Spillredaksjonen Skrevet mandag kl 19:00 Skrevet mandag kl 19:00 – Jeg har alltid hatt problemer med tidsfrister George R.R. Martin, forfatteren bak bokserien som inspirerte <em>Game of Thrones</em>, erkjenner at han deler fansens frustrasjon over at den etterlengtede sisteboka <em>The Winds of Winter</em> fortsatt ikke er ferdig. Les hele saken på Gamer.no» 1 1
Tycho Urke Skrevet mandag kl 19:15 Skrevet mandag kl 19:15 Bedre og bare akseptere at han aldri kommer til å skrive bøkene ferdig.
Donkey Kong Skrevet tirsdag kl 08:21 Skrevet tirsdag kl 08:21 Tycho Urke skrev (13 timer siden): Bedre og bare akseptere at han aldri kommer til å skrive bøkene ferdig. Enig. Dette sa han i oktober 2012 Sitat Martin provided a promising update when he told Adria's News, "I've already written 400 pages of my sixth book, and I really look forward to publishing it in 2014 I 2015 utsatte han lansering til 2016 Sitat But in April 2015, he noted he hoped to finish before the sixth season of "Game of Thrones" aired the following year Det er åpenbart at han ikke kommer noen vei. Sannsynligvis en kombinasjon av at bøkenes omfang til slutt overveldet ham, samt den mildt sagt lunkne responsen til hvordan bøkene til slutt skal ende (med "Bran the broken" på tronen).
Uderzo Skrevet tirsdag kl 08:47 Skrevet tirsdag kl 08:47 Jeg tror han mistet all interesse for lenge siden, han har stort sett bare jobbet med sideprosjekter de siste 10+ årene, han burde være ærlig med seg selv og sine lesere og bare si at han ikke kommer til å fullføre serien, så alle bare kan komme seg videre. Han er 77 år, selv om han skulle fått skrivelysten sin tilbake og holdt en radig hastighet på skrivingen så tror jeg det er nær null sjanse for han å bli ferdig før han detter av pinnen. Jeg er glad for at jeg aldri begynte på ASOIAF 😅 2
Zeph Skrevet tirsdag kl 09:59 Skrevet tirsdag kl 09:59 Som mange har sagt så tok nok Game of Thrones (serien) livet av resten av bøkene. Med heile historien i grove trekk allereie vist på skjermen så forsvann nok mykje av motivasjonen for å skrive vidare. Det hjalp kanskje ikkje at den siste sesongen fekk ein del pepper handlinga. Eg bestemte meg for mange år sidan at eg skulle vurdere å lese ASOIAF om Martin fullførte serien. 1
LampeLars94 Skrevet i går, 04:56 Skrevet i går, 04:56 Han burde fått inn en ghost writer til å hjelpe, men egoet tillater vel ikke det. Denne serien blir nok aldri ferdig.
DukeNukem3d Skrevet i går, 05:00 Skrevet i går, 05:00 Jeg gleder meg jo til siste boka sånn at jeg endelig kan finne ut hvordan alt dette egentlig spilte seg ut. Med D&D ble det bare tull og tøys siste sesong. Så jeg skulle ønske at han skrev de ferdig en eller annen gang 1
Sjørøver Skrevet i går, 05:20 Skrevet i går, 05:20 Uderzo skrev (20 timer siden): Han er 77 år, selv om han skulle fått skrivelysten sin tilbake og holdt en radig hastighet på skrivingen så tror jeg det er nær null sjanse for han å bli ferdig før han detter av pinnen. Kan være han har skrevet tusenvis av sider og ønsker at noen kommer inn å lapper det sammen etter sin død. DukeNukem3d skrev (17 minutter siden): Jeg gleder meg jo til siste boka sånn at jeg endelig kan finne ut hvordan alt dette egentlig spilte seg ut. Med D&D ble det bare tull og tøys siste sesong. Så jeg skulle ønske at han skrev de ferdig en eller annen gang Historien i serien er den samme som var planlagt for bøkene, i grove trekk. Frister det? 1
Kontorstol Skrevet i går, 05:23 Skrevet i går, 05:23 DukeNukem3d skrev (19 minutter siden): Jeg gleder meg jo til siste boka sånn at jeg endelig kan finne ut hvordan alt dette egentlig spilte seg ut. Med D&D ble det bare tull og tøys siste sesong. Så jeg skulle ønske at han skrev de ferdig en eller annen gang Artikkelen skriver "sisteboka", men det er det ikke. The Winds of Winter er den nest siste planlagte boka i serien, så uansett om denne blir gitt ut før G.R.R.M dør kommer serien aldri til å avsluttes. Sjørøver skrev (1 minutt siden): Kan være han har skrevet tusenvis av sider og ønsker at noen kommer inn å lapper det sammen etter sin død. Han har spesifikt sagt at ingen skal skrive ferdig serien for han, og at alt som ikke er publisert skal brennes. 1
Zeph Skrevet i går, 05:27 Skrevet i går, 05:27 Sjørøver skrev (4 minutter siden): Historien i serien er den samme som var planlagt for bøkene, i grove trekk. Frister det? Ein kunne jo håpa på at om han fullførte serien så skreiv han det om litt ift. serien etter å ha sett reaksjonane på sesong 8. Ikkje nødvendigvis dei store konklusjonane, men veien fram. Eit problem med dei siste sesongane er at ting går veldig fort og karakterutviklinga manglar eit betre grunnlag. Det er lettare å fylle ut om sånt i ei bok enn på skjermen. 1
DukeNukem3d Skrevet i går, 06:54 Skrevet i går, 06:54 Joda joda, men jeg må si jeg liker procrastination-skrivingen hans. Både House of Dragons og også kommende "A knight of the seven Kingdoms" ser helt fantastisk ut spør du meg
PaladinNO Skrevet i går, 07:26 Skrevet i går, 07:26 Uderzo skrev (22 timer siden): Jeg tror han mistet all interesse for lenge siden Jeg ble overrasket da han ikke satte opp farten under planleggingen / innspillingen av serien. Stort større kilde til inspirasjon og motivasjon enn det blir vanskelig å finne. For meg så døde Game of Thrones fullstendig etter den tafatte slutten. Siste sesongen bygget seg utrolig opp før den bare falt utfor et stup. Hva bøker angår, så er det en bokserie jeg liker som også har en 3. bok jeg har gitt opp håpet for skal noen gang komme ut. https://en.wikipedia.org/wiki/The_Kingkiller_Chronicle
Uderzo Skrevet i går, 08:29 Skrevet i går, 08:29 PaladinNO skrev (8 minutter siden): For meg så døde Game of Thrones fullstendig etter den tafatte slutten. Siste sesongen bygget seg utrolig opp før den bare falt utfor et stup. Jeg syntes serien haltet lenge før det, det var noen lyspunkter her og der, men den siste sesongen tok et svalestup rett ned i dass. Ikke nødvendigvis konklusjonen som var problemet, men det var absolutt ingen oppbygging, ingen karakterutvikling som ga noen mening, det var bare en sprint raskest mulig mot mål i de siste sesongene. Plott etter plott ble bare kuttet ut, uten noen forklaring, hva skjedde med all symbolikken i forbindelse med "the whitewalkers"(?) Jeg har ingenting i mot at enkelte ting forblir et mysterium, alt trenger ikke nødvendigvis en forklaring, men en form for "payoff" forventer jeg når de bruker så mye tid på å bygge opp en historie. Du blir sittende igjen med tidenes blueballs og en følelse av "hva faen var jeg vitne til?" Det var ikke et sjokk at the mother of dragons endte opp som sin far, men oppbygningen var dårlig utført, som alt annet de siste sesongene. 1
PaladinNO Skrevet i går, 09:46 Skrevet i går, 09:46 Uderzo skrev (38 minutter siden): Jeg syntes serien haltet lenge før det, det var noen lyspunkter her og der, men den siste sesongen tok et svalestup rett ned i dass. Du blir sittende igjen med tidenes blueballs og en følelse av "hva faen var jeg vitne til?" Det var ikke et sjokk at the mother of dragons endte opp som sin far, men oppbygningen var dårlig utført, som alt annet de siste sesongene. For meg startet problemene når de begynte å bytte skuespillere. Spesielt når Ed Skrein forsvant, og ble byttet til...hvem det nå enn var. Jeg hadde forventet at en slik "gigantisk" produksjon hadde sjekket opp alt av andre avtaler på forhånd (eller hva som nå enn lå bak). Samme med The Mountain rollen. De burde gått for Hafthor Bjornsson fra starten, ikke byttet ut skuespilleren 3 ganger. Men dettte er bare praktiske problemer med serien. Hva skjebnen til Daenerys angår så kom det ikke som noen overraskelse, selv om jeg hadde et håp om at hun skulle være bedre enn faren. Det som derimot overrasket var hvor brått det kom. En slik "sykdom" er ikke noe som skjer spontant, men heller gradvis over tid. Så det hun gjorde på slutten burde ikke skjedd, ikke uten gradvis tydeligere signaler. "Sykdommen" var ikke ukjent, så de som stod henne nærmest burde gjenkjent symptomer tidligere. Følelsen av slutten for min del var "Hva var det som nettopp skjedde? Er dette alt?". Plutselig var høydepunktene etter 8 år de få scenene med en toppløs Emilia Clarke. Og det var ikke det jeg hadde forventet av en slik serie, selv om jeg ikke har noe forhold til bøkene. Var ikke engang klar over at bøkene ikke var ferdige, så jeg angrer på at jeg kjøpte serien så langt den var kommet. Jeg kommer ihvertfall ikke til å lese dem nå. Beste scenen i hele serien var "battle of Winterfell" mot white walkers. Musikken der var helt rå.
Donkey Kong Skrevet i går, 10:28 Skrevet i går, 10:28 (endret) Zeph skrev (5 timer siden): Ein kunne jo håpa på at om han fullførte serien så skreiv han det om litt ift. serien etter å ha sett reaksjonane på sesong 8 Martin har tidligere vært klar og tydelig på at han ikke vil endre historien underveis på bakgrunn av mottakelse fra fans eller fordi noen har funnet ut hvordan historien ender. Han sammenligner det med at en krimforfatter ikke kan endre hvem morderen er fordi noen gjetter hvem som er morderen, fordi spor og antydninger man allerede har skrevet ikke vil gi noen mening. Se dette klippet fra 2:42 til 3:55. Endret i går, 10:30 av Donkey Kong
Uderzo Skrevet i går, 10:29 Skrevet i går, 10:29 (endret) PaladinNO skrev (44 minutter siden): For meg startet problemene når de begynte å bytte skuespillere. Spesielt når Ed Skrein forsvant, og ble byttet til...hvem det nå enn var. Ikke bare byttet de ut skuespilleren men karakteren ble redusert til en statist uten noe som helst karakter, som hadde null og si for plottet. De kunne bare ha fjernet hele rollen slik den ble skrevet, uten at noe hadde endret seg. PaladinNO skrev (44 minutter siden): Beste scenen i hele serien var "battle of Winterfell" mot white walkers. Musikken der var helt rå. Etter min mening en av de aller verste. Den episoden var så dårlig skrevet at jeg blir helt matt. Endret i går, 10:31 av Uderzo
Donkey Kong Skrevet i går, 10:39 Skrevet i går, 10:39 Uderzo skrev (8 minutter siden): Etter min mening en av de aller verste. Den episoden var så dårlig skrevet at jeg blir helt matt. Jeg har ingen mening om den scenen. Først og fremst fordi det var for mørkt til å se noe.
Uderzo Skrevet i går, 10:40 Skrevet i går, 10:40 Donkey Kong skrev (1 minutt siden): Jeg har ingen mening om den scenen. Først og fremst fordi det var for mørkt til å se noe. Det er en av mange problemer med den episoden for å si det forsiktig 😂
Sjørøver Skrevet i går, 10:49 Skrevet i går, 10:49 Uderzo skrev (7 minutter siden): Det er en av mange problemer med den episoden for å si det forsiktig 😂 Etter den episoden så snakket ingen om GOT lenger. Det var et høydepunkt. Diskutere ukens episode med venner og kolleger. Men etter den episoden så hørte jeg ingenting. Forduftet som bensin i ørkenen.
Donkey Kong Skrevet i går, 11:01 Skrevet i går, 11:01 (endret) PaladinNO skrev (1 time siden): Hva skjebnen til Daenerys angår så kom det ikke som noen overraskelse, selv om jeg hadde et håp om at hun skulle være bedre enn faren. Det som derimot overrasket var hvor brått det kom. Jeg tror de forsøkte å vise symptomer i forkant. Blant annet at hun brente Tarley (faren til Sam), korsfestet slavehandlerne, brente Varys og var villig til å angripe Kings Landing (riktignok ved å samtidig gå med på å avslutte angrepet etter at klokken sang). Problemet var at ingen av disse beslutningene var direkte ondskapsfulle. De kunne forsvares, og fremstod ikke mer brutal enn det alle andre gjorde i dette universet. Derfor ble omvendingen fra "god" til "ond" altfor brå. Endret i går, 11:01 av Donkey Kong
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå