Gå til innhold

Hvilken AI/LLM er best til koding for en som ikke kan koding? C#.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Jeg har opp gjennom årene benyttet meg av eksterne konsulenter til å programmere diverse indikatorer i C# som brukes i et program som heter Ninjatrader (programvare for aksjehandel). 

Trenger nå en ny indikator programmert, men lurte rett og slett på å prøve å kode den selv ved hjelp av AI. 

Hva vil være mitt beste valg her? 

Om jeg så må betale for medlemskap blir det fort like rimelig som å benytte seg av en ekstern konsulent, skjønt jeg har hatt noen tilnærmet gratis jobber også opp gjennom. Man får dog som regel hva man betaler for. :) Min faste og foretrukne programmerer tar sikkert en tusenlapp eller to for jobben.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du bare forholder deg til et REST API så er du ikke bundet ditt språk, og da ville jeg kastet C# på skrothaugen og valgt noe slik som Python. 

Svaret ditt er Github Copilot, enten via VSCode med extensions, eller noe ala Cursor.

Med dette sagt så vil jeg sterkt fraråde å la en AI ta rattet på kodinga. Det funker til det ikke funker lenger, og da er du gjerne så dypt inne i en blindgate at du aldri kommer deg ut igjen. Det funker utmerket for å lære seg syntaks til et nytt språk, men jeg lærte meg fundamental koding lenge før LLM var en ting, så jeg vet ikke om det er lurt å lære fundamentet av å observere/spørre en LLM eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...