Gå til innhold

Kristendom, en eneste sannhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet
leticia skrev (2 timer siden):

Sånn seriøst. Det er den virkelig ikke. Så mye ondskap og galskap som skjer i kristendommens navn så blir det umulig å stille seg bak en slik påstand (for min del). 

En av de tingene som gjorde meg interessert i kristendom og hvordan den fungerer, allerede som veldig ung, var da den lokale, kjempepopulære "rockepresten" hadde seg med et par konfirmanter. Hadde på den tiden aldri hørt om noe slikt, ikke utenfor kirken heller, trodde kirken var et trygt sted.

Og det er jo bare en bagatell i forhold til andre ting som kristendom, kirken, kirkens menn, har stått bak opp igjennom historien.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
podcarsten skrev (12 minutter siden):

En av de tingene som gjorde meg interessert i kristendom og hvordan den fungerer, allerede som veldig ung, var da den lokale, kjempepopulære "rockepresten" hadde seg med et par konfirmanter. Hadde på den tiden aldri hørt om noe slikt, ikke utenfor kirken heller, trodde kirken var et trygt sted.

Har du noe statistikk på at norske prester misbruker sin stilling mer enn andre i Norge?

Her har du kvinnesynet i Islam, til sammenligning:

Tror jeg foretrekker kristendom gitt.

Skrevet
DukeNukem3d skrev (2 minutter siden):

Har du noe statistikk på at norske prester misbruker sin stilling mer enn andre i Norge?

Her har du kvinnesynet i Islam, til sammenligning:

Tror jeg foretrekker kristendom gitt.

Du er duden som sier "det er ålreit med digre hull i asfalten vår, fordi på andre siden av fjellet har de ikke asfalt engang".

Islam er ekstremt problematisk, og jeg har aldri lagt skjul på at jeg mener det.

• Liker 3
Skrevet
podcarsten skrev (Akkurat nå):

Du er duden som sier "det er ålreit med digre hull i asfalten vår, fordi på andre siden av fjellet har de ikke asfalt engang".

Islam er ekstremt problematisk, og jeg har aldri lagt skjul på at jeg mener det.

Rart ikke ateister reiser ned å kjemper for kvinners rettigheter hmmm. 🤔

• Hjerte 1
Skrevet
podcarsten skrev (11 minutter siden):

Asfalten i vesten er kjempefin.

Skrevet
PÃ¥inter skrev (9 minutter siden):

Rart ikke ateister reiser ned å kjemper for kvinners rettigheter hmmm. 🤔

Nivå. Hø hø, rart ikke alle kristne selger alle tingene sine og gir det til de fattige.

Altså, bare.... 

• Liker 2
Skrevet
DukeNukem3d skrev (1 minutt siden):

Asfalten i vesten er kjempefin.

Jeg trodde alt her, de siste 40 årene, var ødelagt av venstresiden som ville oversvømme landet med MENA innvandrere, har lest det et sted, men det er feil altså?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
podcarsten skrev (29 minutter siden):

Og det er jo bare en bagatell i forhold til andre ting som kristendom, kirken, kirkens menn, har stått bak opp igjennom historien.

Det er veldig lett å gjemme seg bak "gud", det er ikke måte på hvor mye rart som kan være "guds vilje ". 

https://www.vg.no/nyheter/i/L5jRLP/den-katolske-kirken-en-grotesk-overgrepskult

https://www.bt.no/innenriks/i/16qxQ/mange-overgrep-begaas-av-bekjennende-kristne

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
podcarsten skrev (11 minutter siden):

Jeg trodde alt her, de siste 40 årene, var ødelagt av venstresiden som ville oversvømme landet med MENA innvandrere, har lest det et sted, men det er feil altså?

Vi trenger ikke ødelegge asfalten vår ved å importere verdigrunnlag fra andre siden av fjellet heller da.

Norge har AP som er et ansvarlig parti. De(dere?) på ytre venstre har ikke fått gjennomslag for den samme liberale innvandringspolitikken som i Sverige, Tyskland, Frankrike og UK.

Men dette er kanskje problem du fortsatt benekter finnes?

Endret av DukeNukem3d
Skrevet (endret)

Begge deler er muligens overtro, men jeg foretrekker overtroen til venstre. Og hvem skulle trodd, det ser ut til å være verdiforskjellen mellom vestlige, kristne demokratier og den muslimske verden.

Image

Endret av DukeNukem3d
Skrevet
podcarsten skrev (7 minutter siden):

Nivå. Hø hø, rart ikke alle kristne selger alle tingene sine og gir det til de fattige.

Altså, bare.... 

altså…bare, høh…

Hva skjer med kristne som prøver å forkynne i land med muslimsk majoritet? Eeh…

• Liker 1
Skrevet
PÃ¥inter skrev (15 minutter siden):

altså…bare, høh…

Hva skjer med kristne som prøver å forkynne i land med muslimsk majoritet? Eeh

Ja jeg vet ikke hva som skjer? I Indonesia, verdens største muslimske land, finnes det kristne misjonærer. Men jeg må innrømme at dette er et tema jeg ikke er helt inne i, så hvis du har lyst til å fortelle hva som skjer med kristne misjonærer i Indonesia hadde det vært veldig informativt om du laget et innlegg med masse informasjon om dette, og ikke bare de bar onelinerne man er vant til å se deg publisere.

• Liker 1
Skrevet
DukeNukem3d skrev (24 minutter siden):

Vi trenger ikke ødelegge asfalten vår ved å importere verdigrunnlag fra andre siden av fjellet heller da.

Norge har AP som er et ansvarlig parti. De(dere?) på ytre venstre har ikke fått gjennomslag for den samme liberale innvandringspolitikken som i Sverige, Tyskland, Frankrike og UK.

Men dette er kanskje problem du fortsatt benekter finnes?

Med alle stråmennene dine kunne du heller laget verdens største st. hans bål.

Skrevet
podcarsten skrev (4 timer siden):

Enhver som kaller seg kristen får selv ta stilling til hva de synes det innebærer, fra utsiden synes jeg det du skriver her er oppsiktsvekkende.

Nei, det finnes ikke forbud mot homoseksualitet i Bibelen, lesbiske er helt fri til  å kjøre på. Men at det i det hele tatt kan stilles spørsmålstegn ved hva Bibelen mener om mann/mann seksualitet, og ved å flytte målstolpene og si "slik vi forstår det i dag", seriøst, det må jeg bare innrømme at jeg ikke forstår.

3 Mosebok 18 er loven om kjønnslig omgang, og Jesus er rimelig klar i Matt 5,17-20 at lovene fortsatt gjelder. 3 Mosebok 18 22,er klokkeklar, 1 Korinterbrev 6 9,10 er om mulig klarere. Men man behøver ikke forholde seg til dette i dag fordi vi forstår ting annerledes? Kommer ikke alt dette fra en allmektig gud? Det må være vanskelig å være kristen og måtte sette seg inn i hva man må følge og hva man slipper følge.

Du burde spørre ekspertene som krangler på hva versene du nevner betyr.  Sex mellom menn betydde noe annet, det ble sett som aggresjon som nærmere seg voldtekt.  Sex mellom menn som elsker hverandre er noe helt annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...