Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kjøkkendesign: HJELP!?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har laget en skisse til kjøkkendesign og ønsker ærlig og konstruktiv kritikk.
Gjelder både form, proporsjoner og fargevalg, ingenting er låst.

Alle innspill til forbedringer tas imot med takk.

image.png.7fe1c624f5fb4f71fef84585df2eadae.png

image.thumb.png.c7c9120a6b2c68d9f636c1225eb02c6a.png

Endret av fargeblind
bildene ble ikke med
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du plass til ventilasjonskanal under gulvet fra platetoppen på øyen? Hvis ikke må du ha kullfilter og det ville jeg unngått på nytt kjøkken. 

Hjørnet ved benkeplate/høyskap virker trangt og upraktisk. Knotete plass å jobbe tror jeg. Ville vurdert andre løsninger her. Bare tre høyskap kanskje, og bygge ut benkeplaten der det fjerde høyskapet står nå. Da blir det et mye bedre sted å jobbe. 

Bare plass til en stol ved kjøkkenøy? Kjekt med plass til to? 

Når vi tegnet kjøkken begynte vi med å plassere alt innholdet i ulike skap, for å vurdere hvor mange skap vi trengte. Deretter begynte vi å tegne opp ulike løsninger for skap utfra behovet. 

Er litt annet alternativ er å bare ha to høyskap, og plassere dem der du har vinskap nå. Og så bare ha benkeskap der du har fire høyskap. Jeg er veldig glad i kjøkken uten overskap. Synes de blir luftige og gode å jobbe i. 

Jaja bare noen tanker herfra :)

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Umiddelbart synes jeg det er enormt med skuffe/skapplass 😅 men, dere kan jo være en stor familie.

Ellers enig med platetopp med avtrekk over, ville ikke valgt det igjen med kullfilter. Det er ikke bra nok, men funker.

• Liker 1
Skrevet

For meg ser det ut som et temmelig stort kjøkken.. Hva er poenget med én sitteplass til kjøkkenøyen?
Det virker ganske meningsløst på et så stort kjøkken. 

• Liker 1
Skrevet

Bare et lite tips, hvis du tar med deg mål av rommet og de tegningene du allerede har til Norema, Sigdal, HTH osv. så tegner de GLADELIG et komplett kjøkken til deg uten kostnad. De håper vitterlig at du skal kjøpe kjøkken av dem, men du trenger jo bare tips 🙂 

Disse selskapene har dyktige fagfolk som har levert noen hundre kjøkken. De ser ofte gode løsninger der du ser utfordringer.

Bare et tips.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at kjøkkenøyen kanskje burde vært rotert 90 grader, så kjøkkenbenken med vasken og koketoppen er rett ovenfor hverandre. Tror det gir en bedre arbeidsflyt. Og da kan du kanskje lage den litt bredere.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg hadde plassert platetopp under vinduet, og heller hatt vann/vask på øya.

Gjør det også enklere med utlufting.

Som det er sagt så ser hjørnet feil ut.

Endret av Jalla21
  • Liker 1
Skrevet
YHaugvik skrev (3 timer siden):

Bare et lite tips, hvis du tar med deg mål av rommet og de tegningene du allerede har til Norema, Sigdal, HTH osv. så tegner de GLADELIG et komplett kjøkken til deg uten kostnad. De håper vitterlig at du skal kjøpe kjøkken av dem, men du trenger jo bare tips 🙂 

Disse selskapene har dyktige fagfolk som har levert noen hundre kjøkken. De ser ofte gode løsninger der du ser utfordringer.

Bare et tips.

Skal dog ha i mente at de er selgere. Mitt kjøkken ser estetisk likt ut som originalt designet men ble rundt 100 000 mindre i pris pga dyre nedjusteringer. Jeg ser ikke forskjell.

Skrevet
Salvesen. skrev (33 minutter siden):

Skal dog ha i mente at de er selgere. Mitt kjøkken ser estetisk likt ut som originalt designet men ble rundt 100 000 mindre i pris pga dyre nedjusteringer. Jeg ser ikke forskjell.

Absolutt. Helt enig!

Men, det er en gratis måte å få inspirasjon, ny innsikt og innspill til smarte løsninger.

Skrevet
YHaugvik skrev (Akkurat nå):

Absolutt. Helt enig!

Men, det er en gratis måte å få inspirasjon, ny innsikt og innspill til smarte løsninger.

Absolutt, jeg var håpløs og fikk ekstremt god hjelp på Neumann. Hun hjalp meg også til andre ting som farger på vegg og gulv. Trapp også. som singel mann var det gull verdt🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...