Gå til innhold

Rasjonelle argumenter for å tro på Jesu oppstandelse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du verden, en som beskylder andre for å henge seg opp i ord betydninger som selv velger hvilken definisjon av et ord som skal brukes! ….ordet ironisk får igjen kjørt seg…🤭

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hugo_Hardnuts skrev (14 minutter siden):

Jeg sammenligner nemlig ikke guder og mennesker

Nei, han som kom med selvmotsigelsen brukte gud, da må du forholde deg til det..

Hugo_Hardnuts skrev (16 minutter siden):

Med det utgangspunktet vil enhver påstand du møter på potensielt være sann og det blir en selvmotsigelse å ikke tro på absolutt alt.

Som i en rettssak? 🤭

Skrevet
2 minutes ago, Capitan Fracassa said:

Kanskje det, akkurat som du gjør. Men vi gjør det med begrunnede argumenter hvor vi forsøker å vise hvorfor du tar feil. Med andre ord, i motsetning til deg ønsker vi å diskutere.

At du har problemer med å akseptere andres begrunnelser, betyr ikke at det ikke er argumenter. Altså, du sitter her konstant og syter, og du skal vise hvorfor noen som lever helt fint i sin tro, om at de tar feil? Hvorfor? For min del kan du tro hva du vil, jeg sitter ikke dag ut og dag inn å quoter andre som er så langt ifra mitt livssyn, i den tro at det utretter noe positivt.

9 minutes ago, Capitan Fracassa said:

Jeg påstår ikke at årsaken til dine opplevelser nødvendigvis er en av disse, men ber deg begrunne hvordan du og vi kan utelukke disse.

Du kan begynne med å forklare hvordan de som har hatt "NDE" har tilegnet seg informasjon om noe de ikke kunne vite når de var borte, for så å våkne opp igjen og fortelle informasjon de umulig kunne visst ifra familiemedlemmer som ikke var til stede da de ble operert. Du vil nok klassifisere det som løgn, uansett om det finnes utallige vitnesbyrd på mange forskjellige måter.

13 minutes ago, Capitan Fracassa said:

Du tror uten bevis, eller rasjonelle grunner, med andre ord. 

Hva du kaller rasjonelle grunner kunne ikke brydd meg mindre. Så hvis du tenker slik, hvorfor fortsetter du å oppsøke diskusjoner med meg? Slutt å quote meg, jeg er ikke interesert i din religiøse ateisme. Lykke til med å finne mening i livet.

Skrevet
PÃ¥inter skrev (56 minutter siden):

Du verden, en som beskylder andre for å henge seg opp i ord betydninger som selv velger hvilken definisjon av et ord som skal brukes! ….

Ja, tenk det, jeg bruker ordbokens definisjon av ordet, og spør deg hvilken alternativ definisjon du bruker, for å få en oppklaring - og du kan som vanlig ikke svare. 

Sitat

ordet ironisk får igjen kjørt seg…🤭

Hvilken alternativ definisjon av "ironisk" er det du bruker her? 

• Liker 1
Skrevet
Colin. skrev (46 minutter siden):

At du har problemer med å akseptere andres begrunnelser, betyr ikke at det ikke er argumenter.

Det stemmer. Så hvilke begrunnelser har du kommet med for at menneskelige opplevelser nødvendigvis skyldes en gud? 

Sitat

.Du kan begynne med å forklare hvordan de som har hatt "NDE" har tilegnet seg informasjon om noe de ikke kunne vite når de var borte, for så å våkne opp igjen og fortelle informasjon de umulig kunne visst ifra familiemedlemmer som ikke var til stede da de ble operert.

Før jeg svarer, må jeg nesten få et godt dokumentert eksempel på at dette faktisk har skjedd. Før jeg får det, har jeg ingen grunn til å tro at dette er fakta. 

Sitat

Hva du kaller rasjonelle grunner kunne ikke brydd meg mindre. Så hvis du tenker slik, hvorfor fortsetter du å oppsøke diskusjoner med meg? Slutt å quote meg, jeg er ikke interesert i din religiøse ateisme. Lykke til med å finne mening i livet.

Hvis du ikke ønsker å diskutere dine påstander, hvorfor poster du dem i et diskusjonsforum? Hvis du ønsker å preke, og kun få støtte av andre kristne, bør du heller oppsøke et lukket ekkokammer. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Colin. skrev (1 time siden):

Nei. Dere forsøker å heve dere over andre. Ser det gang på gang i hvordan dere omtaler individer som har hatt opplevelser som forteller sine vitnesbyrd. "Hallusinasjoner" "Psykose" "Innbillning".

Dette er mulige forklaringer, det er du som kaller det å heve seg over andre, kanskje fordi du ganske enkelt ikke vil godta den forklaringen. 

PÃ¥inter skrev (1 time siden):

En viss religiøsitet fra enkelte ateister er det dog.

Da forstår du egentlig ikke ordet ateisme eller ordet religiøsitet, ateisme er det motsatte av teisme, så hvordan kan ateisme ha en grad av teisme, det gir virkelig ingen mening. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutes ago, Capitan Fracassa said:

Før jeg svarer, må jeg nesten få et godt dokumentert eksempel på at dette faktisk har skjedd. Før jeg får det, har jeg ingen grunn til å tro at dette er fakta.

Finnes nok av YT-videoer, bare å søke så finner du dem.

9 minutes ago, Capitan Fracassa said:

Hvis du ikke ønsker å diskutere dine påstander, hvorfor poster du dem i et diskusjonsforum? Hvis du ønsker å preke, og kun få støtte av andre kristne, bør du heller oppsøke et lukket ekkokammer. 

Projiserer du ikke litt vel her? Ekkokammeret er jo dere religiøse ateister som sitter her å plusser hverandre. 😂 Ingen preker mer enn deg her. 🥸

Skrevet
Colin. skrev (1 time siden):

Du kan begynne med å forklare hvordan de som har hatt "NDE" har tilegnet seg informasjon om noe de ikke kunne vite når de var borte, for så å våkne opp igjen og fortelle informasjon de umulig kunne visst ifra familiemedlemmer som ikke var til stede da de ble operert. Du vil nok klassifisere det som løgn, uansett om det finnes utallige vitnesbyrd på mange forskjellige måter.

Først må du faktisk gi dokumentasjon for at det du beskriver har skjedd, bevise at de ikke har hatt tilgang til denne informasjonen er også nødvendig. 

• Liker 1
Skrevet
Colin. skrev (2 minutter siden):

Projiserer du ikke litt vel her? Ekkokammeret er jo dere religiøse ateister som sitter her å plusser hverandre. 😂 Ingen preker mer enn deg her. 🥸

Igjen👇🏼

image.gif.185d03ec473b8cd13c8ddc0bca6fc375.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...