Mafalda Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Vurderer elbil nå, og etter å ha prøvd mange varianter, er det Volvo c40 og Audi Q4 som er favoritt. Jeg syns det er vanskelig; begge har gode kjøreegenskaper og ligger noenlunde likt i pris. Volvo så klart kvikkere og mer morsomt, men det er ikke det som er viktig. Jeg trenger ikke plassen i Q4, jeg bare liker den godt. Begge relativt lik km stand og garanti, og lader vel ganske hurtig. Det som skiller seg ekstra positivt ut for Volvo: - 3 trinns oppvarming av ratt. Hos Audi blir rattet veldig varmt, så kan ikke ha det på hele tiden. - Bedre infotainment system og multifunksjon på ratt - Alarm, og litt rimeligere forsikring - Mindre "klumpete" eksteriør, men har for all del ingen praktisk betydning. - 360 graders kamera parkering Positivt for Audi: - Føles mer stødig under kjøring - Føles mer premium - Ekstra god plass til passasjerer bak (som jeg ikke så ofte har ) - Ca 70 km lenger rekkevidde Begge er sikkert gode biler på hver sin måte, men jeg vil gjerne høre om fordeler/ulemper rundt ting jeg kanskje ikke selv har tenkt på. Er den ene mer driftssikker eller dyrere/blligere å holde over tid? Sikkert flaks/uflaks, men hører gjerne om erfaringer/synspunkter
Complexity Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden (endret) Ikke vurdert VW ID.4 eller Skoda Enyaq? Er vel samme bil som Audien bare at alt er billigere siden Audi logoen ikke er der.. Ford sine biler (Explorer, Capri) er også samme platform som Audien og burde kansje og sjekkes ut. Endret 15 timer siden av Complexity
kremt Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Var det ikke den volvo modellen som har hatt trøbbel med gasspedalen og ukontrollert akselerasjon. Mye episoder rundt dette de siste par årene.
Trestein Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden (endret) kremt skrev (2 timer siden): Var det ikke den volvo modellen som har hatt trøbbel med gasspedalen og ukontrollert akselerasjon. Mye episoder rundt dette de siste par årene. Volvoen var et bedre kjøp en bilen jeg kjøpte sist men pedlforvirring og 400hk er uansett en dårlig kombo Selv om jeg spurte chat gpt om hvorfor volvo eiere aldri klarte å treffe rett pedal. (Etterpå kom jeg på at VW hadde løst dette med en play og pause symbol) Endret 12 timer siden av Trestein Skrivefeil
Mafalda Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden 2 hours ago, Complexity said: Ikke vurdert VW ID.4 eller Skoda Enyaq? Er vel samme bil som Audien bare at alt er billigere siden Audi logoen ikke er der.. Ford sine biler (Explorer, Capri) er også samme platform som Audien og burde kansje og sjekkes ut. Jo, men likte ingen av dem. Har prøvekjørt en rekke biler, og det er Volvo og Audi det står mellom. Verken ID.4 eller Enyaq er det samme som Q4 i kjøreopplevelse eller komfort.
Mafalda Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden 1 hour ago, kremt said: Var det ikke den volvo modellen som har hatt trøbbel med gasspedalen og ukontrollert akselerasjon. Mye episoder rundt dette de siste par årene. Det er flere historier med Audi Q4, Nissan, og sikkert andre merker også. Hvis du googler "sudden accelaration", så vil du få opp en del informasjon. Mest vanlige årsak er visst brukerfeil.
Duriello Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Maskinfører skrev (5 minutter siden): Volvo er å anbefale Har du god kjennskap til nevnte modell? 🤔 1
Maskinfører Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Duriello skrev (3 minutter siden): Har du god kjennskap til nevnte modell? 🤔 Hadde Volvo V70 en gang samt Volvo XC 70 😀
mobile999 Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Maskinfører skrev (1 time siden): Hadde Volvo V70 en gang samt Volvo XC 70 😀 Feil svar. 2
Maskinfører Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden mobile999 skrev (5 minutter siden): Feil svar. Feil svar ? Jeg hadde jo det ?
Mafalda Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden (endret) 10 hours ago, Maskinfører said: Hadde Volvo V70 en gang samt Volvo XC 70 😀 Jeg spør spesifikt om c40, som er elektrisk bil. Er ikke sammenlignbart med V70 eller XC70 Endret 2 timer siden av Mafalda Typo 1
obygda Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Mafalda skrev (25 minutter siden): Jeg spør spesifikt om c40, som er elektrisk bil. Er ikke sammenlignbart med V70 eller XC70 Volvo er tørst mhp strøm sammenlignet med MEB bilene. Forøvrig merket ikke jeg noen forskjell i kjøreopplevelser mellom Audi,VW og Skoda..(eid Audi og VW), det kan være at det sitter der psykisk for enkelte..Det er nemlig forskjell i interiøret. MEB plattformen ble vesentlig endret mhp motor og batteri fra 2024..det er 2 ulike verdener BMW har en utgått billig elbil som er ekstremt snasen til småkjøring..i3..det er den bilen jeg personlig har likt best av alle elbiler jeg har eid..Dog ikke god på glatt vinterføre.. En annen bil i Volvo familien er jo Polestar 2. Den er ekstremt undervurdert og du skal kanskje lete lenge for å finne en bedre kjøreopplevelse.
Mafalda Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden 20 minutes ago, obygda said: Volvo er tørst mhp strøm sammenlignet med MEB bilene. Forøvrig merket ikke jeg noen forskjell i kjøreopplevelser mellom Audi,VW og Skoda..(eid Audi og VW), det kan være at det sitter der psykisk for enkelte..Det er nemlig forskjell i interiøret. MEB plattformen ble vesentlig endret mhp motor og batteri fra 2024..det er 2 ulike verdener BMW har en utgått billig elbil som er ekstremt snasen til småkjøring..i3..det er den bilen jeg personlig har likt best av alle elbiler jeg har eid..Dog ikke god på glatt vinterføre.. En annen bil i Volvo familien er jo Polestar 2. Den er ekstremt undervurdert og du skal kanskje lete lenge for å finne en bedre kjøreopplevelse. Jeg gidder ikke få slengt ut at det er psykisk fordi man opplever at komfort og kjøreopplevelse på Audi,VW, og Skoda er forskjellige. Infotainment er forskjellig, seter er ikke like, det er flere ting som spiller inn. Jeg trenger ikke forslag til andre biler, jeg ønsker innspill om de to spesifikke modellene.
Maskinfører Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Mafalda skrev (1 time siden): Jeg spør spesifikt om c40, som er elektrisk bil. Er ikke sammenlignbart med V70 eller XC70 Nei ser den 😀
Fckbutton Skrevet 27 minutter siden Skrevet 27 minutter siden Du vil nok få bedre hjelp i Facebook gruppe for de to bilene
obygda Skrevet 8 minutter siden Skrevet 8 minutter siden Mafalda skrev (1 time siden): Jeg gidder ikke få slengt ut at det er psykisk fordi man opplever at komfort og kjøreopplevelse på Audi,VW, og Skoda er forskjellige. Infotainment er forskjellig, seter er ikke like, det er flere ting som spiller inn. Jeg trenger ikke forslag til andre biler, jeg ønsker innspill om de to spesifikke modellene. Spør man..får man svar..om du ikke liker svarene kan du bare se en annen vei..ikke kjefte på budbringer. Jeg har kjørt de fleste elbiler som er på markedet og har hatt elbil siden 2013..og jeg er elbil interessert. Jeg forteller deg at MEB plattformen er lik og at kjøreegenskapene sånn sett er veldig like..og at det skjedde en større endring fra 2024 modellene. At føreropplevelsen og interiøret er ulikt forklarer jeg også..og dette påvirker den følelsen du som sjåfør sitter igjen med forstår jeg..men fysiske egenskaper på veien er veldig likt innenfor MEB plattformen. Volvo C40 er kjappere,trangere og forbruker en del mer strøm. Service kostnadene er også ulik..intervallene er vel 30k eller 2 år på begge mener jeg. Noen få har rapportert skjevslitasje på MEB bilene. Ikke opplevd det selv,men noen har. Forøvrig anbefaler jeg prøvekjøring samt sjekk gjerne sosiale medier om du er på slik plattform. Folk er ulike og har ulike preferanser og bare du selv vet hva du liker..ingen andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå