Drunkenvalley Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden (endret) 5 minutes ago, Noxhaven said: ... Mykje feil her. Først, kva om nokon er seksuelt tiltrukket av menn med vagina? Er dei tiltrukket til menn eller kvinner da? 🤔Og vise versa med kvinner med penis. Realiteten er jo openbar at når biologien ikkje lengre passer inn i binær så er det direkte dumt å prøve tvinge det til å vera binært. For det andre så er det betydelig meir enn ein promille i avvik. 👀 Endret 14 timer siden av Drunkenvalley 1 1
Vokteren Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Drunkenvalley skrev (12 minutter siden): Mykje feil her. Først, kva om nokon er seksuelt tiltrukket av menn med vagina? Er dei tiltrukket til menn eller kvinner da? 🤔Og vise versa med kvinner med penis. Realiteten er jo openbar at når biologien ikkje lengre passer inn i binær så er det direkte dumt å prøve tvinge det til å vera binært. For det andre så er det betydelig meir enn ein promille i avvik. 👀 Det kommer an på øyet som ser da gruppen er svært uensartet. https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Publikasjoner/Representantforslag/2021-2022/dok8-202122-276s/?all=true De fleste i denne gruppen er usikre på sin kjønnsidentitet sannsynligvis pga traumatiske opplevelser, manglende trygge rollefigurer eller generell utvanning av normer. Mote, gruppepress, psykisk uhelse, uendelig valgfrihet og seksuell usikkerhet spiller sikkert også en rolle.
Fatninja Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden 1 hour ago, Drunkenvalley said: Mykje feil her. Først, kva om nokon er seksuelt tiltrukket av menn med vagina? Er dei tiltrukket til menn eller kvinner da? 🤔Og vise versa med kvinner med penis. Realiteten er jo openbar at når biologien ikkje lengre passer inn i binær så er det direkte dumt å prøve tvinge det til å vera binært. For det andre så er det betydelig meir enn ein promille i avvik. 👀 Hvis en kvinne bruker en dildo av plast og gummi og får orgasme, er hun hva? Plastofil? For å ha litt hakk i plata: Seksuelle og estetiske preferanser og evt. mentale forstyrrelser er ikke det samme som kjønn. 2
fredrik2 Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden (endret) 2 hours ago, Drunkenvalley said: Realiteten er jo openbar at når biologien ikkje lengre passer inn i binær så er det direkte dumt å prøve tvinge det til å vera binært. Vilken biologi er det som ikke passar in i binärt? Eller sagt på en annan måte vad er det som regnes som kön bland de som er tydliga med at det finns fler än två kön? Vet at jag har sett noen eksempel noen gang, noen som också påstår att det finns 50+ kön men normalt tycker jag ikke folk er speciellt specifika med vad som er disse andra könen än man och kvinna. Det allra mesta handlar ju faktisk om males som känner sig som kvinne och females som känner sig som man och några som sier att de ikke er noe alls. Eller er transkvinne et eget kön? edit: såg videon om de sju kjønnen. Er intressant at en transkvinne enligt den "definitionen" alltså er et eget kjønn samtidigt som de sier at de er kvinner, alltså et av de två kjønnen. Endret 12 timer siden av fredrik2
Noxhaven Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Drunkenvalley skrev (1 time siden): Mykje feil her. Først, kva om nokon er seksuelt tiltrukket av menn med vagina? Er dei tiltrukket til menn eller kvinner da? 🤔Og vise versa med kvinner med penis. Realiteten er jo openbar at når biologien ikkje lengre passer inn i binær så er det direkte dumt å prøve tvinge det til å vera binært. For det andre så er det betydelig meir enn ein promille i avvik. 👀 Klart biologi passer inn i det binære. Jeg trodde ikke noen her mente at det var kontroversielt at biologisk så er det kun 2 kjønn. Mann og kvinne? Menn med vagina? Kvinner med penis? Mulig det passer inn i preferansen å være tiltrukket av både menn og kvinner som jeg nevnte? Folk som ikke bryr seg så mye om hva kjønnet er bare personen er god og fin for dem. Det er uansett snakk om mann og kvinne. Som fortsatt er 0 eller 1. Altså binært. Om det er en mann som velger å lage et hull i kroppen sin så andre kan trykke penisen sin inn i det hullet så blir de ikke plutselig 60% mann og 40% kvinne. Altså jeg er ikke motstander av at de gjennomfører slike inngrep på seg selv - så lenge de er voksne selvstendige mennesker så må alle få bestemme over egen kropp - men kirurgi, smike, fotoshop og filtere endrer ikke det biologiske kjønnet til personen - men det kan i det minste få de til å akseptere seg selv i noe større grad noe som er positivt - det vil si så lenge de ikke kan endre eget selvbilde og selvfølelse med kroppen de er født med, noe som trolig ville vært det aller beste for at selvbilde deres skal matche virkeligheten. 1
Noxhaven Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Fatninja skrev (1 time siden): Hvis en kvinne bruker en dildo av plast og gummi og får orgasme, er hun hva? Kåt? 1
Red Frostraven Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden fredrik2 skrev (38 minutter siden): Vilken biologi er det som ikke passar in i binärt? Kjønnsceller er binært. Kjønn er bimodalt, og minst 4 separate ting; Kjønnsceller, ytre kjønnsorgan, kropp, og hjerne -- hvor bare kjønnsceller er rent binært. De øvrige har evolusjonært tilpasset seg strategier for kjønn, men gitt en ikke-religiløs forståelse av biologi så behøver disse elementene ikke konformere til kjønnsceller -- og er separate ting som assosieres med individer med en type kjønnsceller/gameter, ikke noe som tilhører dem. Det er egentlige feil å regne disse fire som del av samme fenomen, mann og kvinne -- utenom som observasjon om hva som er vanlig og opptrer sammen; det blir å tillegge biologien intensjon. 3
fredrik2 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 1 hour ago, Red Frostraven said: Kjønnsceller er binært. Kjønn er bimodalt, og minst 4 separate ting; Kjønnsceller, ytre kjønnsorgan, kropp, og hjerne -- hvor bare kjønnsceller er rent binært. De øvrige har evolusjonært tilpasset seg strategier for kjønn, men gitt en ikke-religiløs forståelse av biologi så behøver disse elementene ikke konformere til kjønnsceller -- og er separate ting som assosieres med individer med en type kjønnsceller/gameter, ikke noe som tilhører dem. Det er egentlige feil å regne disse fire som del av samme fenomen, mann og kvinne -- utenom som observasjon om hva som er vanlig og opptrer sammen; det blir å tillegge biologien intensjon. Synd at du ikke svarade på hela mitt inlägg framförallt det jag skrev i samma paragraf "Eller sagt på en annan måte vad er det som regnes som kön bland de som er tydliga med at det finns fler än två kön? " Kan ikke du eller noen annen hjälpa mig med att säga vad de där andra könen är? Alltså vad de heter, eksempel på personer med det könet? Nu är det nästan bara noe diffust om noe spektrum eller liknande samtidigt som folk pratar om kvinne, man, transkvinne (som er en kvinne), transman (som er en man) och ikke binära (som ikke ens er ett kön). 1
Camlon Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden On 10/26/2025 at 5:42 PM, Red Frostraven said: Sosialt kjønn på norsk er gender på engelsk, så jeg antok at du mente kjønnsidentitet, spesielt i konteksten av diskusjonen. sosialt kjønn gender verb noun social science concept - range of physical, mental, and behavioral characteristics distinguishing between masculinity and femininity https://nb.glosbe.com/nb/en/sosialt kjønn Men uansett er verken gender eller gender binært, eller..? Ja, sosialt kjønn betyr gender, men gender betyr ikke kjønnsidentitet. Gender identity betyr kjønnsidentitet. Så nei, jeg mente ikke kjønnsidentitet. Personlig opplever jeg ikke å ha noen kjønnsidentitet, jeg vet hvilket biologisk kjønn jeg har, hvilket sosialt kjønn jeg blir oppfattet som, men jeg føler ikke mitt kjønn. Sosialt kjønn er ikke binært. I praksis kategoriserer samfunnet mennesker som mann, kvinne eller ukjent, hvor ukjent betyr at andre ikke vet hvor du hører hjemme. Man kan også bli oppfattet forskjellig i ulike sosiale sammenhenger. Konseptet sosialt kjønn er nyttig fordi det beskriver hvordan kjønn faktisk fungerer. En biologisk mann som kaller seg kvinne, vil ofte fortsatt bli sett på som mann av samfunnet. En biologisk mann som ser ut som kvinne, vil derimot bli behandlet som kvinne uansett hva han eller hun tenker om seg selv. Sosialt kjønn handler derfor om hvordan andre ser deg, ikke hva du selv identifiserer deg som. 1
DukeNukem3d Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Nå tror jeg forvirringen snart er total.. "Hon är Danmarks största Tiktokare. Men nu har Salma Naddaf, 36, packat väskorna och lämnat Europa. – Mina barn borde inte växa upp på en plats med seder och traditioner som inte liknar våra, säger hon." Salma Naddaf flyttar från Danmark till Syrien – Prideflaggan avgjorde Endret 3 timer siden av DukeNukem3d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå