DukeNukem3d Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Fatninja skrev (5 minutter siden): Jeg syns forsåvidt ateister stort sett er MEGET ivrige etter å pushe sin moral og sitt syn på andre. Som ateist støtter jeg dette 1
Duriello Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 (endret) Fatninja skrev (37 minutter siden): Nå er jeg vel over gjennomsnittlig interessert i å prøve å forstå hvordan andre mennesker og andre kulturer tenker, men det er klart det er ikke alle som er nyskjerige og interesserte. Jeg syns forsåvidt ateister stort sett er MEGET ivrige etter å pushe sin moral og sitt syn på andre. Om jeg skulle rangere hvem som jeg syns er mest plagsomme på det feltet er det circa slik: Ateister Muslimer Pinsevenner Jehovas vitner Spirituelle Øvrige kristne Buddhister Muslimer burde kanskje komme høyest opp med tanke på den utstrakte voldsbruken de gjennomfører mot "vantro". Nå har vel ikke jeg i det hele tatt nevnt hvem som prøver å prakke sitt livssyn på andre mest, så hvorfor du siterer meg om det aner jeg ikke. Men om vi skal åpne den boksen med mark (can of worms) så er min erfaring det motsatte. Dog 0 fra buddhister, og Jehovas på topp, tett fulgt av pinsemenighet som nr 2, og i våre dager, muslimer. Eid på nrk anyone? Vi får bare være enige om å ha forskjellige erfaringer. Edit* Det var du som mente at ateister ikke skjønte hva synd er, og det fikk du klart svar på. 😉 Endret 20. desember 2025 av Duriello 1
Duriello Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 (endret) DukeNukem3d skrev (32 minutter siden): Som ateist støtter jeg dette Ikke på noe sett å vis vondt ment, men når du hevder du er ateist, så fremstår du alltid som alt annet enn. 😉👍 Edt* Bare noe jeg har observert over tid på forumet. Ikke ta det feil, setter stort sett pris på innspillene dine.👍 Endret 20. desember 2025 av Duriello 3 1
DukeNukem3d Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 (endret) Duriello skrev (54 minutter siden): Ikke på noe sett å vis vondt ment, men når du hevder du er ateist, så fremstår du alltid som alt annet enn. 😉👍 Edt* Bare noe jeg har observert over tid på forumet. Ikke ta det feil, setter stort sett pris på innspillene dine.👍 At man deler "tro" betyr ikke nødvendigvis at man har så mye annet til felles. Det virker på meg som at en del av de som er engasjerte i religion-debatt på nett og er ateister selv misliker både kristendom og høyresiden mer enn snittet. Jeg er jo godt plantet på høyresiden. Så det er nok det du ser, at vi er en gruppe ateister i denne type tråder der jeg ikke har noe spesielt til felles med noen av de. Likens, forresten 👍 Edit: forenkla litt Endret 20. desember 2025 av DukeNukem3d 1
Fatninja Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 2 hours ago, Duriello said: Nå har vel ikke jeg i det hele tatt nevnt hvem som prøver å prakke sitt livssyn på andre mest, så hvorfor du siterer meg om det aner jeg ikke. Men om vi skal åpne den boksen med mark (can of worms) så er min erfaring det motsatte. Dog 0 fra buddhister, og Jehovas på topp, tett fulgt av pinsemenighet som nr 2, og i våre dager, muslimer. Eid på nrk anyone? Vi får bare være enige om å ha forskjellige erfaringer. Edit* Det var du som mente at ateister ikke skjønte hva synd er, og det fikk du klart svar på. 😉 De eneste som ikke er plagsomme i det hele tatt, etter min erfaring, er folk som er sanne agnostikere som er oppriktig undrende og spørrende. De svært skjeldne. Buddhister er ikke 0 for meg, men kanskje 2 på en skala fra 0 til 10. De er vel for meg kanskje på nivå med "normale" tilbaketrukne kristne. Ateister er vel som Dukenukem3d sier en ganske spredd gruppe, men jeg syns de bare unntaksvis ikke er veldig moraliserende og skal pushe sin moral på andre. Jeg syns vel høyreateister som regel et par hakk bedre, men de er ofte fortsatt ganske moraliserende de også. Jeg syns ikke Jehovas vitner er særlig plagsomme og jeg har hatt mange lange diskusjoner med en del av dem. De respekterer et høflig nei og lar deg være i fred. Dessuten har de ikke den forferdelige helvetestroen og det gjør dem nok litt mer "chill". De tror litt mer som jødene, enten er man bra nok og blir valgt, eller så blir man ikke valgt og "destruert". Jeg tenker det er en helt grei ting å tro på. Jeg har mer problemer med pinsevenner og den fryktkulturen de representerer. I tillegg så ser de fleste ateister på seg selv som intellektuelt overlegne, fordi de ikke har en føydalistisk overtro eller noe sånt. Det er det i de aller fleste tilfeller ingen som helst grunn til. PS. De aller ondeste og mest massemyrdende perverse rasshøla som har vandret på denne jorden har vært venstreside ateister som drepte for fote alle som ikke ville underkue seg sin moral. Kim Jung Un er vel et godt eksempel som lever den dag i dag. 1
skaftetryne32 Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Mflj skrev (18 timer siden): Når ett menneske advarer ang. synd er det rotet i kjærlighet og bekymring for andre menneskers evige sjel. Dette er ikke hat, det er kjærlighet. Det bør det ikke være noen tvil om. Det er nok betydelige mengder med tvil om akkurat hvorfor noen vil bruke sin religion mot en annen person, at det utelukkende er kjærlighet er ganske naivt å tro. Mflj skrev (18 timer siden): Er det viktigere å få gjøre som en selv vil en å gjøre Guds vilje? Altså hva en viljen er til disse menneskene som har skrevet disse gudene er vet jeg ikke, men de er ikke guder, om guder eksisterer, og de har en vilje så forventer jeg faktisk at den viljen er formidlet til meg personlig på et vis som faktisk gir uovertrufne bevis for gudene sin eksistens, og ikke via an forvirret tredjeperson som babler om gudenes vilje, jeg synes ikke det er så alt for mye forlangt av gudene. Mflj skrev (19 timer siden): Er synden du ønsker å ha i livet ditt mer verdt enn din evige sjel? Det finnes ingen bevis for sjeler, så ja jeg tror nok det. Det store spørsmålet er egentlig hva er synd, og unngår du virkelig den selv? Tanker og begjær er nok vettu, det er en synd å tenke feil. Den avgudsdyrkelsen som vi ser med den oransje idioten, der mener jeg du er temmelig skyldig selv, du er advart, og det er vel som du sier noe jeg gjør av ren kjærlighet👩❤️💋👩 Mflj skrev (19 timer siden): Jeg tenker at en person i helvete som fikk en ny sjanse ville vært takknemlig dersom noen advarte han. Han ville antakelig brukt all sin tid på å advare andre. Så jeg lurer på hvordan menneske kan mene at mennesker som advarer ifht synd er dømmende og hatefulle, og hvordan de kan ta det personlig. Du vet helvete er noe som kom senere, navnet kommer fra det gammelnorske helheim, opprinnelig havner alle på akkurat samme kjipe sted, god eller ond. 1
skaftetryne32 Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Mflj skrev (17 timer siden): Er ikke sjelen verdt mer enn kroppen? Sjelen er basert på det at når folk dør så slutter musklene å fungere, naturlig nok, det som da skjer er at musklene kollapser og all luft blir presset ut av kroppen, så det trua på en sjel er basert på er altså den siste lufta i kroppen som blir presset når man dør, det er ganske logisk når du tenker over det, og ikke unaturlig å tro at en gjeng med analfabeter som tror at månen er noe magisk tror at den siste utpusten er noe levende noe, men i 2025 så vet vi faktisk bedre.
skaftetryne32 Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Mflj skrev (17 timer siden): Synes du det er problematisk at kristne deler sine synspunkt på nettsteder som diskusjon.no eller andre medier som en selv frivillig kan bestemme om man vil lese eller engasjere seg i. Mener du at kristne skal ha en begrenset yttringsfrihet? På ingen måte, men ikke forvente at vår egen ytringsfrihet skal være på noe vis begrenset. Litt kritikk som forhåpentligvis oppfattes som konstruktiv. Noe jeg kunne ønske at dere religiøse kunne gjøre når dere diskuterer deres tro er å å faktisk forholde dere til fakta å ikke tro, å diskutere mot tro og bastante å ubeviste påstander er ekstremt kjipt, ekstremt slitsomt, og ekstremt krevende i forhold til fakta sjekking, å forholde seg til de jordiske fakta hadde vært fint eller i det minste være klar på at det er en tro. 1
skaftetryne32 Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Fatninja skrev (5 timer siden): Jeg syns forsåvidt ateister stort sett er MEGET ivrige etter å pushe sin moral og sitt syn på andre. Det kan kanskje oppfattes sånn når mennesker med nye tanker kritiserer det som er og var deres ene sannhet, men det er ingen moral i ateisme, den "moralen" det i så fall snakkes om er en kritikk av at en minoritets religion dyttes inn i hver eneste lille sprekk i samfunnet, det er sikkert fint for minoriteten, men ikke alle ønsker det, og det bør respekteres. Jeg tror du egentlig er enig i dette. Det finnes ingen ateist templer eller ateist prester, ingen ateist dager på skolen, eller en hellig dag for ateisme, det dukker ikke opp ateister på døren min og preker ateisme, så jeg synes påstanden din er litt feil. 2
Mflj Skrevet 20. desember 2025 Forfatter Skrevet 20. desember 2025 (endret) O3K skrev (14 timer siden): Det blir irrelevant for våre «evige sjeler», som jo er hva tråden handler om. At hvordan jeg behandler mine medmennesker påvirker mitt jordiske liv er en annen sak. Som ikke-kristne «syndere» (jeg regner med at Putin ikke er kristen på ordentlig) så går begge våre sjeler samme skjebne i møte. Alt godt jeg har gjort betyr ingenting i så henseende, og at jeg også uten videre blir puttet i samme bås som en grusom tyrann er ikke akkurat som et kompliment å oppfatte det heller, snarere et hån uten like. Og nettopp derfor kan noen bli fornærmet når det snakkes om synd. Dette er en farlig måte å tenke på. Å tenke at ens egen synd er så liten og ubetydelig at en ikke trenger tilgivelse er farlig. Det jeg skrev var at alle har synd. Hvorfor dette oppleves støtende vet jeg ikke. Jeg inkluder jo meg selv i dette også, og opplever ikke det som støtende, men som sant. Ingen mennesker er uten synd. Å sammenligne din synd med andres synd er irrelevant. Ens egen synd er like virkelig uansett hva eller hvor stor andres synd måtte være. Det å sammenligne sin egen synd med andres synd hjelper lite. Det at en annen persons synd evt skulle være større en din egen synd rettferdiggjør ikke deg selv på noen som helst måte. Lukas 18:9-14 NB Han fortalte også denne lignelsen til noen som stolte på seg selv at de var rettferdige, og foraktet de andre: To menn gikk opp til templet for å be. Den ene var en fariseer og den andre en toller. Fariseeren sto for seg selv og ba slik: Gud, jeg takker deg fordi jeg ikke er som andre mennesker: røvere, urettferdige, horkarer - eller som denne tolleren. Jeg faster to ganger i uken og gir tiende av alt jeg tjener. Men tolleren sto langt borte. Han ville ikke engang løfte øynene mot himmelen, men slo seg for sitt bryst og sa: Gud, vær meg synder nådig! Jeg sier dere: Denne gikk rettferdiggjort hjem til sitt hus, ikke den andre. For hver den som opphøyer seg selv, skal fornedres. Men den som fornedrer seg selv, skal opphøyes. Endret 20. desember 2025 av Mflj 1
Duriello Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Fatninja skrev (4 timer siden): PS. De aller ondeste og mest massemyrdende perverse rasshøla som har vandret på denne jorden har vært venstreside ateister som drepte for fote alle som ikke ville underkue seg sin moral. Kim Jung Un er vel et godt eksempel som lever den dag i dag. Da er spørsmålet, drepte disse rasshøla folk pga at de var ateister, eller var det mentale problemer (jada, dette er mildt sagt) som førte til at de drepte for fote? Det sagt, resten av posten gidder jeg ikke forholde meg til, det stemmer så lite med egne erfaringer, og det som er "stereotypiske" skildringer, at det føles som at du skriver det kun for å ha noe å være uenig om. Im done here. 1
obygda Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Mflj skrev (6 minutter siden): Dette er en farlig måte å tenke på. Å tenke at ens egen synd er så liten og ubetydelig at en ikke trenger tilgivelse er farlig. Det jeg skrev var at alle har synd. Hvorfor dette oppleves støtende vet jeg ikke. Jeg inkluder jo meg selv i dette også, og opplever ikke det som støtende, men som sant. Ingen mennesker er uten synd. Å sammenligne din synd med andres synd er irrelevant. Ens egen synd er like virkelig uansett hva eller hvor stor andres synd måtte være. Det å sammenligne sin egen synd med andres syndchjelper lite. Det at en annen persons synd evt skulle være større en din egen synd rettferdiggjør ikke deg selv på noen som helst måte. Lukas 18:9-14 NB Han fortalte også denne lignelsen til noen som stolte på seg selv at de var rettferdige, og foraktet de andre: To menn gikk opp til templet for å be. Den ene var en fariseer og den andre en toller. Fariseeren sto for seg selv og ba slik: Gud, jeg takker deg fordi jeg ikke er som andre mennesker: røvere, urettferdige, horkarer - eller som denne tolleren. Jeg faster to ganger i uken og gir tiende av alt jeg tjener. Men tolleren sto langt borte. Han ville ikke engang løfte øynene mot himmelen, men slo seg for sitt bryst og sa: Gud, vær meg synder nådig! Jeg sier dere: Denne gikk rettferdiggjort hjem til sitt hus, ikke den andre. For hver den som opphøyer seg selv, skal fornedres. Men den som fornedrer seg selv, skal opphøyes. Litt synd at diskusjon.no skal brukes til bibelsitater
Fatninja Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 (endret) 3 hours ago, skaftetryne32 said: Det kan kanskje oppfattes sånn når mennesker med nye tanker kritiserer det som er og var deres ene sannhet, men det er ingen moral i ateisme, den "moralen" det i så fall snakkes om er en kritikk av at en minoritets religion dyttes inn i hver eneste lille sprekk i samfunnet, det er sikkert fint for minoriteten, men ikke alle ønsker det, og det bør respekteres. Jeg tror du egentlig er enig i dette. Det finnes ingen ateist templer eller ateist prester, ingen ateist dager på skolen, eller en hellig dag for ateisme, det dukker ikke opp ateister på døren min og preker ateisme, så jeg synes påstanden din er litt feil. 11 minutes ago, Duriello said: Da er spørsmålet, drepte disse rasshøla folk pga at de var ateister, eller var det mentale problemer (jada, dette er mildt sagt) som førte til at de drepte for fote? Det sagt, resten av posten gidder jeg ikke forholde meg til, det stemmer så lite med egne erfaringer, og det som er "stereotypiske" skildringer, at det føles som at du skriver det kun for å ha noe å være uenig om. Im done here. Jeg kan vel være enig i at påstanden min er litt unøyaktig/feil ja, likevel mener jeg at den ikke er 100% feil. Dette henger vel sammen med at jeg setter litt likehetstrekk mellom typisk venstreside logikk. Stalin, Mao, Pol Pot Kim Jong Un og (Putin?) er/var vel både ateister og kommunister. Kommunismen er ateistisk. @Duriello Mange kaller religion for mentale problemer. Jeg mener jo at mange ateister er de facto religiøse, men har for lite selvinnsikt til å innse det selv. I Norge driver ateister å pusher 72 kjønn agendaen. De driver altså å regelrett gaslighter folk til å tro på noe som åpenbart ikke er sant og bruker alvorlige sosiale sanksjoner og konformitetspress. Dette er etter min mening ren religion. Det blir litt som å kalle alle kristne plagsomme, uten å presisere hvilken gruppering av kristne som er mest plagsomme. Jeg har gode venner som er kristne som har stått i det ateistiske maset mitt og latterliggjøring over flere år og som har bare vendt det andre kinn. Jeg har nok vært helt i toppen av plagsomhetsskalaen i min tid skjønner du, så jeg kjenner lusa på gangen. Endret 20. desember 2025 av Fatninja 2
Duriello Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Fatninja skrev (16 minutter siden): Jeg mener jo at mange ateister er de facto religiøse, men har for lite selvinnsikt til å innse det selv. Fatninja skrev (5 timer siden): Jeg syns ikke Jehovas vitner er særlig plagsomme og jeg har hatt mange lange diskusjoner med en del av dem. De respekterer et høflig nei og lar deg være i fred. Jeg sa vel at jeg er ferdig i tråden. Tips, ikke overdriv neste gang. Ser jo hva du prøver på/er ute etter. 👍😉 1
Fatninja Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 47 minutes ago, Duriello said: Jeg sa vel at jeg er ferdig i tråden. Tips, ikke overdriv neste gang. Ser jo hva du prøver på/er ute etter. 👍😉 Tips, hvis du er ferdig med en tråd, simpelten la vær å svare . Det blir litt merkelig når du stiller et spørsmål (Da er spørsmålet, drepte disse rasshøla folk pga at de var ateister, eller var det mentale problemer (jada, dette er mildt sagt) som førte til at de drepte for fote?), i plenum som et diskusjonsforum må sies å være og så forvente at jeg ikke skal svare 2
skaftetryne32 Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Fatninja skrev (51 minutter siden): Kommunismen er ateistisk. Men ateisme er ikke kommunistisk, det er ingen ideologi i å ikke tro på guder, absolutt ingen, det er ingen kommunisme i ateisme, så ja kommunismen er ateistisk, men det er en helt tom påstand, eneste verdien det har er i å koble en ateist til kommunisme, dette skjer nesten daglig i debatter mellom ateister og religiøse, vi vet hvorfor. Fatninja skrev (53 minutter siden): I Norge driver ateister å pusher 72 kjønn agendaen. Det er ingen ateister som pusher 72 kjønn som en del av en ateistisk agenda, de eneste som virkelig snakker om 72 kjønn, vel det er kort sagt maga territoria, og som sagt, om ateister gjør det så har det ingen ting med ateisme å gjøre, jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor enkelte er så opptatt av den boken om disse 72 kjønnene, men jeg tror ikke så mange nordmenn faktisk kjenner til denne boka, og ingen mener at den er vitenskapelig, det er vel kanskje grunnen til at denne boka blir brukt så aktivt mot lgbtq. Fatninja skrev (57 minutter siden): Det blir litt som å kalle alle kristne plagsomme, uten å presisere hvilken gruppering av kristne som er mest plagsomme. Jeg har gode venner som er kristne som har stått i det ateistiske maset mitt og latterliggjøring over flere år og som har bare vendt det andre kinn. Jeg har nok vært helt i toppen av plagsomhetsskalaen i min tid skjønner du, så jeg kjenner lusa på gangen. At du var sånn gjør ikke alle sånn, jeg har religiøse kamerater jeg også, jeg plager ikke dem og de plager ikke meg, du kan ikke bruke ditt eget latterliggjørende selv, etter egen innrømmelse, som et eksempel på alle. 3
Duriello Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Fatninja skrev (5 minutter siden): Tips, hvis du er ferdig med en tråd, simpelten la vær å svare . Det blir litt merkelig når du stiller et spørsmål (Da er spørsmålet, drepte disse rasshøla folk pga at de var ateister, eller var det mentale problemer (jada, dette er mildt sagt) som førte til at de drepte for fote?), i plenum som et diskusjonsforum må sies å være og så forvente at jeg ikke skal svare 🥳🥳😘 1
Fatninja Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 (endret) 14 minutes ago, skaftetryne32 said: Men ateisme er ikke kommunistisk, det er ingen ideologi i å ikke tro på guder, absolutt ingen, det er ingen kommunisme i ateisme, så ja kommunismen er ateistisk, men det er en helt tom påstand, eneste verdien det har er i å koble en ateist til kommunisme, dette skjer nesten daglig i debatter mellom ateister og religiøse, vi vet hvorfor. Det er mener jeg er direkte uriktig, men der får vi være enige i å være uenige. 14 minutes ago, skaftetryne32 said: Det er ingen ateister som pusher 72 kjønn som en del av en ateistisk agenda, de eneste som virkelig snakker om 72 kjønn, vel det er kort sagt maga territoria, og som sagt, om ateister gjør det så har det ingen ting med ateisme å gjøre, jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor enkelte er så opptatt av den boken om disse 72 kjønnene, men jeg tror ikke så mange nordmenn faktisk kjenner til denne boka, og ingen mener at den er vitenskapelig, det er vel kanskje grunnen til at denne boka blir brukt så aktivt mot lgbtq. Jeg driter i om det er tre kjønn eller 72 kjønn. Begge deler er gaslighting. (Eller 5 eller 7) Og jeg tror ikke du finner noen som ikke er direkte uderkuet som er kristen som tror på dette åpenbare tullet. Jeg syns det er bra at dette blir brukt mot lgbtq, fordi det er gaslighting og det har ført til kjemisk og kirurgisk kjønnslemlesting av barn. Det siste er regelrett ondskap. 14 minutes ago, skaftetryne32 said: At du var sånn gjør ikke alle sånn, jeg har religiøse kamerater jeg også, jeg plager ikke dem og de plager ikke meg, du kan ikke bruke ditt eget latterliggjørende selv, etter egen innrømmelse, som et eksempel på alle. Det er bra at du er en bedre person enn det jeg er da. For jeg er langt ifra en perfekt person. Når jeg ser måten du argumenterer på forumet her da, så må jeg jo si at det er imponerende at du klarer å være en så mye mer hyggelig og mindre plagsom person ansikt til ansikt med vennene dine enn du er på nett Endret 20. desember 2025 av Fatninja 2
skaftetryne32 Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Fatninja skrev (42 minutter siden): Det er mener jeg er direkte uriktig, men der får vi være enige i å være uenige. Hvordan er det uriktig, hvordan kan en manglende tro på guder være kommunistisk? Hvordan er den koblet til noen ideologi? Fatninja skrev (43 minutter siden): Jeg driter i om det er tre kjønn eller 72 kjønn. Begge deler er gaslighting. (Eller 5 eller 7) Og jeg tror ikke du finner noen som ikke er direkte uderkuet som er kristen som tror på dette åpenbare tullet. Jeg syns det er bra at dette blir brukt mot lgbtq, fordi det er gaslighting og det har ført til kjemisk og kirurgisk kjønnslemlesting av barn. Det siste er regelrett ondskap. Jeg har alltid vært i mot kjønnslemlesting av barn, men tillatelse av det er mer en kristenkonservatriv greie, jeg har argumentert kraftig mot det, når det kommer til transseksuelle er jeg ikke en ekspert, men jeg vet at det finnes mennesker med kjønnssdysfori å påstå noe annet blir bare tull. Fatninja skrev (46 minutter siden): Det er bra at du er en bedre person enn det jeg er da. Jeg har ikke sagt jeg er det, jeg sier at du ikke kan bruke din egen oppførsel som et eksempel på hvordan andre ateister oppfører seg. Fatninja skrev (47 minutter siden): Når jeg ser måten du argumenterer på forumet her da, så må jeg jo si at det er imponerende at du klarer å være en så mye mer hyggelig og mindre plagsom person ansikt til ansikt med vennene dine enn du er på nett Du er ikke alltid så altfor trivelig selv, du er klar over det eller? Jeg er direkte, jeg skal innrømme det, men jeg gidder ikke noe annet på et forum, om du mener jeg har vært utrivelig så beklager jeg det, men jeg ser ikke at du viser til noe spesifikt. 3
Fatninja Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 1 hour ago, skaftetryne32 said: Hvordan er det uriktig, hvordan kan en manglende tro på guder være kommunistisk? Hvordan er den koblet til noen ideologi? Ateisme er en forutsetning for kommunisme. Akkurat som at tro på Jesus er en forutsetning for å være kristen. Men alle som tror på Jesus er ikke nødvendigvis kristne. Et godt eksempel på det er muslimene. 1 hour ago, skaftetryne32 said: Du er ikke alltid så altfor trivelig selv, du er klar over det eller? Jeg er direkte, jeg skal innrømme det, men jeg gidder ikke noe annet på et forum, om du mener jeg har vært utrivelig så beklager jeg det, men jeg ser ikke at du viser til noe spesifikt. Touche Jeg er ikke nødvendigvis så trivelig ansikt til ansikt med folk heller Får prøve å være litt snill i jula, slik at jeg med god samvittighet kan komme tilbake til mitt infule selv etter nyttår 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå