Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ja, uføre kan få seg kjæreste

Gjest 6d083...fa1

Anbefalte innlegg

Skrevet
On 10/12/2025 at 9:02 PM, leticia said:

Joda, de kan arbeide. Men poenget er at iallefall som 100 % ufør så mottar man ikke dagpenger ved arbeidsledighet og vil dermed heller ikke havne i arbeidsledighetsstatistikken.

Når man snakker om arbeidsledige så er det snakk om folk som kan jobbe. Uføre (bør i hovedsak) ikke kunne jobbe hvis de har en 100 % uføregrad. Noen har en restarbeidsevne selv om de er 100 % uføre. Jeg syns det blir feil å si at de er arbeidsledige, de er faktisk ferdigklarert av NAV til å være arbeidsuføre. 

Dagpenger bestemmer ikkje om man er arbeidsledig, så det poenget faller på sin egen urimelighet. Her var det ikkje snakk om arbeidsledige men uføre, at du så sliter med å koble arbeidsledige uføre må nesten bero på at det ikkje passer inn i ditt verdisyn. Sjølv om man får uføregrad 100% er man ikkje "ferdigklarert av NAV til å være arbeidsufør". NAV klarerer ingen til å bli arbeidsufør. NAV kan klarere arbeidsevna som såpass nedsatt at man bør søke om uføretrygd. Og etter karenstid(uføretrygd innvilga) blir både NAV og politikere flest glade for alle uføre som ynskje å prøve seg i arbeid eller arbeide når helsa gjere det mulig. Grad av uførhet seie heller ikkje noko om arbeidsevne eller restarbeidsevne. Arbeidsledige uføre er folk som kan jobbe alt fra 0-50% og enda meir viss di er heldige og finner seg eit arbeid som er mulig å utføre sjølv om di er ufør. Framtidas jobber er ikkje oppfunne enda og heile gnålet om logisk brist vedrørande arbeidsledige uføre synast lite gjennomtenkt...spesiellt i ein tråd om uføre..."ferdigklarert av NAV til å være arbeidsuføre"...leser du det du skriver???

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Griever skrev (8 timer siden):

Med tanke på hva alternativet ofte er ser jeg ikke noe nevneverdig problem med det, egentlig. Men jeg pleide å tenke sånn. Både det, og at det er ganske yuck at gamle menn kommer hjem med disse unge konene som er halvparten av deres alder.

Men så luftet jeg de tankene med et filippinsk vennepar av meg. Da fikk jeg to meget overbærende smil og en solid innføring i virkeligheten til folk som ikke lever livet i velferdsstaten er, og at økonomisk avhengighet og en eldre ektemann er en liten pris å betale for en vei ut av deres hverdag. 🤷‍♂️

Ser du ikke noe nevneverdig problem med dette heller? 

https://www.nrk.no/norge/_-utenlandske-kvinner-holder-ut-volden-for-a-bli-i-norge-1.13181170

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Maabren skrev (7 timer siden):

Dagpenger bestemmer ikkje om man er arbeidsledig, så det poenget faller på sin egen urimelighet. Her var det ikkje snakk om arbeidsledige men uføre, at du så sliter med å koble arbeidsledige uføre må nesten bero på at det ikkje passer inn i ditt verdisyn. Sjølv om man får uføregrad 100% er man ikkje "ferdigklarert av NAV til å være arbeidsufør". NAV klarerer ingen til å bli arbeidsufør. NAV kan klarere arbeidsevna som såpass nedsatt at man bør søke om uføretrygd. Og etter karenstid(uføretrygd innvilga) blir både NAV og politikere flest glade for alle uføre som ynskje å prøve seg i arbeid eller arbeide når helsa gjere det mulig. Grad av uførhet seie heller ikkje noko om arbeidsevne eller restarbeidsevne. Arbeidsledige uføre er folk som kan jobbe alt fra 0-50% og enda meir viss di er heldige og finner seg eit arbeid som er mulig å utføre sjølv om di er ufør. Framtidas jobber er ikkje oppfunne enda og heile gnålet om logisk brist vedrørande arbeidsledige uføre synast lite gjennomtenkt...spesiellt i ein tråd om uføre..."ferdigklarert av NAV til å være arbeidsuføre"...leser du det du skriver???

Igjen. Er man 100 % arbeidsufør så er man ikke arbeidsledig i tradisjonell forstand. (AI støtter opp om dette hvis du tar et søk med ordene "arbeidsledig ufør" som var ordene TS brukte.)

Så arbeidsledig ufør (så sant man snakker om en som er 100 % ufør) er nettopp en logisk brist. 

Man kan være arbeidsledig i tradisjonell forstand hvis man er delvis ufør, men dagpengene avkortes da mot uføretrygden. Man er altså i hovedsak ikke begge deler. (Ettersom de fleste uføre er 100 % uføre).

Når man kommer inn på NaV, AAP (arbeidsavklaringspenger) så ligger det i ordet,  men klareres enten til arbeid eller til arbeidsufør. Derfor brukte jeg ordene ferdig klarert til å være arbeidsufør. Det er ikke ensbetydende med at personen aldri kan jobbe noe,  eller aldri bli frisk nok til å jobbe fullt, men at personen er avklart som 100 % varig arbeidsufør, dvs at tilstanden minimum regnes å vare i i 7 år). I den perioden man mottar 100 % uføretrygd så kan man ikke samtidig være arbeidsledig, man havner ikke i ledighetsstatistikken, selv om man ønsker seg en jobb uten å få den. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
8 hours ago, Griever said:

Med tanke på hva alternativet ofte er ser jeg ikke noe nevneverdig problem med det, egentlig. Men jeg pleide å tenke sånn. Både det, og at det er ganske yuck at gamle menn kommer hjem med disse unge konene som er halvparten av deres alder.

Men så luftet jeg de tankene med et filippinsk vennepar av meg. Da fikk jeg to meget overbærende smil og en solid innføring i virkeligheten til folk som ikke lever livet i velferdsstaten er, og at økonomisk avhengighet og en eldre ektemann er en liten pris å betale for en vei ut av deres hverdag. 🤷‍♂️

Joda, for all del så er det ein måte å flykte fattigdom, så eg har ingenting å arrestere dei som blir med på det... men det gjer ikkje dei som oppsøker partnere på denne måten noko mindre kvalmende.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 2
Skrevet
5 minutes ago, Drunkenvalley said:

Joda, for all del så er det ein måte å flykte fattigdom, så eg har ingenting å arrestere dei som blir med på det... men det gjer ikkje dei som oppsøker partnere på denne måten noko mindre kvalmende.

Hva om det er den eneste måten de kan få sjansen til å lære noen å kjenne? Hvorfor synes du det er kvalmende? Hva tror du de som du ikke har noe å arrestere på, føler når du omtaler deres partnere på denne måten? Er ikke du en av de som vifter med dét flagget også, alle har fritt valg til å elske den de vil blant voksne individer?

Hva føler du om de som bedriver ONS-ing? Der mange gir seg ut for noe, med å gi forhåpninger men som endte i lureri? Er ikke det vel så kvalmende da?

Gjest 8c01d...2a1
Skrevet
Mitt inntrykk er at fysisk uførhet og fedme er hovedårsaken til at jeg har hatt det veldig vanskelig å finne meg en kvinne.
Fysisk uførhet kan jeg ikke gjøre veldig mye med, men hvis det er en ting jeg kunne fortalt mitt yngre selv: Tren, tren, tren
Å være sterk med mye muskler hjelper veldig mye når man er fysisk ufør, men det hjelper også veldig på å være attraktiv for kvinner.
Jeg begynte veldig tidlig å miste håret (allerede kunne man se litt av det da jeg var 18år), og jeg hadde både briller og høreapparater. I tilegg begynte jeg å legge på meg rett etter videregående skole, og det ballet bare på seg fram til jeg kom opp i slutten av 30-årene før jeg tok grep.
Jeg har veldig god økonomi. Er ikke rik, men befinner meg i øvre middelklasse med en årslønn på litt over en million, eier egen leilighet, bil og har ingen forbruksgjeld. Dette betyr at jeg har god evne til å økonomisk ta vare på en kvinne, og forsørge en familie, men samtidig ønsker jeg meg ikke en golddigger (som kan forlate meg når hun finner noe bedre) eller en tradisjonell house wife.

Anonymous poster hash: 8c01d...2a1

Skrevet
Gjest 8c01d...2a1 skrev (25 minutter siden):

Mitt inntrykk er at fysisk uførhet og fedme er hovedårsaken til at jeg har hatt det veldig vanskelig å finne meg en kvinne.

Gjest 8c01d...2a1 skrev (25 minutter siden):

Jeg har veldig god økonomi. Er ikke rik, men befinner meg i øvre middelklasse med en årslønn på litt over en million,

Av ren nysgjerrighet - hvordan får du dette til å gå ihop? Maks uføretrygd fra NAV er rundt en halv million, har du hatt uføreforsikring i tillegg, eller er du ikke egentlig ufør, eller bare delvis? Eller har du en fysisk skade uten å være arbeidsufør? 

Når det kommer til hva kvinner vil ha, så er det mange kvinner som liker "en god bamse" også ;) (med tanke på det du sa om fedmen). 

• Liker 1
Skrevet
leticia skrev (1 time siden):

Hva tror du jeg mener om juling, slaveri, og regelmessige gruppevoldtekter? 

Men det understreker poenget mitt. Når man heller velger den forjævlige tilværelsen der i frykt for et "fritt liv" i hjemlandet, så har jeg vanskelig for å bry meg nevneverdig om økonomisk uavhengighet. Og det har menneskene som eksempelvis må akseptere at barna deres blir prostituerte også.

Skrevet
Drunkenvalley skrev (52 minutter siden):

True. Men jeg har fått en annen holdning til dette ettersom jeg har vært litt aktiv i det lokale filippinske miljøet. Joda, fra min norske standard så er det sketchy. Men i praksis så forbedrer disse ordningene ofte livet til kvinnen og familien hennes betraktelig og løfter folk ut av en tilværelse som bokstavelig talt er så grusom at jeg som priviligert medlem av de 10% rikeste i verden ikke har noen forutsetning til å forstå omfanget av. 

Skrevet (endret)
Griever skrev (24 minutter siden):

Hva tror du jeg mener om juling, slaveri, og regelmessige gruppevoldtekter? 

Men det understreker poenget mitt. Når man heller velger den forjævlige tilværelsen der i frykt for et "fritt liv" i hjemlandet, så har jeg vanskelig for å bry meg nevneverdig om økonomisk uavhengighet. Og det har menneskene som eksempelvis må akseptere at barna deres blir prostituerte også.

De det gjelder "velger" jo ikke dette. De kommer til Norge i håp om et bedre liv enn de hadde. Noe de fleste faktisk får.  Så ble det ikke helt slik likevel for altfor mange. Men de har likevel gulroten om de bare blir i Norge litt til, så kan de få bli i Norge for alltid... 

Så jo, økonomisk uavhengighet er spesielt viktig for de som kommer hit, at de får ta del i det norske samfunnet på lik linje som alle andre. EDIT: DU KAN IKKE AVFEIE HVOR VIKTIG DENNE ØKONOMISKE UAVHENGIGHETEN ER; BARE FORDI DE EVENTUELT HAR DET VERRE ANDRE STEDER. Disse kvinnene må beskyttes mot slike tilstander beskrevet i artikkelen, og det norske samfunnet må bli flinkere til å avdekke og ha lovverk som fanger dem opp. Dette gjelder selvsagt alle kvinner, også de som kommer på familiegjenforening til en mann som bor i Norge som er fra samme hjemland som dem selv. 

Endret av leticia
EDIT
  • Innsiktsfullt 1
Gjest 8c01d...2a1
Skrevet
leticia skrev (25 minutter siden):

Av ren nysgjerrighet - hvordan får du dette til å gå ihop? Maks uføretrygd fra NAV er rundt en halv million, har du hatt uføreforsikring i tillegg, eller er du ikke egentlig ufør, eller bare delvis? Eller har du en fysisk skade uten å være arbeidsufør? 

Jeg er ikke uføretrygdet. Man kan være ufør uten å måtte gå til NAV for penger. Jeg jobber som utvikler og sitter med PC hele dagen, ikke noe fysisk arbeid.

Skrevet
Gjest 8c01d...2a1 skrev (5 minutter siden):

Jeg er ikke uføretrygdet. Man kan være ufør uten å måtte gå til NAV for penger. Jeg jobber som utvikler og sitter med PC hele dagen, ikke noe fysisk arbeid.

Det forklarer litt. Men f.eks invaliditetsgrad og uførhet er ikke helt det samme. Vel, uansett, fint at du har mulighet til å jobbe selv om du har fysisk skade :) 

Skrevet (endret)
15 minutes ago, Griever said:

True. Men jeg har fått en annen holdning til dette ettersom jeg har vært litt aktiv i det lokale filippinske miljøet. Joda, fra min norske standard så er det sketchy. Men i praksis så forbedrer disse ordningene ofte livet til kvinnen og familien hennes betraktelig og løfter folk ut av en tilværelse som bokstavelig talt er så grusom at jeg som priviligert medlem av de 10% rikeste i verden ikke har noen forutsetning til å forstå omfanget av. 

Eg ser kvifor dei tar risikoen, og det er derfor eg virkelig ikkje ser nokon grunn eller gode til å kritisere dei for at dei tok han. Det er derimot mildt sagt eit rødt flagg å direkte oppsøke dei som partner med den kunnskap. 

For all del da, ein altruistisk retning er mogleg her kor nokon virkelig ser etter å redde nokon. Du vil merke det fort på personene involvert om det er tilfellet!

...men typen som aktivt oppsøker unge kvinner i Thailand, Filipinene, osv, med den kunnskap at dei har all økonomisk og juridisk makt over nokon som dei henter til Norge forblir kvalme og sketchy. Dette er veldig ofte menn som veit at dei forsørger ikkje berre kona, men familien hennes hjemme, og at dei har ein usedvanlig stor makt over henne pga dette - for så ikkje å byrje nemne at dei har mykje makt fordi ho må vera med han i minst 3 år for å forbli i Norge.

Edit: Forøvrig så er eg og kjent med liknande miljø. 👀 Far min falt pladask for ei thai-dame. Ektemannen hennes var neppe så glad over det, men det var dei i mellom.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Gjest a431a...43f
Skrevet
leticia skrev (43 minutter siden):

Når det kommer til hva kvinner vil ha, så er det mange kvinner som liker "en god bamse" også ;) (med tanke på det du sa om fedmen). 

Liker kan bety så mangt. En god bamse er beroligende for damer som selv i de fleste tilfeller føler seg overvektige. Det er ganske ulikt hva damer legger i en god bamse også. En bamse kan være alt fra feit flodhest til en normalt slank mann med noen cm fett rundt livet, alt etter hennes egen form og vekt.

Anonymous poster hash: a431a...43f

Skrevet (endret)
leticia skrev (53 minutter siden):

at de får ta del i det norske samfunnet på lik linje som alle andre

🤨 Well, duh. Jeg antar du ikke tenker at det er fryktlig mange av de som henter koner fra utlandet som er steinrike menn som har råd til å forsørge hele familien selv? De aller, aller fleste som kommer hit får seg norskkurs, jobb og statsborgerskap. Innvigelsesprosenten på statsborgerskap for filippinere er nesten 100% og jeg ser ikke noen grunn til at statestikken skal være spesiely annerledes hos de fleste andre. De fleste tar dermed del i det norske samfunnet så vidt meg bekjent, så jeg vet ikke hva du sikter til her.

leticia skrev (53 minutter siden):

DU KAN IKKE AVFEIE HVOR VIKTIG DENNE ØKONOMISKE UAVHENGIGHETEN ER; BARE FORDI DE EVENTUELT HAR DET VERRE ANDRE STEDER

Flott jeg ikke gjorde det da. Spesielt siden du velger å bruke store bokstaver og greier. Jeg har vanskelig for å ikke lese de siste to innleggene dine som ganske krasse og angripende.

Jeg vil minne om at jeg kommenterte på det du sa om at du hadde et problem med de som finner noen i fattige områder slik at det blir et økonomisk avhengighetsforhold fremfor kjærlighetsforhold.

Hva tror du ratioen er på kvinner som kommer hit av kjærlighet kontra de som kommer hit pga fattigdom, og dermed per definisjon er i et økonomisk avhengighetsforhold? Hvor mange av de som kommer hit fra fattige strøk av kjærlighet er også i et økonomisk avhengighetsforhold, for den saks skyld?

I den konteksten så visst faen kan jeg avfeie den økonomiske avhengighetsdelen av ordningen, slik de som faktisk lever dette gjør. Det betyr ikke at jeg støtter voldtekter, misbruk, økonomisk vold, eller er imot at de skal delta i samfunnet, at de skal være uten noen økonomisk frihet for alltid eller at de ikke trenger noe beskyttelse eller alt det andre du prater om.

Endret av Griever
Skrevet
Gjest a431a...43f skrev (32 minutter siden):

Liker kan bety så mangt. En god bamse er beroligende for damer som selv i de fleste tilfeller føler seg overvektige. Det er ganske ulikt hva damer legger i en god bamse også. En bamse kan være alt fra feit flodhest til en normalt slank mann med noen cm fett rundt livet, alt etter hennes egen form og vekt.

Anonymous poster hash: a431a...43f

Selvsagt. Poenget var at det ikke er en umulighet å få seg (slank og pen) dame selv om man er ganske overvektig selv. Samme andre veien, du ser vel feite damer som er sammen med en "kjekkas"? 

Altså, det er lettere å endre på utseendet sitt enn personligheten. Utseendet forfaller over tid også. Mitt poeng er at personligheten er viktigst. 

Skjønner såklart at det føles vanskelig å tenke slik hvis man føler at det er utseendet som gjør at man ikke har hellet med seg når man søker etter en kjæreste.

Skrevet
Griever skrev (12 minutter siden):

🤨 Well, duh. Jeg antar du ikke tenker at det er fryktlig mange av de som henter koner fra utlandet som er steinrike menn som har råd til å forsørge hele familien selv? De aller, aller fleste som kommer hit får seg norskkurs, jobb og statsborgerskap. Innvigelsesprosenten på statsborgerskap for filippinere er nesten 100% og jeg ser ikke noen grunn til at statestikken skal være spesiely annerledes hos de fleste andre. De fleste tar dermed del i det norske samfunnet så vidt meg bekjent, så jeg vet ikke hva du sikter til her.

Men jeg snakker ikke om disse, men om de som ikke er like heldige. De du kunne lese om i artikkelen. Hvis det hadde vært et krav om at de jobbet, eller var i annen aktivitet slik at de ikke ble totalt isolert, tror du ikke noen flere av de hadde kommet seg ut av voldelige ekteskap da? De det går bra med er kjempeflott, men det er greit at alle har et sikkerhetsnett utenfor hjemmet som de får tilgang på. Jeg bryr meg om at systemet er der for å ta vare på både disse kvinner, og alle andre som måtte falle gjennom systemene vi har i Norge. 

Griever skrev (18 minutter siden):

Flott jeg ikke gjorde det da. Spesielt siden du velger å bruke store bokstaver og greier. Jeg har vanskelig for å ikke lese de siste to innleggene dine som ganske krasse og angripende.

Jeg skreiv med store bokstaver for å tydeliggjøre hva som jeg redigerte av innlegget mitt, siden redigeringen kom mitt inni et avsnitt. Det var heller ikke min hensikt å komme med noen angrep mot deg hvis du tolket det slik. 

Griever skrev (20 minutter siden):

Hva tror du ratioen er på kvinner som kommer hit av kjærlighet kontra de som kommer hit pga fattigdom, og dermed per definisjon er i et økonomisk avhengighetsforhold? Hvor mange av de som kommer hit fra fattige strøk av kjærlighet er også i et økonomisk avhengighetsforhold, for den saks skyld?

Jeg tror det er en "god miks" her som er vanskelig å skille fra hverandre. Et økonomisk avhengighetsforhold kan også utvikle seg til kjærlighet. Men fra hans side,  om det er snakk om kjærlighet så begrenser han henne ikke når hun vil prøve seg i arbeidslivet. Som nevnt, jeg snakker om et mindretall her, henvist til artikkelen. mekanismene jeg "angriper", hva som gjør det mulig at disse kvinnene blir utsatt, uten at det norske samfunnet greier å fange opp hvordan noen av disse kvinnene har det. Hvis en kvinne blir slått så har hun mye større mulighet til å komme seg unna volden  hvis hun har egen inntekt,  er klar over sine rettigheter osv. Derfor så er den økonomiske uavhengigheten viktig. Jeg bare syns det er rart at du ikke ser dette på samme måte, uten at det er ment som et angrep. 

Griever skrev (29 minutter siden):

I den konteksten så visst faen kan jeg avfeie den økonomiske avhengighetsdelen av ordningen, slik de som faktisk lever dette gjør. Det betyr ikke at jeg støtter voldtekter, misbruk, økonomisk vold, eller er imot at de skal delta i samfunnet, at de skal være uten noen økonomisk frihet for alltid eller at de ikke trenger noe beskyttelse eller alt det andre du prater om.

Wow wow. Roe litt ned. Jeg har ikke sagt at du støtter noe av dette. Og det er heller ikke det inntrykket jeg har fått av deg. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Drunkenvalley skrev (3 timer siden):

For all del da, ein altruistisk retning er mogleg her kor nokon virkelig ser etter å redde nokon. Du vil merke det fort på personene involvert om det er tilfellet!

...men typen som aktivt oppsøker unge kvinner i Thailand, Filipinene, osv, med den kunnskap at dei har all økonomisk og juridisk makt over nokon som dei henter til Norge forblir kvalme og sketchy

Jeg tror det veldig sjeldent er ren altruisme som ligger til grunn. Jeg vet også 100% sikkert at du har grusomme, forferdelige mennesker der ute som ser dette som en mulighet for å få seg det som i praksis blir en slave, men det er nok en minoritet.

Jeg tror de fleste er lei av å være ensomme, og de ser en mulighet til å hjelpe noen som virkelig trenger hjelp, og få noe de sårt trenger i retur. De forstår at det ofte ikke er brennende kjærlighet eller deres rasende flotte ytre som gjør at kvinnene gifter seg med dem. Jeg tror det ofte er en kombinasjon av transaksjon og håp. Det er min tolkning, i alle fall. Begge parter håper på et bedre liv, den ene kan gi midler og muligheter, og den andre kan gi familie og partnerskap. Ofte er det nok håp om kjærlighet og et godt ekteskap også, andre ganger er det svindel, maktmisbruk eller means to an end.

Poenget mitt er at jeg ikke ser så "firkantet" på mennene som drar ned dit som jeg gjorde før, og ekskluderer man forferdelige mennesker så fører disse tingene ofte mye godt med seg.

Skrevet
leticia skrev (2 timer siden):

Wow wow. Roe litt ned. Jeg har ikke sagt at du støtter noe av dette. Og det er heller ikke det inntrykket jeg har fått av deg. 

Unnskyld, jeg leste innleggene dine i et langt mer aggressivt toneleie enn det nok var ment. Jeg ser også poenget med å tydeliggjøre editen. Det stiller seg annerledes når jeg leser det på nytt nå. Det var svakt av meg. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
31 minutes ago, Griever said:

...

Generelt sett er eg med deg her, men når aldersgapet byrje bli stort så ringer varselsbjellene igjen, i tillegg til ein rekke andre omstendigheter.

I tillegg så er det vanskelig å skuffe under senga at det er ein enorm maktforskjell som plasserer ho i ei veldig tynn situasjon. Ho er normalt avhengig av ektemannen båe økonomisk, i tillegg til at ho må forbli med han gjennom tjukt og tynt eit minimum antall år. Eg trur det var "7" år egentlig, men gift par halverte det eller noko?

I teorien må ho berre finna seg ein anna mann om nødvendig, men det er mildt sagt ein klønete situasjon å navigere om du så har erfaring.

Uansett så er dette i lag med ein rekke andre faktorer absolutt grunn til bekymring.

Kanskje fleste av disse forholdene går ok. Det er vanskelig å ha veldig styr på det, for det blir fort som utenlandske arbeidere som tolererer dårlige situasjoner fordi det framleis er bedre enn alternativet heima. Det gjer ikkje ting bra. Personlig møtte eg fælt få menn i disse thai sirklene, sjølv om alle vaksne damene eg møtte var gift, så eg kan egentlig ikkje uttale meg skrekkelig for eller mot korleis dei hadde det i sirklene eg var i. 

Personlig hugse eg egentlig berre to menn eg møtte - eine hadde hentet thai dama fordi han trengte hjemmehjelp i praksis. Han var blind og elles ganske sjuk. Andre var ein type som var... rar. I retrospekt var han ein fæl mann med ein rekke røde flagg. 🫠

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...