Gå til innhold

Islamister angriper julemarkeder

Anbefalte innlegg

Skrevet
Snikpellik skrev (2 timer siden):

Poenget hans med analogien er vel at det åpenbart ikke er muslimer som gruppe eller religionen islam som angriper julemarkeder slik flere brukere her av en eller annen grunn så gjerne ønsker å skulle få det til å være, det er ekstreme islamister - som er politisk ideologi.

Tror ikke det er høye skatter de klager på

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Det der gikk i 2010, i 2025 så narrer dere ikke folk lenger med å late som at det ikke har noe med Islam å gjøre. Terroren mot julemarked (og alt mulig annet) kommer ikke fra noen anne religion enn Islam.

Jeg tror ikke noen mener at ekstrem islamisme ikke har noe som helst med islam å gjøre, så det blir en konstruert stråmann - men det er like absurd og feil å si at islamistiske terrorangrep "kommer fra islam" som det er å si at jødiske settler-terrorangrep "kommer fra jødedommen".

Det kommer fra ekstremister som begge misbruker disse religionene og hevder at de handler på vegne av dem. Muslimer og jøder skal ikke måtte skjæres over samme kam på grunn av dem, eller svare for hva disse ekstremistene mener og gjør.

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Her er en pakistaner på besøk hos jøder i Aserbajdsjan.

In this vlog, I will be showing you the Jewish cemetery and the way they bury their loved ones.This village is called the little Jerusalem of Caucasus. Qırmızı Qəsəbə is a village and municipality in the Quba District of Azerbaijan. As of 2010, it had a population of 3,598, mostly Jews. It is widely believed to be the world's only population centre exclusively made up of Jewish people outside of Israel and the United States. Located across the Qudyal river from the city of Quba, it is the principal settlement of Azerbaijan's Caucasus Jewish population, the most widely spoken language in the village is Judeo-Tat.The first Jewish settlement in the area was named Kulgat and was located on the left bank of the Gudjalchay River, just a few kilometers from present-day Qırmızı Qəsəbə. Old gravestones in the Kulgat area, as well as other evidence that was damaged during the attacks of Nadir Shah in the early 18th century, serve as proof that a Jewish population had been established and lived here.

Jeg legger til denne videoen for å vise hylekoret at dere er nettopp det, et hylende kor som ikke greier å skille mellom fredelige muslimer kontra terrorister.

Endret av Boing_80
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
frohmage skrev (2 timer siden):

Er det uærlig å si at Israel er i krig med Hamas isteden for at Jødene er det?

Det er vel det som er realiteten, selv om en del islamister åpenbart er i krig med jøder heller enn Israel, uten at det er gjensidig

• Liker 4
Skrevet
Boing_80 skrev (9 minutter siden):

et hylende kor som ikke greier å skille mellom fredelige muslimer kontra terrorister.

Snur den litt på hodet jeg, Israel og fredelige jøder som feirer hannuka på en strand.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
a_aa skrev (50 minutter siden):

er det i mitt hode like korrekt å omtale de som utøver vold for å oppnå det de oppfatter som islamske mål som "ekstreme islamister".

Smør på flesk. Å være islamist er allerede å være ekstrem - dvs en rett frem tolkning av tekstene.

• Liker 6
Skrevet
DukeNukem3d skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det absurd? Hvilke andre religioner kommer islamistiske terrorangrep fra?

Du fjernet resten av setningen jeg skrev, det synes jeg var litt uærlig. Her er hele setningen min (det du fjernet i bold):

Snikpellik skrev (22 minutter siden):

men det er like absurd og feil å si at islamistiske terrorangrep "kommer fra islam" som det er å si at jødiske settler-terrorangrep "kommer fra jødedommen".

Mener du jødiske settler-terrorangrep kommer fra jødedommen?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Snikpellik skrev (Akkurat nå):

Du fjernet resten av setningen jeg skrev, det synes jeg var litt uærlig. Her er hele setningen min (det du fjernet i bold):

Mener du jødiske settler-terrorangrep kommer fra jødedommen?

Hvis noen mener det så er det i så fall helt på jordet. 

• Liker 2
Skrevet
DukeNukem3d skrev (21 minutter siden):

Smør på flesk. Å være islamist er allerede å være ekstrem - dvs en rett frem tolkning av tekstene.

Du kan kanskje tilby dine ordekvilibristiske tjenester til PST, siden de faktisk benytter "Smør-på-flesk"-begrepet hyppig i sine trusselvurderinger. De vil sikkert sette stor pris på å få litt opplæring fra deg :) 
image.png.79951d2b79ed4d4e9294dc90721b16a1.png 

• Liker 4
Skrevet
a_aa skrev (På 18.12.2025 den 18.08):

La meg prøve tegne det i stedet for, kanskje det blir mer forståelig:

"Ekstrem" indikerer aksept for vold for å fremme politiske/religiøse/ideologiske mål. Dersom det var korrekt å omtale den høyrevridde voldsutøveren Breivik som "høyreekstremist", er det i mitt hode like korrekt å omtale de som utøver vold for å oppnå det de oppfatter som islamske mål som "ekstreme islamister". Ekstremistene i begge leire er for øvrig et mindretall, som jeg håper figuren indikerer.

Later man som det ikke har noe med Islam å gjøre ved å kalle en voldsutøver for "ekstrem islamist"? Niks. Men man gjør det klart at ekstremisme er vesentlig i å forstå bakgrunnen for angrepet. Det ville ikke skjedd uten ekstremistisk tankegods.

Dette er sannelig en underlig debatt. Venstresiden sammenligner faktisk ekstremisme i muslimske land med forholdene i vestlige land.

Islam ER ekstremt .. dem som dyrker denne ideologien er ekstreme. Islam er en altomfattende ideologi - kultur, lov og religion. 
Land som er islamistiske lever etter koranen. Gjelder flere land som gjør seg særdeles synlig i Europa f.eks. Pakistan, Afghanistan og Iran. "Verdiene" fra slike land tar muslimer med seg til Europa - og tviholder på. 
De kommer ikke hit fordi de beundrer vestlige verdier, dette tror jeg de fleste skjønner.

"Islamisme" er hyppig brukt i medier for å legge lokk på at veldig mange muslimer støttet 11/9 og at de er enige om at vestlige er "vantro". 
Hva skiller "vanlige" muslimer fra såkalte "islamister"?
- Kvinnesyn? Nei
- Syn på homofili? Nei
- Syn på jøder? Nei
- Syn på ikke muslimer/vestlige? Nei

Om man skal finne noen gradsforskjeller i det hele tatt så kan det være små forskjeller i graden av vilje til å bruke vold til å innføre islam i Europa og andre kontinent. Dvs. ikke i det lange løp, men fremdriften.

Dumt av overskriften i tråden ble endret etter press. Den var helt presis.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg skjønner. Når Ali og kona som driver kolonialen på hjørnet hvor-som-helst-i-Norge, dropper moske-besøk og jobber som faen for å gjøre datterens legestudier så suksessrik som mulig, og pynter til jul, så er han altså en islamist. 

Her er PSTs trusselvurdering: https://www.pst.no/globalassets/2025/nasjonal-trusselvurdering-2025/nasjonal-trusselvurdering-2025_no_web.pdf#page=31

Tell antall forekomster i dokumentet der "muslimer" eller "islam" blir klassifisert som en trussel. Rapporter tilbake antallet i denne tråden.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...