Gå til innhold

Vi tror ikke på at Norge er verdens beste land - Jens Rugseth

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 hours ago, Boing_80 said:
5 hours ago, Boing_80 said:
6 hours ago, Boing_80 said:

Dette er egoister av den største dimensjonen. Å sitte i et annet land og nedsnakke Norge, er det mye til lojalitet til eget land?

Hvorfor skal de være lojale til "eget land"? 

Wow!!!

Dette er en nasjonalistisk tankegang. 

Ingen har valgt sitt fødeland, så det gir ikke mening å kreve at folk skal være lojale til sitt fødeland.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Camlon skrev (3 minutter siden):

Dette er en nasjonalistisk tankegang. 

Ingen har valgt sitt fødeland, så det gir ikke mening å kreve at folk skal være lojale til sitt fødeland.

Dere fornekter dere ikke. Nasjonalistisk når det ikke gavner saken deres. 

Skrevet
4 minutes ago, Boing_80 said:

Dere fornekter dere ikke. Nasjonalistisk når det ikke gavner saken deres. 

Forventer du at innvandrere i Norge er lojale til sitt fødeland?

Skrevet
Tussi skrev (10 minutter siden):

Det kommer et tidspunkt der samfunnet ved å øke skattene enda mer får mindre inn fordi folk flykter. Da må det være bedre å ha skattene på et normalt nivå, inkludert like regler for alle bedriftseiere, slik at man faktisk får inn de pengene heller enn at folk flytter. 

Hvis A beskatter B 30% blir B værende og betaler 30%

Hvis A beskatter B 60% drar B og A får ingenting

Hva er mest logisk?

Det er nok korrekt. Folk vil ikke jobbe som slaver. Så om skatten oppleves for høy - så tilpasser man seg. Enten ved å gå ned i stilling - eller flytte osv...Stoltenberg og AP har jo kastet frem en ny prøveordning der de skal se om lavere skatt til yngre arbeidstagere faktisk vil gi netto positiv effekt for samfunnet. Jeg er personlig ikke i tvil om at skatt påvirker arbeidsevne og vilje. Jeg sitter i saksa selv og opplever at det ikke gir noen netto mer verdi for meg å jobbe noe ekstra fordi så mye forsvinner i skatt. Derfor jobber jeg ikke noe ekstra - et bevisst valg gjort ene og alene pga. skatt. Hadde jeg sittet med mer igjen selv - så ville jeg nok vurdert å jobbe mer - men nå prioriterer jeg fri istedenfor jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...