Gå til innhold

Formel 1 - 2026

Hvilket Team holder du med i 2026 sesongen?   

27 stemmer

1. 1. Hvilket Team holder du med i 2026 sesongen?

• Alpine
      0
    • Aston Martin
      0
    • Ferrari
      7
    • Haas
      0
    • Audi
      1
    • McLaren
      9
    • Mercedes-AMG
      2
    • Racing Bulls
      0
    • Red Bull Racing
      3
    • Williams Racing
      1
    • Caddilac
      4
  2. 2. Hvem håper du vinner WDC?

• Lando Norris
      3
    • Oscar Piastri
      7
    • George Russell
      1
    • Kimi Antonelli
      0
    • Max Verstappen
      4
    • Isack Hadjar
      0
    • Charles Leclerc
      4
    • Lewis Hamilton
      4
    • Alex Albon
      1
    • Carlos Sainz
      0
    • Liam Lawson
      0
    • Arvid Lindblad
      0
    • Fernando Alonso
      1
    • Lance Stroll
      1
    • Esteban Ocon
      0
    • Ollie Bearman
      0
    • Nico Hulkenberg
      0
    • Gabriel Bortoleto
      0
    • Pierre Gasly
      0
    • Franco Colapinto
      0
    • Valtteri Bottas
      1
    • Sergio Perez
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Dovreekspressen skrev (51 minutter siden):

Spa er jo en klassiker. Det er et fantastisk sted.

Invitert noen ganger av broren min som bor i Brussel. Blir vel en tur siden jeg er ferdig med kreftbehandling og bytte av hofteledd(protese nå)

Ting tar tid..

https://maps.app.goo.gl/GCtkE2DwP8CwjKho6

Endret av Jarmo
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekket priser nå, det er fra 6500kr og opp for billetter så å si uavhengig av sted man drar til.
For folk som har dratt/vært på et par race, hva kommer totalen på ca når en tar med fly/hotel/billett/etc?

Blir vel fort 20 +/- ?

Skrevet

For 10 år tilbake kunne man kjøpe general admission for ca. 700,-kr. Tror det var ca. det vi betalte på Spa og Monza. Har hatt tribunebillett på Monza, nær enden av startstrekket, for ca. 2500 -3000 kr. Men det er også noen år siden nå. Vi har bestilt billig fly i god tid, og et eller annet billig hotell. Bodde på et skikkelig dårlig hotell i Milano en gang. Alt var grisedyrt den helga. Har bodd i Bergamo noen ganger, både i forbindelse med F1 og ellers. Det er et veldig hyggelig sted, særlig oppe i gamlebyen. Bedre og billigere enn Milano. Tog og buss til Monza. Litt reisevei, men ikke håpløst.

En ting jeg har hatt lyst til, er å kjøre bil til Spa og bo på campingområdet ved banen. Da koster det ikke all verden heller. Men trenger god tid, og leve litt kummerlig et par netter. Snakka med en som hadde gjort dette. Det hadde blitt dårlig med søvn da, for det var fest og musikk hele natta. Og noen hadde med seg en V8-er på en henger, som de fyrte opp midt på natta 🙉

Skrevet (endret)
obygda skrev (12 timer siden):

Har en datter som er helt oppslukt av formel 1. Hvor bør man dra for å se et løp i årets sesong? Ser mange av bilettene er sykt dyre og lurer på om det finnes noen anbefalinger. Er det noen som har erfaringer på hvor det lønner seg å dra for å få med seg et løp?

FB: Formel 1 Norge

🇳🇱🎟️ Har 2 stk Pit Grandstand Regular billetter Lørdag og Søndag under DutchGP ekstra. Selges for kr 9000,- pr stk
Noe om som er interessert?

Endret av Jarmo
Skrevet (endret)

1990-94 var vel vekta uten fører, frå 95--- er vekt med fører.
Vi burde kommet tilbake til 600kg inkludert fører.

Eller var det skiftet i 2013-2014? 🤔

Endret av Dragavon
Skrevet

Those sidepods is one of the most insane innovations I’ve ever seen in my time watching F1. It is truly groundbreaking and aero benefits will be huge, don’t need a wind tunnel to see that. With development on PU limited it’ll be hard to replicate - advantage locked in for years?

Skrevet (endret)

Var vel det samme som ble sakt om Mercedes sine zero pods i 2022, uten at det ble noen stor suksess. Med mindre dette var en spøk som gikk over hodet på meg. 

Endret av Evil-Duck
Skrevet
Dovreekspressen skrev (På 5.2.2026 den 18.26):

F1 har sjelden vært så kjedelig som rundt år 2000, med mindre man heia på Schumi.  Da var minimumsvekten 605 kg. Så jeg kjøper ikke helt at lavere vekt er frelsen. 

Det var i alle fall lyd på bilene den gangen. Nå låter de som en gammal boble istedenfor.

Lyden er faktisk mye av opplevelsen, tro det eller ei. Jeg har derfor begynt å følge rally i større grad enn F1. Også fordi layout på F1 banene er mer klinisk og kjedeligere enn før. Rivaliseringen mellom team og førere er i dag fortsatt tilstede, men det skulle jo pokker meg bare mangle.

Har selv vært på Spa, Monza og Hungaroring. Monza løpet var forøvrig den første seieren til Sebastian Vettel. Han kjørte da med en bil som fikk spesialavtale med FIA. De rakk ikke å bli ferdig med de nye kravene til motor(b.l.a antall sylindre), derfor fikk bilen en begrensing på turtall istedenfor.

Skrevet
Sovna skrev (1 time siden):

Lyden er faktisk mye av opplevelsen, tro det eller ei.

Jeg har sett og hørt F1 live på Spa, Monza og Monaco. Én gang med V8 i 2013, siden med hybridene. For min del foretrekker jeg hybridene. V8 var umenneskelig høyt. Så for meg var ikke opplevelsen noe dårlige med hybrider, heller motsatt. Det er jo en råskap i disse sugemotorene på hysterisk turtall, det skal de ha. Men hybridene kjører i ring rundt dem, og det med begrensning i fuel flow. Jeg velger ytelse over lyd 10 av 10 ganger. Lyd er bare tøft når du samtidig er raskest. I Formel 1 brukes det ikke en kalori på lyden, med mindre man blir tvunget til det gjennom regelverket.

Et annet aspekt er at de aller fleste ser Formel 1 på TV. Da spiller det ingen rolle hvordan lyden faktisk er, for TV-høyttalere kan på ingen måte yte F1-motorene rettferdighet. Ikke bare er motorlyden mikset ned på sendingene. De færreste skrur lyden opp til maks heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...