SahandJ Skrevet 17. november Skrevet 17. november Har spart litt nå for å bygge en SFF pc. Igår fant jeg noen som solgte kabinettet jeg har lyst på (Formd T1) på finn og begynte å sjekke prisene på delene jeg hadde satt sammen i PCPP. Jeg er sjokkert over hvor mye prisene har steget de siste to månedene på både RAM og hovedkort. Hadde jeg kjøpt delene i september hadde RAM og Hovedkort tilsammen kosta meg 6000, idag blir det 11-12000! Hva har skjedd? Hvor lenge tror dere denne bobla kommer til å vare? 1
vidor Skrevet 17. november Skrevet 17. november Jeg tror det du snakker om har sammenheng med at prisene på RAM og hovedkort har steget over tid. Dette er ikke unormalt, men kan være vanskelig å spå både opp og ned.
TheKims Skrevet 17. november Skrevet 17. november Prisene kommer vel ned igjen når AI bobla sprekker. https://uk.pcmag.com/components/160876/this-is-insanity-ddr-ram-prices-soar-due-to-ai-demand
kremt Skrevet 17. november Skrevet 17. november Noe av økningen skyldes kanskje at alle setter opp prisen for å gi inntrykk av tilbud på Blakk Fredag.
leifeinar Skrevet 17. november Skrevet 17. november SahandJ skrev (59 minutter siden): Hva har skjedd? Hvor lenge tror dere denne bobla kommer til å vare? Det kan fort vare lenge, I følge div Youtubere som driver rykte kanaler var all kapasitet på RAM var vist allerede full booket ut 2026. Ser at mye ram har doblet seg i pris eller mere. Hvilket hovedkort har du sett på?
kremt Skrevet 17. november Skrevet 17. november Sandisk aksje har jo steget 500 % på bare 3 måneder. Tydelig at noen kjøper ekstreme mengder minne og lagring samt betaler godt for det.
Zeph Skrevet 17. november Skrevet 17. november https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/o3JoOB/minneprisene-forblir-hoeye-gjennom-hele-2026
kilik Skrevet tirsdag kl 11:22 Skrevet tirsdag kl 11:22 Har hørt om at prisen har økt, men sjokkert over å se at prisen er bortimot 3-doblet på 2 måneder:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå