Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hjemmerobotene kommer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har allerede solgt Boston dynamics spot (hund med en arm) i en stund nå, og det ser ut til at flere større firma satser på menneskelige roboter nå.

Honda, Toyota, Tesla, Boston dynamics, etc.

De første generasjonene vil nok være ganske begrensede. Tviler de kan gå på butikken å handle for deg.

Men det virker svært sannsynlig at dette kommer på et tidspunkt.

Så blir vel spørsmålet om vi greier å ha gode nok sikringer på dem, slik at det ikke går galt.

Vi ser jo allerede folk lure seg rundt begrensinger på AI modeller.

• Liker 1
Skrevet
23 minutes ago, Iki said:

De har allerede solgt Boston dynamics spot (hund med en arm) i en stund nå, og det ser ut til at flere større firma satser på menneskelige roboter nå.

De første generasjonene vil nok være ganske begrensede. Tviler de kan gå på butikken å handle for deg.

Så blir vel spørsmålet om vi greier å ha gode nok sikringer på dem, slik at det ikke går galt.

Jeg tror det er lenge til vi har roboter som fungerer som hushjelp, eller driver hushjelp og vasketjenestene på et hotell. 

De siste 10% er uendelig mye vanskeligere enn de første 90%. Jeg tror vi er 90% der nå.

Problemet er at hvis den roboten klarer å gå ned trappa uten å tryne og slå hull i gipsveggen 9 av 10 ganger, så holder ikke det.

Når en pappa står på kjøkkenet og vasker opp, og snur seg og slår borti datteren på 5 år uten å mene det, så har det et bedre utfall en når en robotarm av metall og servomotorer gjør det samme.

• Liker 2
Skrevet

Dette er vell definisjonen av AI boblen, en selger noe før det er produsert. Ikke nytt, Tesla har jo gjort dette lenge.

håper de lykkes men virker litt som ett nådestøt. De har hard konkurranse og de ser ikke ut til å være i front akkurat…

• Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (10 minutter siden):

Dette er vell definisjonen av AI boblen, en selger noe før det er produsert. Ikke nytt, Tesla har jo gjort dette lenge.

håper de lykkes men virker litt som ett nådestøt. De har hard konkurranse og de ser ikke ut til å være i front akkurat…

Morsomt hva som skjer når AI når grensen sin. Hvis roboten ikke får til å gjøre noe, kan du koble den til en medarbeider som skal «lære» den hvordan det gjøres.

Skrevet
Iki skrev (55 minutter siden):

Akkurat. Ingen ser poenget med å hacke en støvsugerrobot. Men hvis du har en menneskelig robot hjemme? Jeg har ville tanker om hva som er mulig med mye kriminell energi... men kanskje er jeg for pessimistisk 🤷‍♂️

• Liker 1
Skrevet
oppdager skrev (30 minutter siden):

Morsomt hva som skjer når AI når grensen sin. Hvis roboten ikke får til å gjøre noe, kan du koble den til en medarbeider som skal «lære» den hvordan det gjøres.

Pr nå er den 100% styrt av operatør, selv i dette test scenarioet de hadde for å hente penger.

Skrevet

Kommer muligens til og kjøpe en robot men venter til de kan garantere at den ikke kan bli hacket ,og at den kan varsle ved innbrudd ,og at den kan ta det meste av husarbeidet .Men det kommer sikkert til og ta 10 år før dette har gått seg til ,og alle barnesykdommer er borte.

Skrevet (endret)

Apropos AI boble: vi er nå inne i en situasjon hvor selskaper pumper penger inn i hverandre

Nvidia_Oracle_OpenAI-780x439.jpg.dd70a862088f25d3c93d485d073ac052.jpg

Hele greia er absurd, og viser nok en gang hva som skjer når grådighet møter godtroenhet, naivitet, idioti, og kynisme.  

ad.thumb.jpg.7bbeea539a7ca531f4905d92b1c9096b.jpg

Endret av Krig og fred
Skrevet
oppdager skrev (1 time siden):

I 2026 skal denne hjemmeroboten komme på markedet (se video).

Prisen er 20 000 USD, eller 499 USD per måned i avdrag.

https://youtu.be/LTYMWadOW7c?si=qsnyG336wYU5znda

Selv om jeg er veldig skeptisk til om denne faktisk greier det den lover, tror jeg dette bare er begynnelsen.

Deler din skepsis.

De siste årene har jeg kastet både robotklipper, robotstøvsuger, «ring hytta varm» osv på dynga etter mange skuffende erfaringer.
IT-nerder har aldri hatt evne til å tenke bruksanvisning, intuitiv brukervennlighet for alle (inkludert svigermor), robusthet i forskjellige scenarier, plan B og standardisering, 

• Liker 1
Skrevet
Jobs skrev (46 minutter siden):

Kommer muligens til og kjøpe en robot men venter til de kan garantere at den ikke kan bli hacket ,og at den kan varsle ved innbrudd ,og at den kan ta det meste av husarbeidet .Men det kommer sikkert til og ta 10 år før dette har gått seg til ,og alle barnesykdommer er borte.

Hvor sterk skal den garantien være for at du tar det for god fisk? 😅 Tror du må vente lenge i så fall. 

Skrevet (endret)
Jobs skrev (1 time siden):

Den dagen jeg ikke klarer å gjøre husarbeid og må betale hundre tusener av krone for en robot ? Den dagen kommer ikke. Så blir vi enda mer feit, enda mer lat og enda mer tid der mennesker kan finne på faenskap. Verden er riv ruskende sinnsyk.

Endret av 23:4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...