kremt Skrevet fredag kl 09:34 Skrevet fredag kl 09:34 Stoltenberg ble spurt om folk nå burde skynde seg å kjøpe eller bestille elbil før avgiftene trådte i kraft. Umiddelbart svarte han "Det er allerede for sent, avgiftene er aktive nå" Det er bare helt utrolig. Her har man kommet med et forslag til budsjett presentert av et mindretall. Og så presenterer det man som det allerede er vedtatt og innført. Det viser en utrolig arroganse og samtidig evne og vilje til å regelrett lyve. Disse folkene tror de er guder og urørlige. 1 1
obygda Skrevet fredag kl 10:33 Skrevet fredag kl 10:33 (endret) Morromann skrev (4 timer siden): Det er mulig og jeg skal selv innrømme at jeg ikke har så veldig sterke meninger om noen av de to sakene, men det er ikke poenget. Poenget er at "arbeider"-partiet lyver til velgerne og blir valgt på det grunnlaget. Da spiller det ikke så stor rolle hva de har løyet om og hva opposisjonen mener om de sakene som "arbeider"-partiet har blitt tatt i løgn for. Det handler om prinsipper. Tja, hvor mange stemmer de fikk for akkurat dette er ikke så godt å si. Jeg vet ikke hvor mye løftene om ferje spilte inn. På Østlandet som er hvor hovedvekten av AP-velgere bor er det ikke akkurat så mange som er avhengige av ferjer, og vestlandsfylkene er mer "blå". Joda, så har vi sør-Trøndelag og nord-Norge som er solide røde fylker, men der er jo befolkningen mindre så det er neppe løfter om ferje som ble det utslagsgivende. Og som sagt, AP-velgere på Østlandet er vel ikke opptatt av ferjer. Og så er det jo slik at de gamle damene som stemmer AP fordi de er forelsket i Støre og Stoltenberg neppe er avhenige av daglige ferjer uansett hvor de bor i landet og eventuelt studielån er nedbetalt for lengst; ja om de har utdannelse i det hele tatt da, noe som slett ikke alltid er tilfelle. Og siste meningsmåling viste en ubetydelig nedgang for AP godt innenfor feilmarginene. Har vi ikke alltid hatt det da? Kan vel neppe sies å være noe nytt? Og det hadde blitt surmulet en stund, helt til det hele var glemt og henvis til minnehullet etter et par måneder. Slik som har skjedd så mange mange mange ganger før. Du må ikke glemme ar vi har en valgordning som gjør at færre stemmer ligger bak hver representant i distriktene. Forøvrig er det helt irrelevant hva folk på sentrale østlandet stemte fordi står ikke bak stortingsrepresentantene som kommer fra disse fergekommunene eller distriktsnorge generelt. Så jeg vil hevde de,Ap, har jukset til seg stemmer og stortingsplasser. Endret fredag kl 10:34 av obygda 2
Tussi Skrevet fredag kl 18:10 Skrevet fredag kl 18:10 (endret) Nå begynner det å bli voldsomt mye her. De lyver om gjeldsslette og gratis ferjer. Så kommer det frem at de har løyet også for de som driver små kraftverk ift grunnrenteskatt Nå kommer det frem at de OGSÅ har løyet om Stad-tunellen, der de skal ha sagt at det ble for dyrt, samtidig som de skal ha NEKTET Kystverket å gå i forhandlinger om pris som kunne gjøre det billigere https://www.nrk.no/vestland/stad-skipstunnel_-nye-skuldingar-om-at-ap-_bloffa_-i-valkampen-1.17624658 Dette vitner om bevisst og systematisk løgn, der man faktisk kun bryr seg om å bli gjenvalgt, koste hva det koste vil, helt uten å bry seg om hva som er sant og ikke. Dette setter AP i et helt annet lys hos meg. Jeg likte dem ikke, men man kan faktisk overhodet ikke stole på et eneste ord av hva de sier En liten digresjon, dette innlegget er skrevet på samme sted som løgnene startet, i ferja over Boknafjorden... Endret fredag kl 18:17 av Tussi 3 1
obygda Skrevet fredag kl 18:46 Skrevet fredag kl 18:46 Tussi skrev (27 minutter siden): Nå begynner det å bli voldsomt mye her. De lyver om gjeldsslette og gratis ferjer. Så kommer det frem at de har løyet også for de som driver små kraftverk ift grunnrenteskatt Nå kommer det frem at de OGSÅ har løyet om Stad-tunellen, der de skal ha sagt at det ble for dyrt, samtidig som de skal ha NEKTET Kystverket å gå i forhandlinger om pris som kunne gjøre det billigere https://www.nrk.no/vestland/stad-skipstunnel_-nye-skuldingar-om-at-ap-_bloffa_-i-valkampen-1.17624658 Dette vitner om bevisst og systematisk løgn, der man faktisk kun bryr seg om å bli gjenvalgt, koste hva det koste vil, helt uten å bry seg om hva som er sant og ikke. Dette setter AP i et helt annet lys hos meg. Jeg likte dem ikke, men man kan faktisk overhodet ikke stole på et eneste ord av hva de sier En liten digresjon, dette innlegget er skrevet på samme sted som løgnene startet, i ferja over Boknafjorden... Glem klima krisen..vi har fått en nytt politisk klima i landet der løgn er en viktig ingrediens for å lykkes. 3 1
Morromann Skrevet i går, 08:35 Skrevet i går, 08:35 obygda skrev (21 timer siden): Du må ikke glemme ar vi har en valgordning som gjør at færre stemmer ligger bak hver representant i distriktene. Forøvrig er det helt irrelevant hva folk på sentrale østlandet stemte fordi står ikke bak stortingsrepresentantene som kommer fra disse fergekommunene eller distriktsnorge generelt. Så jeg vil hevde de,Ap, har jukset til seg stemmer og stortingsplasser. Joda, men det har de gjort før. Hele deres forrige periode var jo basert på en gedigen bløff; "nå er det vanlige folks tur". Og vi så jo det; det ble vanlige folks tur til å betale ågerpriser på lønn, få monsterrenter, se nærmiljøene deres ødelagt av vindturbiner, dårligere kjøpekraft, stå i matkø og til å bli overvåket etter innføringen av stadig mer dystopiske overvåkningslover. En stund lekte også "arbeider"-partiet med tanken om at det skulle bli vanlige folks tur til å settes i tvangsarbeide under en krise som statsministeren skulle vedta var en krise, noe de heldigvis ble forhindret å gjennomføre i ellevte time. Alt dette fikk folk som gadd å følge med med seg. Ja, kjenner til valgordningen som gir distrikter fordeler, men de fleste AP-representantene kommer likevel ikke derfra og jeg tror, ut i fra senere målinger at de ikke har mistet så veldig mange velgere på dette uansett; det er nok minimalt så et nyvalg ville gitt omtrent samme resultat. Men jeg tror det blir borgerlig i 2029, uavhengig om det er gode eller dårlige tider i Norge grunnet den vanlige 8-årssyklusen hvir folk har gått lei av de samme trynene og vil ha et skifte. Samt at en del av demografien som stemmer AP av tradisjon vil ha gått ut av tiden i løpet av de årene; de mest lojale AP-velgerne er jo folk og spesielt kvinner godt oppe i årene. Tussi skrev (14 timer siden): Dette vitner om bevisst og systematisk løgn, der man faktisk kun bryr seg om å bli gjenvalgt, koste hva det koste vil, helt uten å bry seg om hva som er sant og ikke. Ja, men dette er overhodet ikke noe nytt for meg og er velkjent. Det er ikke første gang og det blir ikke den siste heller. Tussi skrev (14 timer siden): Dette setter AP i et helt annet lys hos meg. Jeg likte dem ikke, men man kan faktisk overhodet ikke stole på et eneste ord av hva de sier Det har heller ikke jeg gjort på ganske så lenge. obygda skrev (13 timer siden): Glem klima krisen..vi har fått en nytt politisk klima i landet der løgn er en viktig ingrediens for å lykkes. Er det noe vi kan være brennsikre på er at "arbeider"-partiet vil doble på med "klimatiltak" som vi skal betale skjorta for; der kan vi "stole" på dem, og at de gjør det lenge etter at andre land begynner å revurdere "grønt skifte"-politikken fordi den ikke er bærekraftig. Men ikke glem at Støre mener dette er vår nye olje: https://www.dn.no/med-egne-ord/klimapolitikk/parisavtalen/klimabudsjett/vi-skal-leve-av-a-redde-klima/2-1-686820 1 1
halnes1 Skrevet i går, 14:52 Skrevet i går, 14:52 Jeg husker når Stoltenberg vart statsminister. Han løy notorisk hele tiden. Noen andre som er det`? 1
Vokteren Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Stoltenberg og Støre får så hatten passer av Solberg: https://www.vg.no/nyheter/i/KMQado/erna-solberg-om-jens-stoltenberg-ikke-en-deltidsjobb Et budsjett som mangler forankring og som presses gjennom med Trumpmetoder viser bare at wonderboy-Jens har påtatt seg jobben som finansminister som en deltidsjobb.. 1
obygda Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Vokteren skrev (13 minutter siden): Stoltenberg og Støre får så hatten passer av Solberg: https://www.vg.no/nyheter/i/KMQado/erna-solberg-om-jens-stoltenberg-ikke-en-deltidsjobb Et budsjett som mangler forankring og som presses gjennom med Trumpmetoder viser bare at wonderboy-Jens har påtatt seg jobben som finansminister som en deltidsjobb.. Arroganse,eller dette sammensatte ordet matkarroganse, passer her. Veldig typisk arbeiderpartiet å holde tilbake informasjon som kan svekke partiet inn i en valgkamp. Det nye er at man lyver om egne lovnader og konstruerer løgner om motstandere for å stjele velgere. Det oppleves som om vi har fått amerikanske spinndoktorer på utlån fra Trump adminstrasjonen inn i norsk politikk. Denne Ap regjeringen er nok tidenes svakeste og vil lett kunne dyttes til å komme truende med kabinettspørsmål. 3
obygda Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Legger inn denne: https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/jan-petter-sissener-jonas-gahr-store-mangler-helt-de-nodvendige-egenskapene-for-a-lede-en-nasjon/o/5-95-2685357 Her slås det tvil om egnethet mhp Støre som statsminister. 1
del_diablo Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 14 hours ago, Vokteren said: Får virkelig Støre så hatten passer, vis Støre fortsatt får regjeringsmakt og dagens stemmebolker i 4 år til?
freedomseeker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden https://www.dn.no/politikk/finansdepartementet/statsbudsjettet-2026/bolig/reagerer-kraftig-pa-stoltenbergs-boligtall-betimelig-a-sporre-om-departementet-kamuflerer/2-1-1890261
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå