens noe spesielle forhold mellom de to nasjonene. Med hockey-tilknytning i nær familie er jeg nødt til å se den .. 🏒

Det skjønner jeg. Jeg blir nok å følge sporadisk med.

Skrevet
Imaginacíon skrev (1 time siden):

Jonna Sundling også syk. Kun to svensker stiller. Det er virkelig synd.

Kjipt, men gjør løpet mer åpent. Blir dermed ikke tre-medaljer til Sverige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...