Gjest Slettet-14hq8Y Skrevet 11. desember 2025 Skrevet 11. desember 2025 6 minutes ago, Guest f7b06...931 said: Hvorfor trenger en opptatt mann venniner da? Hvis han kan prate med kjæresten? Anonymous poster hash: f7b06...931 Hvorfor trenger han venner overhodet, fordi folk er forskjellige med forskjellig personlighet.
Iki Skrevet 11. desember 2025 Skrevet 11. desember 2025 Gjest f7b06...931 skrev (3 timer siden): Hvorfor trenger en opptatt mann venniner da? Hvis han kan prate med kjæresten? Anonymous poster hash: f7b06...931 Hvorfor trenger han kjæreste om han har venninner? Det eneste venner gjør er å sove sammen, så det er jo ikke noe poeng å prate heller. Han sover garantert med guttevennene også. 2
rozon Skrevet 11. desember 2025 Skrevet 11. desember 2025 12 hours ago, Guest f7b06...931 said: Veldig heterofile menn som hat venniner... det syns jeg virker mistenkelig. Hvorfor har de det? Shopper de sammen? Ser film sammen? Strikker de? Jeg kjenner en mann som har venniner som alltid stiller opp, på 1-2'3. Hvis han trenger sjåfør for.eks. jeg lurer på om de hsr sex, han nekter selvsagt.. Anonymous poster hash: f7b06...931 Tuller du? Overvekten av mine venner er kvinner av kjønn. 4 hours ago, Guest f7b06...931 said: TS her. Jeg har guttevenner og jeg vet at de vil ha sex! Anonymous poster hash: f7b06...931 Ok... dere er 14 år og ikke helt vet om dere er kåte eller pissetrengte? 6
mad.cat Skrevet 11. desember 2025 Skrevet 11. desember 2025 Slettet-14hq8Y skrev (6 timer siden): 👏 ole_marius skrev (6 timer siden): Jeg har flest veninner her hvor jeg bor og suprise suprise.... Vi drikker øl, snakker piss og drit, er det events som høres spennende ut drar vi det enten med andre eller alene. I ny og ne hører på den andres fortivelse over det ene eller det andre, ev. være glad på deres vegne om det er noe oppturer i livet. Det her kalles voksenlivet. Suprise suprise, ikke alle er som deg. jeg har ingen guttevenner som jeg ikke er i familie med. Gode bekjente: ja. Venner som i form av at disse er de viktigste støttespillerne i mitt liv: nei. Det er kanskje en klisjé, men: En årsak er at jeg har ikke de samme interessene med ganske mange menn. En annen er at de menn jeg har samme interesser som, får jeg også lettere seksuell kjemi med, ergo vennskapsdelen står på spill. Jeg er genuint glad i mange menn og har vært i større grupper hvor menn er med og vi har det hyggelig sammen, det er dog ikke sånn at jeg og en eller noen av disse utvikler langvarige intime platoniske forhold.
leticia Skrevet 11. desember 2025 Skrevet 11. desember 2025 Jeg liker bedre å være rundt menn enn kvinner (såsant de ikke er av den konservative, sjåvinistiske, misogynistiske typen). Men det er et faremoment der likevel, det er alltids noen som "vil ha noe mer" enn vennskapet. De må dessverre kuttes ut, for det er ikke greit verken for min eller deres del at de håper på noe jeg aldri kan eller vil gi dem. Men å være venner med menn, også såkalt bestevenn, null problem. Jeg vet ikke hvor gammel du er TS, at kjæresten min hadde hatt et tett vennskap med en annen kvinne tror jeg ikke jeg hadde brydd meg med. Men t.o.m. jeg hadde nok vært skeptisk hvis det kun var de 2 som skulle dra på en overnattingstur sammen f.eks. 4
knopflerbruce Skrevet 12. desember 2025 Skrevet 12. desember 2025 Har venner av begge kjønn, det er delt på midten i antall. Hver til sitt bruk, gutta spiller samme dataspill som meg - så har jeg kvinnelige venner til mer intellektuelle sysler. Det er fint med litt blanding, så slipper jeg unna "guttaboys"-praten til et par av dem (det blir litt mye iblant). Friendzone går begge veier, og det er alle fornøyd med. 2
Gjest 90e18...7cd Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 Slettet-14hq8Y skrev (På 11.12.2025 den 12.37): Så hvis en mann og kvinne er venner, må de enten prate om "typiske manneting" eller "typiske kvinneting"? Hva er det menn og kvinner prater om når de er i forhold? Kanskje de ikke prater i det hele tatt, kanskje de bare har sex? At du "ikke kjenner noen" sier bare at du har en begrenset horisont datagrunnlag. Sier ikke at noen må noe som helst, det er på generelt grunnlag jeg prater om, ettersom det ikke er noe definitivt vi prater om må man generalisere. Og hvis vi skal generalisere slike "forhold" Så er det med størst sannsynlighet at man henger med det motsatte kjønn fordi man vil noe mer. Det er ikke noe begrenset "datagrunnlag" for min del. Jeg bruker livserfaring og observasjoner gjennom et halvt liv. Det er nok for min del til å mene noe om dette. Skal sies at jeg er en god menneskekjenner som har servert meg godt både privat og i næring opp gjennom som gjør at jeg i det hele tatt gidder å skrive her, selv om det har ingen effekt eller at det har noe mening i det store og hele. Ingen grunn til å bli krenket bare fordi du ser deg selv og din situasjon og tror det er sånn for alle andre selv om det er veldig enkelt å observere at dette ikke er reelt tilfelle ellers. Hvis noen her mener det er "normalt" å være med det motsatte kjønn alene på kveldstid støtt og stadig så er man ikke "normal" Du kan stille opp 1000 heterofile menn på rad og rekke, jeg ville vært overrasket om over 10 stk sier at de har venninner som de møter alene og har et "platonisk" forhold til disse damene, som da selvfølgelig krever at også denne kvinnen på andre siden også sier det samme. helt fair for TS å være mistenkelig ved slike forhold når det gror seg over flere damer også. Anonymous poster hash: 90e18...7cd
Gjest Slettet-14hq8Y Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 2 hours ago, Guest 90e18...7cd said: Ingen grunn til å bli krenket bare fordi du ser deg selv og din situasjon og tror det er sånn for alle andre selv om det er veldig enkelt å observere at dette ikke er reelt tilfelle ellers. Anonymous poster hash: 90e18...7cd Hah, krenket? Quote Hvis noen her mener det er "normalt" å være med det motsatte kjønn alene på kveldstid støtt og stadig så er man ikke "normal" Jeg tror heller det er du som er en todimensjonal versjon av en mann, som tenker sex automatisk når du er nær en kvinne du synes er attraktiv. Quote Du kan stille opp 1000 heterofile menn på rad og rekke, jeg ville vært overrasket om over 10 stk sier at de har venninner som de møter alene og har et "platonisk" forhold til disse damene, som da selvfølgelig krever at også denne kvinnen på andre siden også sier det samme. Dette er jo noe helt annet enn hva du siterte meg på, og noe helt annet enn hva jeg siterte.
Gjest 90e18...7cd Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 Slettet-14hq8Y skrev (37 minutter siden): Hah, krenket? Jeg tror heller det er du som er en todimensjonal versjon av en mann, som tenker sex automatisk når du er nær en kvinne du synes er attraktiv. Dette er jo noe helt annet enn hva du siterte meg på, og noe helt annet enn hva jeg siterte. Ja det virker som du ble krenket, men selvfølgelig bare fint hvis du ikke ble det. Og ja jeg har nok seksuell drift at jeg fint kan streife innom seksuelle tanker hvis noen jeg finner attraktive er nær meg, ligger liksom litt i det når man syntes noen er attraktive også, men samtidig har man nok kontroll til å vite at det er helt normalt og ikke noe man nødvendigvis bruker mye energi på videre, men hva har det med å se på de sosiale normene du har rundt deg hver dag å gjøre? Det endrer jo ikke samfunnet vårt at dersom du er min komplette motsetning og ikke føler eller gjør det samme som meg. Jeg snakker generelt, ikke om singulære tilfeller. Lær deg forskjellen så blir det lettere å forstå andre også. Hvis du har platoniske forhold til kvinner så fint for deg, ingen her som sier det ikke er mulig. Vi sier bare at det ikke er normalt og det oftest er en grunn rundt noe mer seksuelt dersom det først oppstår. Hvis vi tar feil hadde det vært et helt annet samfunn vi lever i. Anonymous poster hash: 90e18...7cd
Iki Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 Gjest 90e18...7cd skrev (32 minutter siden): Jeg snakker generelt, ikke om singulære tilfeller. Da regner jeg med at du kommer med tall eller statistikk som sier at den generelle mann ikke kan være venner med den generelle kvinne. 1
Gjest Slettet-14hq8Y Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 50 minutes ago, Guest 90e18...7cd said: Lær deg forskjellen så blir det lettere å forstå andre også. Anonymous poster hash: 90e18...7cd Dette er bare ordsalat. Du skrev innledningsvis Quote Jeg kjenner ingen menn som liker å sladre i flere timer eller prate om typiske "kvinneting" ( Altså over lengre tid..er ikke snakk om bare engangstilfeller eller med kona ) Ei heller kjenner jeg ingen kvinne som liker å prate i flere timer om typiske " manneting" ( igjen..over tid) Dette sier meg at du ikke har kvinnelige venner, og at du derfor ikke vet hva du prater om. Du har en oppfattelse av kjønnene som stemmer kun i din todimensjonale tilværelse.
FrihetensRegn Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 En heterofil mann som har en attraktiv, heterofil kvinne som venn og som han bruker mye tid på, vil før eller siden føle en tiltrekkelse, enten fysisk, emosjonelt eller begge deler.
knopflerbruce Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 (endret) Gjest 90e18...7cd skrev (1 time siden): Ja det virker som du ble krenket, men selvfølgelig bare fint hvis du ikke ble det. Og ja jeg har nok seksuell drift at jeg fint kan streife innom seksuelle tanker hvis noen jeg finner attraktive er nær meg, ligger liksom litt i det når man syntes noen er attraktive også, men samtidig har man nok kontroll til å vite at det er helt normalt og ikke noe man nødvendigvis bruker mye energi på videre, men hva har det med å se på de sosiale normene du har rundt deg hver dag å gjøre? Det endrer jo ikke samfunnet vårt at dersom du er min komplette motsetning og ikke føler eller gjør det samme som meg. Jeg snakker generelt, ikke om singulære tilfeller. Lær deg forskjellen så blir det lettere å forstå andre også. Hvis du har platoniske forhold til kvinner så fint for deg, ingen her som sier det ikke er mulig. Vi sier bare at det ikke er normalt og det oftest er en grunn rundt noe mer seksuelt dersom det først oppstår. Hvis vi tar feil hadde det vært et helt annet samfunn vi lever i. Anonymous poster hash: 90e18...7cd Nå er vi jo flere her som sier du (eller disse "vi" du ut av det blå påstår du snakker på vegne av) tar feil, så hvem som representerer "hovedregel" og hvem som representerer "unntak" er nok ikke slik du skisserer her. Selv det å sove ved siden av en attraktiv kvinne uten å "tenke koffert" er ganske lett når premissene er avklart. Faktisk er det en veldig fin tillitserklæring når de slipper deg oppi senga også når de ikke vil ligge med deg. Endret 17. desember 2025 av knopflerbruce 1
Lenvar Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 (endret) Gjest 90e18...7cd skrev (5 timer siden): Hvis noen her mener det er "normalt" å være med det motsatte kjønn alene på kveldstid støtt og stadig så er man ikke "normal" Da må jeg være veldig unormal. Jeg er en heterofil mann, midt i livet, og har flere gode venninner. Det har jeg alltid hatt. Jeg kan møte de "støtt og stadig" alene på kveldstid uten at det føles unormalt. Og ingen av oss har verken romantiske eller seksuelle følelser for hverandre. Vi bare trives i hverandres selskap. Samtaleemnene er ikke helt like som samtaler jeg har med mannlige venner (men kanskje likere enn mange vil tro), og de fleste kan ha godt av å kunne snakke om ting med det motsatte kjønn innimellom... jeg tror man blir en mer åpen person med større respekt for det motsatte kjønn på den måten. Flere ganger har jeg av praktiske grunner også delt seng med venninner (ferieturer, overnatting...), uten at det har vært noen romantiske eller seksuelle følelser mellom oss. Ut fra min omgangskrets, og hva jeg erfarer der, vil jeg nok heller si at det jeg forteller over her, føles normalt for meg. Om det er unormalt for deg, betyr ikke at det er unormalt for andre. Det kommer helt an på hva man er vant til, synet på samspillet mellom kjønnene, livserfaring og så videre. Endret 17. desember 2025 av Nukleosid 5
leticia Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 Nukleosid skrev (3 timer siden): Flere ganger har jeg av praktiske grunner også delt seng med venninner (ferieturer, overnatting...), uten at det har vært noen romantiske eller seksuelle følelser mellom oss. Men har du gjort / ville du gjort dette hvis du var i et forhold? Av respekt for partneren din? Jeg vil helst ikke dele soverom med noen jeg, ikke engang samboeren, soverom og seng er for soving, og det vil jeg ha fred (og stillhet) til å gjøre. Skal man gjøre andre aktiviteter så kan de gjøres utenom. Korte ferieturer funker det med samme seng, men ikke over lengre tid. "Leti" needs her beautysleep 😄 1
Lenvar Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 (endret) leticia skrev (1 time siden): Men har du gjort / ville du gjort dette hvis du var i et forhold? Av respekt for partneren din? Er jeg i et forhold, ville jeg ikke gjort det. Ikke fordi jeg tror noe ville skjedd, men av respekt for min partner. Og jeg tror nok mine venninner tenker på den samme måten. Men da ville jeg ikke dratt på ferietur alene med en venninne uansett. Så jeg har ikke vært i den situasjonen. leticia skrev (1 time siden): Jeg vil helst ikke dele soverom med noen jeg Jeg er der jeg også, men enkelte ganger er det praktisk og økonomisk (f.eks på ferieturer der to enkeltrom koster cirka det dobbelte av ett dobbeltrom). Endret 17. desember 2025 av Nukleosid 1
leticia Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 Nukleosid skrev (17 minutter siden): Er jeg i et forhold, ville jeg ikke gjort det. Ikke fordi jeg tror noe ville skjedd, men av respekt for min partner. Og jeg tror nok mine venninner tenker på den samme måten. Men da ville jeg ikke dratt på ferietur alene med en venninne uansett. Så jeg har ikke vært i den situasjonen. Jeg er der jeg også, men enkelte ganger er det praktisk og økonomisk (f.eks på ferieturer der to enkeltrom koster cirka det dobbelte av ett dobbeltrom). Da tenker vi likt både om det ene og det andre ser jeg 😅🥰
Gjest 3c273...a68 Skrevet 18. desember 2025 Skrevet 18. desember 2025 Gjest f7b06...931 skrev (På 11.12.2025 den 12.09): TS her. Jeg har guttevenner og jeg vet at de vil ha sex! Anonymous poster hash: f7b06...931 Hei. Mann her. Jeg har jentevenninner. Hadde jeg vært singel og de vært singel hadde jeg kunne hatt sex med dem, og de sikkert med meg ut fra signalene jeg har fått. Null problem. Men jeg er gift. Har to barn og ei flott kone. Dem likens med mann og barn. Da er det ikke et tema engang. At vi kan ha sex er ikke eneste grunnen til at jeg har venninner. Vi har andre felles interesser og klarer helt fint å være sammen uten at det blir noe mer enn det. Det er ikke sånn at jeg går og lurer på å være utro bare fordi jeg kunne hatt sex med henne om omstendighetene var anderledes. Det sagt, så oppfordrer kona meg til å ha en flørtende tone med de jentevennene jeg har. Hun synes åpenbart det er attraktivt og blir tennt av at jeg oppfattes attraktiv av dem. Anonymous poster hash: 3c273...a68
Gjest f7b06...931 Skrevet 21. desember 2025 Skrevet 21. desember 2025 Gjest 3c273...a68 skrev (På 18.12.2025 den 11.23): Hei. Mann her. Jeg har jentevenninner. Hadde jeg vært singel og de vært singel hadde jeg kunne hatt sex med dem, og de sikkert med meg ut fra signalene jeg har fått. Null problem. Men jeg er gift. Har to barn og ei flott kone. Dem likens med mann og barn. Da er det ikke et tema engang. At vi kan ha sex er ikke eneste grunnen til at jeg har venninner. Vi har andre felles interesser og klarer helt fint å være sammen uten at det blir noe mer enn det. Det er ikke sånn at jeg går og lurer på å være utro bare fordi jeg kunne hatt sex med henne om omstendighetene var anderledes. Det sagt, så oppfordrer kona meg til å ha en flørtende tone med de jentevennene jeg har. Hun synes åpenbart det er attraktivt og blir tennt av at jeg oppfattes attraktiv av dem. Anonymous poster hash: 3c273...a68 Du høres ut som en man kan stole på, du er åpen og ærlig Han jeg holder på med... han er ikke åpen og ærlig (føler jeg). Og det er derfor jeg blir "redd". Har datet 1 år, vi er enda ikke kjærester. Føler han vil EIE meg. Kun det. Anonymous poster hash: f7b06...931
Iki Skrevet 21. desember 2025 Skrevet 21. desember 2025 Gjest f7b06...931 skrev (40 minutter siden): Han jeg holder på med... han er ikke åpen og ærlig Da slutter du å holde på med ham. Så enkelt er det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå