Gå til innhold

Hva er problemet med Lenovo laptoper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en i7 Lenovo laptop jeg har lyst å kaste i veggen. Problemet er at musepekeren random forsvinner og jeg må kanskje restarte 20 ganger før den funker. Også henger musepekeren seg random opp og bare slutter å funke. Dette skjer kun når jeg bruker PCen uten ekstern mus, funker fint med mus kobla til. Såvidt jeg har sett er dette en vanlig feil med Lenovo laptoper men ingenting har funka for å løse det. Dette er dritirriterende på alle mulige måter..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har en liten samling med Laptopper i fra Lenovo og flere andre produsenter. Har aldri hatt noen problemer med laptoppene  i fra Lenovo, som har gått ut over det å sørge for å ha installert riktige drivere. 

Den eldste er en W530 med en i7-3xxx processor og 32 GB ram, i fra 2012. Den er fortsatt som ny, og kjører Windows 10 og ulike varianter av Linux uten noen form for problem.

Hvis man har problemer med en laptop, så nytter det jo ikke å oppgi at den er "i7", for det kan jo for eksempel være en 12-13 år gammel PC. Sannsynligvis så dreier det seg om driverproblemer, og kan man enten bruke et automatisk tool for installasjon av drivere, eller man må opplyse litt mer nøyaktig om hva slags PC det dreier seg om. 

Endret av arne22
Skrevet

Kanskje du skulle prøve Linux? 

Jeg forsøker ikke å rekruttere deg som Linux-bruker, men for feilsøkingens skyld. Da vet du lettere om det er softwarefeil i Windows eller om det feil på touchpaden som gjør at dette oppstår når du bruker maskinen uansett operativsystem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...