Gå til innhold

Nettbrett barn, apple vs samsung

Villfaren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kjøper man til barn som spiller gratis spill, ser på netflix etc? 

Tenkte å slå til på Samsung Galaxy Tab S10 Lite WIFI med håp om at det ikkje lagger noe voldsomt bare en fyrer på ett bilspill eller starter netflix. 

Eg ser for meg at det er flere av disse gratis reklamefinansierte møkkaspillene de kan installere på android kontra apple? 

Noen som har noen tanker om hva de ville gjort og hvorfor? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Villfaren skrev (18 timer siden):

Hva er budsjettet ditt, og bruker du Apple eller noe annet fra før av?

Skrevet
Runar skrev (3 timer siden):

Hva er budsjettet ditt, og bruker du Apple eller noe annet fra før av?

Hei og takk for at.

5000 er maks tenker eg.

Er i både eple og Samsung verden sånn sett. Sett litt på denne iPad 11 og Samsung s10 lite, men stoler ikkje helt på Samsung i billig segmentet

Skrevet

De billig android brettene har ganske laber spec ofte så bare ikke forvent noen iPad. Selv de dyre blir ikke i nærheten heller, men helt ok. 

Nå er jeg ikke veldig bevandret innen spill verden utover, men er det egentlig så mye mer gratis spill å finne til android? Unga her bruker android nettbrett i billig segmentet, men det går tregt og er ikke noe bra opplevelse med de. Årsaken er egentlig at de knerta forrige iPad kjapt og da gadd jeg ikke å bruke såpass mye på noe som lett røyk til igjen. 

Skrevet

Tenker at en litt eldre iPad sikkert gjør jobben. Vi har en iPad fra 2017 eller noe, og den takler fortsatt både Minecraft og Roblox. Skal sies at Roblox lagger litt, men det er fullt spillbart. Regner med at en modell fra 2022-ish ville vært tipp topp.

Skrevet
Villfaren skrev (22 timer siden):

Jeg ville droppa nettbrett helt. Vi hadde det før men bestemte oss for å ta det vekk når vi så hvordan det påvirket barna negativt. Det er ikke bra for barna å ha nettbrett, og forskningen viser nå at å slippe teknobransjen fri i hjemmet er veldig problematisk. Jeg vil også sterkt anbefale å unngå "gratis" spill pga måten de er laget på.

Hos oss må de gjerne se Netflix, men det skjer på tvn i stua, sammen med oss. Da blir det en familieting, og barnet er ikke isolert med sin ting. Spill har vi en PS5, men her kan man gjerne gå for en Switch eller lignende for prisen av en tablet. Spillene her er bedre for barna, og har ikke den samme dopmin-junkie-modellen som skal dra inn mest mulig cash. Roblox ville jeg uansett styrt unna da det er uten kontroll stort sett uansett hva foreldre setter av aldersgrenser.

Skrevet
Villfaren skrev (22 timer siden):

Eg ser for meg at det er flere av disse gratis reklamefinansierte møkkaspillene de kan installere på android kontra apple?

Det vil typisk være fleire tilgjengelege appar på Apple produkt sidan det der er færre variasjonar i mobil/nettbrett slik at det er mindre fare for bugs. 

Det er likevel ein viss tendens til at mange utviklarar tenker at Apple brukarar er meir pengesterke og betalingsvillige slik at til Android er det ofte meir reklamefinansierte appar. 

Skrevet
Zepticon skrev (15 minutter siden):

Jeg ville droppa nettbrett helt. Vi hadde det før men bestemte oss for å ta det vekk når vi så hvordan det påvirket barna negativt. Det er ikke bra for barna å ha nettbrett, og forskningen viser nå at å slippe teknobransjen fri i hjemmet er veldig problematisk. Jeg vil også sterkt anbefale å unngå "gratis" spill pga måten de er laget på.

Hos oss må de gjerne se Netflix, men det skjer på tvn i stua, sammen med oss. Da blir det en familieting, og barnet er ikke isolert med sin ting. Spill har vi en PS5, men her kan man gjerne gå for en Switch eller lignende for prisen av en tablet. Spillene her er bedre for barna, og har ikke den samme dopmin-junkie-modellen som skal dra inn mest mulig cash. Roblox ville jeg uansett styrt unna da det er uten kontroll stort sett uansett hva foreldre setter av aldersgrenser.

Godt poeng og enig. Vi har en ganske streng  (føler eg) skjermtid i huset allerede. Men samtidig så prøver vi å la ungene følge med med tiden og lar de lære seg å bruke verktøyene. Her går det både i videoredigering og musikk, og slike ting også, og ikkej bare møkkaspill. Foreløpig har det fungert ganske greit, og hen er selv ganske flink til å legge fra seg skjerm.

Skrevet
Villfaren skrev (6 minutter siden):

Godt poeng og enig. Vi har en ganske streng  (føler eg) skjermtid i huset allerede. Men samtidig så prøver vi å la ungene følge med med tiden og lar de lære seg å bruke verktøyene. Her går det både i videoredigering og musikk, og slike ting også, og ikkej bare møkkaspill. Foreløpig har det fungert ganske greit, og hen er selv ganske flink til å legge fra seg skjerm.

Om kreativitet er målet og det må være en tablet ville jeg valgt ipad, rett og slett pga større økosystem av programmer og (subjektivt) bedre hardware og touchkontroll. 

Skrevet

Min Ipad mini 4 gjør enda susen til video. Helt ok batteritid. Kjøpte den brukt, og hatt den siden 2016:) Så hadde gått for Apple.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...