oppdager Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden I 2026 skal denne hjemmeroboten komme på markedet (se video). Prisen er 20 000 USD, eller 499 USD per måned i avdrag. https://youtu.be/LTYMWadOW7c?si=qsnyG336wYU5znda Selv om jeg er veldig skeptisk til om denne faktisk greier det den lover, tror jeg dette bare er begynnelsen.
bzzlink Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Litt morsomt at det er en norsk grunder som ser ut til å ligge i fremkant her. Han har selvfølgelig rømt Norge forlengst. 2
skaftetryne32 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden God ide å gi roboten den squid game looken 🙄
Iki Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden De har allerede solgt Boston dynamics spot (hund med en arm) i en stund nå, og det ser ut til at flere større firma satser på menneskelige roboter nå. Honda, Toyota, Tesla, Boston dynamics, etc. De første generasjonene vil nok være ganske begrensede. Tviler de kan gå på butikken å handle for deg. Men det virker svært sannsynlig at dette kommer på et tidspunkt. Så blir vel spørsmålet om vi greier å ha gode nok sikringer på dem, slik at det ikke går galt. Vi ser jo allerede folk lure seg rundt begrensinger på AI modeller. 1
bzzlink Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 23 minutes ago, Iki said: De har allerede solgt Boston dynamics spot (hund med en arm) i en stund nå, og det ser ut til at flere større firma satser på menneskelige roboter nå. Honda, Toyota, Tesla, Boston dynamics, etc. De første generasjonene vil nok være ganske begrensede. Tviler de kan gå på butikken å handle for deg. Men det virker svært sannsynlig at dette kommer på et tidspunkt. Så blir vel spørsmålet om vi greier å ha gode nok sikringer på dem, slik at det ikke går galt. Vi ser jo allerede folk lure seg rundt begrensinger på AI modeller. Jeg tror det er lenge til vi har roboter som fungerer som hushjelp, eller driver hushjelp og vasketjenestene på et hotell. De siste 10% er uendelig mye vanskeligere enn de første 90%. Jeg tror vi er 90% der nå. Problemet er at hvis den roboten klarer å gå ned trappa uten å tryne og slå hull i gipsveggen 9 av 10 ganger, så holder ikke det. Når en pappa står på kjøkkenet og vasker opp, og snur seg og slår borti datteren på 5 år uten å mene det, så har det et bedre utfall en når en robotarm av metall og servomotorer gjør det samme. 2
Krig og fred Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 34 minutes ago, bzzlink said: Litt morsomt at det er en norsk grunder som ser ut til å ligge i fremkant her. Ingen i Norge som stiller kritiske spørsmål. Selvfølgelig. 1
Salvesen. Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Dette er vell definisjonen av AI boblen, en selger noe før det er produsert. Ikke nytt, Tesla har jo gjort dette lenge. håper de lykkes men virker litt som ett nådestøt. De har hard konkurranse og de ser ikke ut til å være i front akkurat… 1
oppdager Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Salvesen. skrev (10 minutter siden): Dette er vell definisjonen av AI boblen, en selger noe før det er produsert. Ikke nytt, Tesla har jo gjort dette lenge. håper de lykkes men virker litt som ett nådestøt. De har hard konkurranse og de ser ikke ut til å være i front akkurat… Morsomt hva som skjer når AI når grensen sin. Hvis roboten ikke får til å gjøre noe, kan du koble den til en medarbeider som skal «lære» den hvordan det gjøres.
oppdager Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Iki skrev (55 minutter siden): De har allerede solgt Boston dynamics spot (hund med en arm) i en stund nå, og det ser ut til at flere større firma satser på menneskelige roboter nå. Honda, Toyota, Tesla, Boston dynamics, etc. De første generasjonene vil nok være ganske begrensede. Tviler de kan gå på butikken å handle for deg. Men det virker svært sannsynlig at dette kommer på et tidspunkt. Så blir vel spørsmålet om vi greier å ha gode nok sikringer på dem, slik at det ikke går galt. Vi ser jo allerede folk lure seg rundt begrensinger på AI modeller. Akkurat. Ingen ser poenget med å hacke en støvsugerrobot. Men hvis du har en menneskelig robot hjemme? Jeg har ville tanker om hva som er mulig med mye kriminell energi... men kanskje er jeg for pessimistisk 🤷♂️ 1
Salvesen. Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden oppdager skrev (30 minutter siden): Morsomt hva som skjer når AI når grensen sin. Hvis roboten ikke får til å gjøre noe, kan du koble den til en medarbeider som skal «lære» den hvordan det gjøres. Pr nå er den 100% styrt av operatør, selv i dette test scenarioet de hadde for å hente penger.
Jobs Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Kommer muligens til og kjøpe en robot men venter til de kan garantere at den ikke kan bli hacket ,og at den kan varsle ved innbrudd ,og at den kan ta det meste av husarbeidet .Men det kommer sikkert til og ta 10 år før dette har gått seg til ,og alle barnesykdommer er borte.
Krig og fred Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Apropos AI boble: vi er nå inne i en situasjon hvor selskaper pumper penger inn i hverandre Hele greia er absurd, og viser nok en gang hva som skjer når grådighet møter godtroenhet, naivitet, idioti, og kynisme. Endret 1 time siden av Krig og fred
Vokteren Skrevet 55 minutter siden Skrevet 55 minutter siden oppdager skrev (1 time siden): I 2026 skal denne hjemmeroboten komme på markedet (se video). Prisen er 20 000 USD, eller 499 USD per måned i avdrag. https://youtu.be/LTYMWadOW7c?si=qsnyG336wYU5znda Selv om jeg er veldig skeptisk til om denne faktisk greier det den lover, tror jeg dette bare er begynnelsen. Deler din skepsis. De siste årene har jeg kastet både robotklipper, robotstøvsuger, «ring hytta varm» osv på dynga etter mange skuffende erfaringer. IT-nerder har aldri hatt evne til å tenke bruksanvisning, intuitiv brukervennlighet for alle (inkludert svigermor), robusthet i forskjellige scenarier, plan B og standardisering, 1
Sjørøver Skrevet 26 minutter siden Skrevet 26 minutter siden Jobs skrev (46 minutter siden): Kommer muligens til og kjøpe en robot men venter til de kan garantere at den ikke kan bli hacket ,og at den kan varsle ved innbrudd ,og at den kan ta det meste av husarbeidet .Men det kommer sikkert til og ta 10 år før dette har gått seg til ,og alle barnesykdommer er borte. Hvor sterk skal den garantien være for at du tar det for god fisk? 😅 Tror du må vente lenge i så fall.
23:4 Skrevet 3 minutter siden Skrevet 3 minutter siden (endret) Jobs skrev (1 time siden): Kommer muligens til og kjøpe en robot men venter til de kan garantere at den ikke kan bli hacket ,og at den kan varsle ved innbrudd ,og at den kan ta det meste av husarbeidet .Men det kommer sikkert til og ta 10 år før dette har gått seg til ,og alle barnesykdommer er borte. Den dagen jeg ikke klarer å gjøre husarbeid og må betale hundre tusener av krone for en robot ? Den dagen kommer ikke. Så blir vi enda mer feit, enda mer lat og enda mer tid der mennesker kan finne på faenskap. Verden er riv ruskende sinnsyk. Endret 2 minutter siden av 23:4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå